گیاه کاکتوس Alöe descoingsii در کشور آفریقا و در جنوب غربی جزیره ماداگاسکار و در خاک های کم عمق در صخره های سنگ آهک و در ارتفاع تقریبا 350 متری از سطح دریا رشد نموده است .

اسامی دیگر : (Syn: Guillauminia descoingsii)

خانواده: Asphodelaceae

نام علمی: Aloe descoingsii Reynolds

نام فارسی : کاکتوس آلوئه دیسکوینسی

منبع : جنوب غربی ماداگاسکار

مشخصات و ویژگی های کاکتوس آلوئه دیسکوینسی :

برگ های این گیاه سفت و محکم ، کوتاه و پر زرق و برق دار ، تخم مرغی به شکل کشیده ، به رنگ سبز مایل به خاکستری تیره ، دارای سطحی خشن با علامت های زیبای سفید و دندانه های تیز و سفید رنگ در حاشیه برگ ها که تا 1 میلی متر طول و و 1 تا 2 میلی متر از یکدیگر فاصله دارند و برگ ها 8 تا 10 سانتی متر طول دارند.

بدنه این گیاه خیلی کوتاه ، متخلخل و به طور آزاد تشکیل گروه های متراکم میدهد .

گل های این گیاه 12 تا 18 سانتی متر ارتفاع و دارای ساقه ناهموار و براق ، به رنگ نارنجی مایل به قرمز و در فصل تابستان شکوفا میشوند .

شرایط نگهداری :

نور : گیاه کاکتوس به طور معمول به نور زیاد و نور مستقیم خورشید نیاز دارد ولی در تابستان ها به دلیل اینکه تابش نور مستقیم خورشید زیاد است و برخورد مستقیم نور به گیاه کاکتوس باعث سوختگی آن میشود بهتر است که در تابستان ها از نور فیلتر شده خورشید برای این گیاه استفاده نمود و در فصل پاییز و زمستان اگر در معرض تابش مستقیم خورشید قرار داشته باشند اشکالی ندارد.

آبیاری : آبیاری گیاه کاکتوس در فصول رشد مثل بهار و تابستان بیشتر از فصول سرما میباشد .به این دلیل که در فصول سرد مثل پاییز و زمستان گیاه کاکتوس در استراحت به سر میبرد و نیاز آن به آب کمتر میشود ولی در بهار و تابستان که فصل رشد گیاه کاکتوس میباشد باید به طور منظم آبیاری شود به طوری که بعد از اینکه خاک گیاه خشک شد آبیاری شود .آبیاری زیاد باعث پوسیدگی ریشه گیاه و از بین رفتن آن میشود

دما : دمای محیط این گیاه در فصل زمستان نباید کمتر از منفی 2 درجه سانتی گراد  باشد در غیر این صورت گیاه یخ زده و از بین میرود .

خاک : خاک آن مناسب و مخصوص کاکتوس باشد و باید دارای زهکشی خوب و منافذ زیادی باشد.

کود دهی : کود دهی گیاه کاکتوس باید در فصول رشد به صورت ماهانه انجام شود تا باعث رشد و گلدهی گیاه کاکتوس شود .

تکثیر :این گیاه را از طریق بذر و هم از طریق قلمه میتوان تکثیر نمود .

مترادف ها :

•           Guillauminia descoingsii

با مجموعه ی پارادایس همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *