گیاه کاکتوس آلوئه هایبرید سی وی تارینگتون Alöe hybrid cv. TARRINGTON یک گیاه خوب و بسیار زیبایی میباشد که دارای لکه های خطی برجسته کرم و سفید رنگ است.

اسامی دیگر : Aloe cv .Tarrington

خانواده :Asphodelaceaec

نام علمی :Aloe hybrid cv.Tarrington  

نام فارسی : آلوئه هایبرید سی وی تارینگتون

منبع :استرالیا

مشخصات و ویژگی های کاکتوس آلوئه تارینگتون :

برگ های این گیاه ضخیم ، سبز و قرمز کم رنگ و دارای لکه های خطی برجسته سفید و کرم و رگه دار ، دارای 20 – 30 سانتی متر طول و حاشیه برگ ها نیز با دندانه های کوتاه و سفید رنگ پوشیده شده است .

گل های گیاه کاکتوس آلوئه هایبرید سی وی تارینگتون Alöe hybrid cv. TARRINGTON شفاف ، لوله ای ، به رنگ مرجانی روشن و صورتی ، گل آذین معمولا ساده که تا 7.5 سانتی متر طول دارند و در ماه هایی که گرم میباشد گل های این گیاه شکوفا میشود .

شرایط نگهداری :

نور : گیاه کاکتوس به طور معمول به نور زیاد و نور مستقیم خورشید نیاز دارد ولی در تابستان ها به دلیل اینکه تابش نور مستقیم خورشید زیاد است و برخورد مستقیم نور به گیاه کاکتوس باعث سوختگی آن میشود بهتر است که در تابستان ها از نور فیلتر شده خورشید برای این گیاه استفاده نمود و در فصل پاییز و زمستان اگر در معرض تابش مستقیم خورشید قرار داشته باشند اشکالی ندارد.

آبیاری : آبیاری گیاه کاکتوس در فصول رشد مثل بهار و تابستان بیشتر از فصول سرما میباشد .به این دلیل که در فصول سرد مثل پاییز و زمستان گیاه کاکتوس در استراحت به سر میبرد و نیاز آن به آب کمتر میشود ولی در بهار و تابستان که فصل رشد گیاه کاکتوس میباشد باید به طور منظم آبیاری شود به طوری که بعد از اینکه خاک گیاه خشک شد آبیاری شود .آبیاری زیاد باعث پوسیدگی ریشه گیاه و از بین رفتن آن میشود .

دما : دمای این گیاه در زمستان نباید از 5 درجه سانتی گراد پایین تر بیاید در غیر اینصورت از بین میرود .

خاک :خاک این گیاه باید سبک ، بارور ، دارای زهکشی خوب و کمی اسیدی باشد .

کود دهی : کود دهی گیاه کاکتوس باید در فصول رشد به صورت ماهانه انجام شود تا باعث رشد و گلدهی گیاه کاکتوس شود .

تکثیر :این گیاه را هم از طریق بذر و هم از طریق قلمه میتوان تکثیر نمود .

با مجموعه ی پارادایس همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *