رسانه ملی شرکت تعاونی زنجیره تامین بهشت

شبکه رسانه ملی

Netional Media Network

اهداف محتوایی شبکه ی سازمانی زنجیره ی تامین بهشت به عنوان یک رسانه ی ملی در زمینه ی مدیریت پیام

اهداف ، برنامه ها و سیاست گذاری های شبکه ی سازمانی زنجیره ی تامین بهشت از نقطه نظر چگونگی مدیریت پیام ها به عنوان یک رسانه ی همگانی و جامع بر اساس محور های پیشنهادی اساتید  برجسته و نقطه نظر های گوهر بار مقام معظم رهبری نامگذاری هر سال بر اساس نیازهای خاص جامعه توسط ایشان

مقدمه

همانگونه که مستحضر هستید نباید این امر بدیهی را فراموش نماییم که ما درعصر ارتباطات جمعی به سر می بریم  و درواقع ، حتی می توان گفت :

در دورانی زندگی می کنیم که وجه مشخصه ی آن ، تلاش به منظور متقاعد سازی همگانی می باشد .

هر بارکه رادیو و تلویزیون را روشن می نمائیم ، یا هر بار که روزنامه ، کتاب یا مجله ای را می گشائیم :

1 – کسی می خواهد ما را آموزش دهد

یا

2 – ما را  متقاعد سازد که فرآورده ی او را خریداری نمائیم .

یا

3 – ما را وا دارد به نامزد انتخاباتی او رای دهیم

یا

4 – برداشت او را از آنچه درست ، واقعی یا زیباست بپذیریم .

این اهداف متاسفانه در پیام های بازرگانی بدیهی تر می باشد .

به عنوان مثال :

تولیدکنندگان فرآورده های تقریبا یکسان مانند : محصولات خوراکی ، بهداشتی ، صنعتی ، کشاورزی ، ارتباطی و . . .

مبالغ هنگفتی صرف متقاعد ساختن ما به منظور خرید فرآورده های خود می نمایند .

نفوذ بیگانگان در راستای آسیب های اجتماعی ، فرهنگی :

در دوره ی حاضر خصوصا در یک دهه ی گذشته این پدیده ی نفوذ در اذهان عمومی جامعه توسط اینترنت و نفوذ بیگانگان از طرق مختلف خصوصا تهاجم فرهنگی به وسیله ی سایت های گوناگون و اپلیکیشن های مختلف ارتباط جمعی به اوج خود رسیده است .

هزینه های هنگفت برای مدیریت تابع با افکار تخریبی :

از آنجایی که قشرعظیمی از عموم جامعه ی کشور زمان بسیار زیادی از وقت خود را در این فضاهای مجازی صرف می نمایند و متاسفانه این گونه از پدیده ی نفوذ بیگانگان بدون کوچک ترین هیاهو و با صرف هزینه های هنگفتی به منظور فریب دادن یکایک مصرف کنندگان میباشد .

آسیب به آرمان ها و اندیشه های انقلابی در راستای تخریب تفکرات اسلامی :

هدفی دیگر نیز دور نمودن اذهان عمومی جامعه در هر رده ی سنی و با هر میزان سوادی از آرمان ها و اندیشه های انقلابی و تفکرات اسلامی صورت می پذیرد .

رفع مشکلات با فرایند برنامه ریزی شده توسط شرکت :

این مجموعه یعنی سایت بزرگ و جامع زنجیزه ی تامین بهشت همانند هر ایرانی وطن پرست که خود را مسئول شکوفایی کشور و به ثمر رسیدن اهداف و تفکرات دینی و سازندگی کشور و رونق تولید و . . . می داند اقدام به ایجاد یک سایت کاملا مطابق با اصول و تفکرات دینی و همچنین دارا بودن جامعیت کامل در تمامی زمینه های موجود علمی ، فرهنگی ، تبلیغاتی ، آگاه سازی ، آموزشی و … نموده  است .

به عنوان مثال :

آشنا نمودن عموم جامعه با مجموعه تولیدات و همچنین تولید کنندگان داخلی از طریق تهیه ی فیلم های تبلیغاتی از نوع محصولات تولیدی و معرفی شرکت تولید کننده و نیز تایین میزان کیفیت محصولات از طریق افراد ذی صلاح و ثبت لوکیشن و موقعیت مکانی محل تولید محصول و امکان برقراری ارتباط مستقیم ما بین خریداران و تولید کننده و حذف نمودن دلالان از جمله صدها بلکه هزاران فعالیت این سایت می باشد .

از جمله فریبکاری ها و فتنه پراکنی های رسانه ها و خصوصا سایت های ضد میهنی می توان به موضوعی کاملا عینی مانند پخش نمودن اخبارهای کاملا کذب این رسانه ها پرداخته و آنها را مورد توجه قرار داد :

اینان در نشان دادن وقایع سعی می نمایند با استفاده از تاثیرات سرگرم کنندگی اخبار حقایق را آنگونه که خود می خواهند و به صورت وارونه برای مردم جامعه و کشور به نمایش گذاشته و آنان را از آرمان های انقلابی و میهن پرستانه ی هر ایرانی غیرت مند به آرامی دور نمایند .

فعالیت های مثبت در راستای اطلاع رسانی با هدف بهبود علم در صنعت و رفاه :

این سایت یعنی سایت زنجیره ی تامین بهشت با بهره گیری از تلفیق تبلیغات و همچنین آموزش با در  نظر گرفتن تخفیفات کلی در زمینه ی تبلیغات هر تولید کننده در ازای تهیه ی فیلم های آموزشی توسط هر تولید کننده در زمینه ی  نوع محصول تولیدی خود کاربران و بازدید کنندگان سایت را با هزاران کارآفرین و تولیدکننده ی نمونه و روند پیشرفت و راهکار های دست یابی به موفقیت توسط آنها آشنا نموده و تولید کنندگان نیز قادر خواهند بود از طریق این سایت به صورت مستقیم با خریداران و متقاضیان محصولات خود ارتباط برقرار نمایند.

به عنوان مثالی:

قابل ذکر که در سایت بار ها و بارها روی داده است که :

یک تولیدکننده ی مبل از طریق تبلیغات موجود در سایت به راحتی با تولید کنندگان بزرگ صنایع چوب ، تولیدات پیچ و مهره و همچنین پارچه های  تهیه ی مبل آشنا شده و پس از بهره گیری از بخش پرسش و پاسخ سایت و مشاوره ی گروهی اقدام به همکاری نموده و محصولات تولید شده را در نهایت بدون هیچ واسطه و دلالی مستقیما تولید نموده و با بهترین کیفیت و ارزان ترین قیمت باز هم بدون واسطه از طریق سایت در خدمت مشتریان عزیز قرار داده اند و . . .

به صورت کلی آموزش به معنای :

عمل یا فرایند انتقال دانش یا مهارت می باشد و تبلیغات به معنای :

ترویج و انتشار منظم یک آموزه و آیین خاص ؛ که این سایت به عنوان یک مرجع علمی بسیار قدرتمند و با دارا بودن و برخورداری از تعداد بسیار زیادی از اساتید برجسته در تمامی زمینه های علمی سعی دارد تمامی اقشار جامعه را که به منظور بر آورده ساختن نیازهای گوناگون خود از سایت های خارجی و گوناگون بهره می برند را به سمت این سایت سوق داده و رسالت خود را با همکاری هزاران کار آفرین و استاد برجسته به انجام برساند .

چگونگی مدیریت پیام درسایت زنجیره تامین بهشت و اهداف و محورهای توسعه ی آن به عنوان جامع ترین و پربازدید ترین سایت کشور :

باید این موضوع را خاطر نشان نمود که اگر چه این سایت به عنوان یک رسانه در حالت کلی و ساختاری محصول تمدن جدید غرب ، اقتضای جهان سرمایه داری و درک ویژه و مدبرانه از استعمار نوین در غرب می باشد ؛

اما وظیفه ی ما ایجاب می کند که از این تکنولوژی که مورد استقبال و از نیازهای انسان و جامعه می باشد را به صورت درست و قابل قبول متناسب با اهداف و تفکرات اسلامی و پیشرفت جامعه با انتقال صحیح پیام های موجود و مورد نیاز جامعه مورد استفاده قرارداده و افراد را تشویق به بازدید از آن نماییم .

جلوگیری از نفوذ سایت های دیداری و شنیداری بیگانه با کمک اقشار جامعه :

این مجموعه با بهره گیری از تفکر دینی و انقلابی و درست در زمانه ی نفوذ و سیطره ی سایت های دیداری و شنیداری ، از ظرفیت های خود به منظور انتقال پیام و تاثیر گذاری بر مخاطبان در سطح و مقیاس ملی و جهانی بهره ی لازم و شایسته را به عنوان هدف اصلی در نظر گرفته و این امر را فراتر از یک تکلیف و ضرورت می داند .

آنچه در این سایت یعنی زنجیره ی تامین بهشت  به عنوان : اهداف ، محورها ، اولویت ها و همچنین سیاست و ضوابط گنجانده شده است در مسیر چنین هدفی تدوین شده است ؛ بنابراین در مقام جمع بندی باید گفت :

جمع آوری و اطلاع رسانی مطالب مفید در راستای پیشرفت و شکوفایی میهن :

این سایت ساختاری می باشد که آرمان های عموم کشور در راه پیشرفت و همچنین شکوفایی هر چه بهتر و بیشتر کشور را به صورت پیام ، طراحی و سپس با تمامی امکانات موجود خود و با هنرمندی تمام آن را به طیف گسترده ای از مخاطبان داخلی و خارجی کشور عرضه می نماید .

هدایت افکار عمومی در راستای مدیریت فرهنگ در مسیر تحقق غایت ها :

انتقال پیام در این مجموعه به منظور هدایت افکار عمومی و مدیریت فرهنگ عمومی در جنگ رسانه ای و همچنین در مسیر تحقق غایت ها ، اهداف و آرمان های اسلام ، انقلاب و نظام صورت می گیرد .

مدیرت پیام در این سایت به عنوان یک رسانه ی اینترنتی از سه بخش :

الف – تعیین پیام

ب – تولید پیام ( یعنی تولید و تامین برنامه های مختلف به صورت فیلم ، صدا و مطالب علمی مکتوب و . . . )

پ – توزیع نمودن پیام به صورت : پخش ، چاپ و نشر مطالب و همچنین ارائه ی برنامه های گوناگون و . . . تشکیل گردیده است .

شرح رهنمود های مقام معظم رهبری انقلاب اسلامیدر راستای رسانه :

از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی اینگونه بر می آید که اگر مراحل مختلف : تعیین پیام ، تولید نمودن برنامه و توزیع یا پخش نمودن آن هر کدام در جایگاه خود به نحو شایسته ای مدیریت گردد و مدیریت ارشد هر مجموعه ای که به صورت رسانه فعالیت می نماید هماهنگی لازم بین این سه بخش را فراهم و محقق نماید در نهایت :

هدایت افکار عمومی و مدیریت فرهنگ عمومی به درستی تحقق یافته و نه تنها مردم بلکه انقلاب و نظام در جنگ رسانه ای و در هجوم تبلیغاتی دشمن از امنیت لازم برخوردارمی گردد .

برای پیشبرد اهداف رسانه میبایست رضایت کافی از عام جامعه را دریافت نمود

این سایت به عنوان یک رسانه ی همگانی و مورد تایید عموم جامعه در موضع غلبه بر دشمن قرار گرفته و قادرخواهد بود پیام های فطری ، دینی و عدالت طلبانه اش را به عنوان یک سایت جهانی معتبر در افکارعمومی کاربران و بازدید کنندگانش در سطوح عمومی جهان نفوذ داده و توازن قوا را به نفع اسلام و انقلاب اسلامی و منافع کشور و میهن پرستی بر هم زند .

قبل از پرداختن به اهداف محتوایی این سایت لازم می دانیم به مفهوم چند واژه ی اصلی به کار رفته در این مبحث اشاره ای داشته باشیم تا با مباحث ارائه شده در ادامه ی بحث آشنایی بیشتری پیدا کنید .

1 – منظور از هدف :

هدف و یا به صورت کلی هدف محتوایی ، جهت گیری این سایت را در امر پیام رسانی بیان می نماید .

2 – منظور از محور :

در مباحثی که ارائه می گردد در زیر هر هدف ، این مجموعه تعداد محدودی محور که تعیین کننده ی اشکال مختلف تحقق هدف را تبیین می کند تدوین گشته است .

این مجموعه در تدوین نمودن محورهای خود سعی نموده مطالب را به گونه ای ارائه نماید که تمامی :

گروه ها ، حوزه های عملیاتی در بخش های مختلف فعالیتی ، مراکز و . . . توقعات و همچنین انتظارات  و نحوه ی خدمت رسانی این سایت را به سادگی و روشنی در یابند و در واقع محور های بیان شده مبنای اصلی به منظور تولید و همچنین ارائه ی خدمات و پخش برنامه ها در این سایت به عنوان یک رسانه می باشد .

3 – منظور از اولویت :

پس از ارائه نمودن اهداف و محورهای تحقق آن ها از میان محورهای بیان شده در هر حوزه ی فعالیتی سایت و تولید پیام تعداد محدودی را به عنوان محورهای دارای اولویت عمومی معرفی خواهیم نمود ، که جزو محورهای طراز اول محسوب می گردند .

به خاطر داشته باشید که این اولویت بندی ها ، متناسب با :

شرایط فرهنگی اجتماعی جامعه و متناسب با نحوه ی مقابله با برنامه های فرهنگی دشمن تعیین می گردد .

مطلب بسیار مهم دیگر که در سایت مورد توجه قرار می گیرد این موضوع می باشد که در ابتدای هر سال مصادف با نوروز و جشن همگانی ایرانیان و با نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری این سایت اولویت های خاص خود را مشخص و تعیین می نماید و از آنجایی که اولویت بندی ها محدود می باشد به این موضوع توجه خاصی می گردد .

بخش اول :

اهداف محتوایی شبکه به عنوان یک رسانه

فصل یکم :

اهداف ، محورها و اولویت های تولید ، تامین و پخش گروه های موجود در شبکه

ارتقای آگاهی ها و تعمیق باورهای عمومی نسبت به رعایت نظم ، قانون و هنجار های دینی :

از جمله ی این محورها :

1 – تقبیح قانون شکنی و قانون گریزی ، نقد و نفی روش های آن نظیر : پارتی بازی ، ارتشاء ، افزونه گیری یا همان رانت خواری و دلالی و غیره .

2 – تقدم دادن دیگران خصوصا : کودکان ، سالمندان و زنان در استفاده نمودن از امکانات و . . .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

ارتقای سطوح خیرخواهی عمومی ، تعمیق روحیه ی تعاون ،  ایثار و اهتمام نسبت به حل مسائل و مشکلات دیگران :

از جمله ی این محورها :

1 – تبیین ارتباط اقتدار ملی با وحدت حاصل از همدلی ، همکاری ، تعاون و ایثار .

2 – بزرگنمایی نمونه های خوب روز مره ی خدمت به دیگران .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

اطلاع رسانی و آموزش در زمینه ی ارتقا دادن سطوح بهداشت عمومی ، حفظ سلامت و تندرستی همسو با آرمان های چشم انداز آینده ی سایت :

از جمله ی این محور ها :

1 – ترویج شیوه های مختلف محافظت نمودن از محیط زیست .

2 – آموزش صحیح و علمی در رابطه با موضوع جلوگیری از مصرف خودسرانه ی دارو و عوارض جانبی آن .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

تشریح و تبیین کیفیت ، ثمره ها و امتیازهای حاکمیت همه جانبه ی قسط و عدل در جامعه :

از جمله ی این محورها :

1 – تبیین نقش عدالت در ایجاد آرامش ، امنیت ، رضایت عمومی و خشنودی اجتماعی .

2 – ترویج و تبلیغ نمودن فرهنگ عدالت خواهی .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

ارتقای سطح احترام ، تفاهم عمومی و کرامت انسانی :

از جمله ی این محورها :

1 – پرهیز از ایجاد اختلاف و تعارض بین اقشار مختلف ، مانند : زنان و مردان ، شهری ها و روستائیان ، فقرا و اغنیا و . . .

2 – تبیین آثار سوء رواج بدبینی در جامعه .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

قبیح شمردن مفاسد اجتماعی ، اطلاع رسانی و تبیین شیوه های مبارزه با آن :

از جمله ی این محورها :

1 – تبیین و تشریح روش های پیشگیری از آلودگی به مفاسد اجتماعی و مصون سازی جامعه .

2 – زشت و همچنین قبیح و خانمان سوز شمردن اعتیاد ، تحلیل نمودن علل ، عوامل و زمینه ها و تبیین روش های مبارزه نمودن با آن .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

ارتقای روحیه ی جمع گرایی و افزایش زمینه های مشارکت اجتماعی :

از جمله ی این محورها :

1 – ترغیب و نیز همچنین تشویق نمودن عموم جامعه نسبت به تشکیل دادن : انجمن ها ، هیات ها ، گروه ها و موسسه های گوناگون در زمینه های مختلف : تولیدی ، تجاری ، علمی و . . .

2 – ارتقای روحیه ی جمع گرایی و معرفی الگوهای مناسب بدین منظور .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

اهداف ، محورها و اولویت های تولید ، تامین و پخش گروه های فرهنگی

ترغیب و تشویق جامعه خصوصا جوانان با امر دانش اندوزی ، کسب و ارتقای سطح آگاهی های لازم :

از جمله ی این محور ها :

1 – زمینه سازی نمودن و همچنین حمایت از اصلاح نظام های مختلف آموزشی کشور در جهت تحقق پیشرفت و شکوفایی علمی و عملی در کلیه ی طبقات و حوزه های فعالیتی ایشان .

2 – تشریح ارتباط داشتن استقلال و کسب علم .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

تبیین ضرورت و کیفیت ارتقای کمی و کیفی تحقیقات و کارآمدسازی آن به منظور حل نمودن مشکلات واقعی :

از جمله ی این محور ها :

1 – ترغیب نمودن مجموعه های پژوهشی به منظور یافتن راه های اداره نمودن کشور و حل مشکلات مردم .

2 – بیان ضرورت گسترش نوآوری و ابداعات در امر تحقیقات .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

تبیین زمینه ها و عوامل همبستگی فرهنگی در جامعه :

از جمله ی این محورها :

1 – تلاش نمودن این رسانه در جهت فرهنگ سازی و همچنین گسترش دادن زبان فارسی .

2 – تحقیر و تقبیح نمودن مد پرستی و تقلید های ناروا از غرب .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

ارتقای آگاهی ها و تعمیق بینش عمومی در امور فرهنگی جامعه :

از جمله ی این محور ها :

1 – تاکید نمودن این شبکه به عنوان یک رسانه ی جمعی بر جایگاه والای تفکر ، حکمت و همچنین عبرت آموزی در فرهنگ ایرانی و اسلامی .

2 – تبیین اختیار به عنوان عامل تعیین کننده ی سرنوشت انسان .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

توسعه و تعمیق گرایش ها و تعلقات عمومی نسبت به معارف و ارزش های اسلامی :

از جمله ی این محورها :

1 – ارائه نمودن الگوهای فداکاری ، تلاش و همچنین بیان خدمات بزرگان و مفاخر جامعه .

2 – تبیین ناپایداری و بی سرانجامی دلبستگی به مظاهر مادی و سستی علایق و محبت های غیر خدایی .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

گسترش و تعمیق اخلاق اسلامی در جامعه :

از جمله ی این محورها :

1 – تقبیح بدبینی و بی اعتمادی نسبت به دیگران .

2 – زمینه سازی به منظور کاهش دادن آلام عمومی و مردمی در تمامی اقشار و گسترش خدمت به مردم .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

مقابله با انواع مظاهر تهاجم فرهنگی :

از جمله ی این محورها :

1 – تبیین آثار شوم رواج یافتن آداب و رسوم غربی میان زن و مرد .

2 – تقبیح نقش مخرب روشنفکران غرب زده در وابستگی کشور .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

طرح و تبیین نظری حکومت اسلامی :

از جمله ی این محورها :

1 – طرح و تبیین نقش مردم در نظام دینی .

2- ارزیابی تطبیقی حکومت اسلامی با سایر حکومت ها .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

اهداف ، محورها و اولویت های تولید ، تا مین و پخش گروه های اقتصاد

جلب نمودن مشارکت مردم درپیشرفت اقتصادی کشور و حل مشکلات :

از جمله ی این محورها :

1 – معرفی نمودن مبتکران و مخترعان .

2 – ارائه ی طرح و همچنین تحلیل نمودن معضلات و مشکلات موجود در عرصه ی اقتصادی .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

طرح و تبیین تاثیرات ارزش های اخلاقی اسلامی در رفتار های اقتصادی افراد ، گروه ها و سازمان :

از جمله ی این محورها :

1 – تشویق و ترغیب مردم به رعایت نمودن اخلاق و همچنین حقوق متقابل در انجام معاملات میان یکدیگر .

2 – بیان و تقبیح : اخلاق اقتصاد سرمایه داری .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

زمینه سازی به منظور افزایش ظرفیت اشتغال مفید و مولد و همچنین گسترش و ارتقا دادن فعالیت های مثبت اقتصادی در کشور :

از جمله ی این محورها :

1 – فراهم نمودن زمینه ی حمایت از تولید کنندگان داخلی .

2 – تبیین علل و ابعاد بیکاری و فقر .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

تبیین کیفیت حضور فعال و موفق اقتصادی در بازار های منطقه ای و عرصه های بین المللی مورد نظر در سند چشم انداز :

از جمله ی این محورها :

1 – طرح و انعکاس نقد روند فعلی جهانی سازی ، آثار و خطرات اقتصادی آن .

2 – طرح و حمایت از تشکیل بازار مشترک اسلامی و همچنین ایجاد نمودن واحد پولی مشترک کشورهای اسلامی .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

تبیین نمودن چگونگی تنظیمات امور اقتصادی ، بر اساس اصول و احکام اسلامی:

از جمله ی این محورها :

1 – بررسی و نقد مبانی ، روش ها و مدل های رایج رشد و توسعه ی اقتصادی سرمایه داری .

2 – تبیین ضرورت اصلاح ساختار نظام بانکی و بیمه ای کشور ، به منظور هماهنگی بیشتر با ساز و کارهای حکومت دینی .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

تبیین و ترویج روش های حصول ، حفظ و توسعه ی استقلال اقتصادی کشور و همچنین خوداتکایی در عرصه های محوری اقتصاد :

از جمله ی این محورها :

1 – تبیین راهکارهای حصول به خودکفایی در محصولات استراتژیک و ضروری و ترغیب و تشویق به آنها .

2 – حمایت از کشاورزی و صنایع وابسته به آن .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

زمینه سازی و حمایت از مبارزه ی مستمر و برنامه ریزی شده با مفاسد اقتصادی:

از جمله ی این محورها :

1 – تشریح آثار زیانبار فقر و روش های مقابله نمودن با آنها .

2 – تقبیح و تحقیر رواج احتکار و گرانفروشی .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

طرح و تشریح دستاوردهای اقتصادی انقلاب اسلامی :

از جمله ی این محورها :

1 – معرفی نمودن عمران و آبادانی روستاها و شهرها .

2 – معرفی نمودن الگوهای موفقاقتصادی در عرصه های : کشاورزی ، صنعت و خدمات .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

تبیین و ترویج ضرورت و کیفیت تحقق عدالت اقتصادی در جامعه :

از جمله ی این محورها :

1 – تبیین ضرورت ایجاد تعادل در درآمدهای مردم .

2 – تشریح ارتباط استقرار عدالت اقتصادی با امنیت و همچنین وحدت ملی .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

تعمیق و ترویج فرهنگ کار ، تلاش و همچنین ترویج دادن وجدان کاری :

از جمله ی این محورها :

  1. تقبیح کم کاری و تن پروری و مسامحه کاری ، بی تفاوتی و ضعف وجدان کار.
  2. معرفی نمودن مشاغل مفید و سالم .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

اهداف ، محورها و اولویت های تولید ، تامین و پخش برای کشاورزان

ارتقای سطح فرهنگ عمومی ، در روستا :

از جمله ی این محورها :

1 – تبیین و معرفی ذخایر گرانبهای دانش و تجارب بومی کشاورزان ، روستائیان و عشایر کشور .

2 – معرفی و تجلیل از نخبگان ، مفاخر و استعداد های درخشانی که از روستاها برخاسته اند .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

ارتقای سطح آگاهی ها و بینش سیاسی روستائیان :

از جمله ی این محورها :

1 – تبیین وظایف دولت در ارتباط با روستائیان .

2 – زمینه سازی حضور و مشارکت روستائیان در اداره ی روستا .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

ارتقای سطح آگاهی های روستائیان در ارتباط با کشاورزی و دامداری :

از جمله ی این محورها :

1 – معرفی الگوی صحیح استفاده نمودن از منابع طبیعی و پیشگیری از اسراف ، به ویژه در مورد آب .

2 – ارائه ی اطلاعات مفید و ضروری درباره ی بهبود امر کشاورزی و دامداری و افزایش بهره وری .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

تقویت فرهنگ توسعه ی کشاورزی :

از جمله ی این محورها :

1 – تاکید بر توسعه ی کشاورزی به عنوان مهمترین عامل تحقق استقلال سیاسی و اقتصادی کشور .

2 – معرفی و تشویق نوآوری ها ، ابداعات و نمونه های برجسته ی تلاش در عرصه ی کشاورزی .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

زمینه سازی ارتقای سطح بهره مندی ها و جاذبه های روستایی :

از جمله ی این محورها :

1 – معرفی راهکارهای افزایش درامد در روستاها و بهبود سطح زندگی .

2 – انعکاس موفقیت ها و دستاوردهای جدید کشاورزی و صنعتی روستاها .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

اهداف ، محورها ، اولویت های تولید ، تامین و پخش برنامه ها و . . . برای گروه خردسال کشور در رده های سنی ما بین دو سال و نیم الی پنج سال

افزایش آگاهی ها و همچنین ایجاد نمودن علایق دینی در خردسالان :

از جمله ی این محورها :

1 – ایجاد برنامه های خاص آموزشی والدین و نیز خردسالان به منظور ترغیب خردسالان به منظور همراهی با والدینشان در انجام عبادات و همچنین شرکت نمودن در مراسم های انقلابی و اسلامی .

2 – آموزش تمرین آغاز و شروع هر کار با نام خدا .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

ارتقای ادب ، اخلاق و همچنین رفتار در خردسالان :

از جمله ی این محورها :

1 – آموزش رقابت سالم و پرهیز نمودن آنان از حسادت ، در اموری نظیر : بازی ها و فعالیت ها .

2 – ایجاد نمودن زمینه های لازم به منظور کسب نمودن تجربه و آموختن مطالب .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

تبیین ضرورت و کیفیت حفظ سلامتی ، نشاط و بالا رفتن آرامش در خردسالان :

از جمله ی این محورها :

1 – آموزش بازی های مناسب با خصوصیات روحی و روانی دختران و پسران .

2 – کمک نمودن به درک کودک نسبت به توانایی های خدادادی عطا شده به او از سوی پروردگار .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

تقویت روحیه ی مشارکت و اجتماعی زیستن :

از جمله ی این محورها :

1 – ترغیب نمودن کودک به منظور کمک به مادر و همچنین سایر اعضای خانواده در انجام کارهای منزل .

2 – تبیین ضرورت حضور در جمع خردسالان و نیز همراهی نمودن با آنان .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

ارتقای روحیه و نیز دشمن شناسی خردسالان :

از جمله ی این محورها :

1 – پرهیز دادن از اعتماد به بیگانگان .

2 – قبیح شمردن ظلم و تجاوز به حقوق دیگران .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

اهداف ، محورها و اولویت های تولید ، تامین و پخش گروه های کودک

ایجاد ، تبیین و ارتقای آگاهی ها و علایق کودکان به : عقاید ، احکام و ارزش های دینی :

از جمله ی این محورها :

1 – جلب عواطف و احساسات پاک کودکان از همان آغاز نسبت به خداوند .

2 – معرفی نمودن زیبایی های زندگی دینی و آشنا نمودن آنها با آن .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

ارتقا دادن ادب ، اخلاق و رفتار در کودکان :

از جمله ی این محورها :

1 – آموزش و درونی سازی رعایت نمودن حقوق و احترام به معلمان و بزرگسالان .

2 – ترویج دادن فضایل اخلاقی ، مانند : راست گویی ، محبت ، ایثار ، کمک نمودن به همنوعان و . . .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

گسترش شناخت و ایجاد تنفر نسبت به دشمن :

از جمله ی این محورها :

1 – آشنا ساختن کودکان با مظاهر تهاجم فرهنگی غرب مانند : مدگرایی و یا تقلید نمودن از فرهنگ های بیگانه ؛ و در نهایت ارائه نمودن راهکارهای مبارزه با آن ها .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

آموزش مهارت ها و همچنین دانش افزایی و رفتارهای صحیح زندگی :

از جمله ی این محورها :

1 – زمینه سازی به منظور شکوفا ساختن استعدادها و توانایی های کودکان .

2 – تقویت نمودن تعقل و تفکر در زندگی کودکان .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

معرفی نمودن ضرورت و چگونگی حفظ سلامتی و دستیابی به نشاط و آرامش ، در کودکان :

از جمله ی این محورها :

1 – معرفی نمودن و ترغیب به انجام ورزش های مناسب با کودکان .

2 – آموزش روش های بهره برداری از اوقات فراغت و فرصت ها .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

تقویت نمودن روحیه ی مشارکت و علاقه مندی به دیگران :

از جمله ی این محورها :

1 – ترغیب نمودن کودکان به مشارکت در امور خانه .

2 – بازگویی جلوه های کودکانه ی ایثار و بخشش .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

اهداف ، محورها و اولویت های تولید ، تامین و پخش برنامه های هدفمند گروه های رده ی سنی نوجوانان

ایجاد ، تبیین و ارتقای آگاهی ها و علایق نوجوانان به عقاید ، احکام و ارزش های دینی :

از جمله ی این محورها :

1 – جلب عواطف و آگاهی بخشی نسبت به خئاوند و ترغیب به دعا ، شکر گذاری و ارتباط با خداوند .

2 – آموزش دستورات احکام و معارف دینی .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

تعمیق دلبستگی جوانان نسبت به حکومت دینی و جمهوری اسلامی :

از جمله ی این محورها :

1 – ایجاد علاقه و آگاهی نسبت به رهبری ( امام خمینی رحمه الله علیه و مقام معظم رهبری ) .

2 – طرح نمودن جاذبه های زبان و ادبیات فارسی .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

ارتقای ادب ، اخلاق و رفتار نوجوانان :

از جمله ی این محورها :

1 – تبیین چگونگی برخورد نمودن با همسالان و دوستان .

2 – ترویج دادن فضایل اخلاقی ، از جمله : راست گویی ، ایثار ، شجاعت ، حمایت محرومین ، غیرت ، نجابت ، عفت و . . .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

دانش افزایی و آموزش مهارت ها و رفتارهای صحیح برای زندگی :

از جمله ی این محورها :

1 – آموزش شیوه های تنظیم اوقات و فرصت ها ( آموزش برنامه ریزی و با برنامه بودن ) .

2 – آموزش آداب زندگی اجتماعی مانند : عبور از خیابان ، رعایت حقوق همسایگان ،آداب تردد در شهر ، بهداشت محیط و . . .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

معرفی ضرورت و چگونگی حفظ سلامتی و دستیابی به نشاط و آرامش در نوجوانان :

از جمله ی این محورها :

1 – تقویت مثبت نگری و ترسیم آینده ی روشن .

2 – ترغیب نوجوانان به رعایت اعتدال در خواب ، خوراک و مراعات نمودن بهداشت مواد خوراکی .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

تقویت روحیه ی مشارکت و تعمیق نوع دوستی :

از جمله ی این محورها :

1 – ترغیب به شرکت در امور اجتماعی .

2 – الگوسازی در زمینه ی خدمت به مردم در عرصه های گوناگون .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

اهداف ،محورها و اولویت های تولید ، تامین و پخش گروه های نوجوانان

ارتقای فضای اخلاقی و معنوی در جوانان :

از جمله ی این محورها :

1-افزایش تعلق و عشق ورزی به اسوه های پاک انسانی مانند : حضرات معصومین .

2-تقویت حس مسوولیت پذیری و تعهد اجتماعی .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

توسعه و توجه به عفاف و پاکی در جوانان :

از جمله ی این محورها :

1 – ترویج به خویشتن داری و تهذیب نفس .

 2- تشریح نتایج سوء رعایت نکردن موازین شرعی در ارتباطات .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

گسترش دادن علایق و سطح آگاهی های جوانان نسبت به امور اجتماعی و حکومتی :

از جمله ی این محورها :

1 – ترغیب به پذیرش مسوولیت در مسیر سازندگی و ترقی کشور .

2 – بررسی و مقایسه ی شاخص های کلان اقتصادی ، فرهنگی ، سیاسی و اجتماعی دوره های قبل و بعد از انقلاب در بخش هایی نظیر : کشاورزی ، صنایع ، خدمات و بیان دستاوردها و . . .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

خودشناسی و خودیابی و خودباوری و همچنین مصون سازی و افزایش مقاومت جوانان در برابر تهاجم فرهنگی :

از جمله ی این محورها :

1 – معرفی نمودن ترفندهای رسانه ای استکبار جهانی ، در جذب و فریفتن جوانان .

2 – تقویت روحیه ی آزاد اندیشی و تقبیح وابستگی فرهنگی .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

گسترش دادن روحیه ی مبارزه با ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی :

از جمله ی این محورها :

1 – تقویت فرهنگ عدالت خواهی و نفی تبعیض و بی عدالتی در جوانان .

2 – ترویج فرهنگ ظلم ستیزی و حمایت از مظلومان .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

ارتقا دادن روحیه ی خودباوری در زمینه هایی نظیر فرهنگ کار ، تلاش و همچنین نوآوری در جوانان :

از جمله ی این محورها :

1 – تقبیح و تضعیف عواملی چون : بیکاری ، تن پروری ، تنبلی ، بیهودگی و . . .

2 – تقویت نمودن خودباوری و یافتن توانایی ها و استعداد های خدادادی در جوانان .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

افزایش شور ، اشتیاق ،  نشاط  و امید در جوانان :

از جمله ی این محورها :

1 – تبیین افق های روشن زندگی در جامعه ی دینی .

2 – تبین ضرورت رعایت تعادل و پرهیز نمودن از افراط و تفریط در تمامی عرصه های فردی و اجتماعی .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

اهداف ، محورها و اولویت های تولید ، تامین و پخش گروه های زن و خانواده

حمایت و پاسداری از کیان خانواده بر پایه ی فرهنگ اسلامی :

از جمله ی این محورها :

1 – تشریح نمودن آثار نامطلوب فرهنگ غربی در تخریب مناسبات خانواده .

2 – شناسایی نمودن و تلاش در جهت و زمینه ی رفع نمودن موانع فرهنگی موجود در زمینه ی ازدواج .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

ترویج دادن اخلاق اسلامی در خانواده :

از جمله ی این محورها :

1 – ترویج خویشتن داری و کرامت نفس در خانواده .

2 – تقویت نمودن روحیه ی مسوولیت شناسی نسبت به وظایف خانوادگی .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

رشد امور معنوی و تعمیق علایق دینی در خانواده :

از جمله ی این محورها :

1 – رشد دادن علاقه نسبت به مطالعه و تفکر نمودن در رابطه ی با امور خانواده .

2 – ترویج دادن اموری نظیر : عبادات ، نماز و همچنین دعا در فضای خانه .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

ارتقای سطح گرایش به امر دانش و همچنین منش سیاسی خانواده :

از جمله ی این محورها :

1 – پرهیز دادن خانواده از وابستگی به اموری نظیر : قبیله گرایی و یا باند بازی های سیاسی و . . .

2 – ترغیب به مشارکت در اجتماعات سیاسی – عبادی .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

اصلاح و ارتقای گرایش ها ، آگاهی ها و راهکارهای اقتصادی در خانواده :

از جمله ی این محورها :

1 – رواج فرهنگ صرفه جویی و پرهیز نمودن از اسراف و تبذیر در مصارف و امکانات خانواده .

2 – ترویج دادن راهکارهای خودکفایی و خوداتکایی در تامین نمودن نیازهای خانواده .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

تامین و رشد بهداشت و سلامت جسمی و روانی خانواده :

از جمله ی این محورها :

1 –  تبیین روش های تامین نشاط روحی و همچنین ایجاد آرامش در محیط خانواده .

2 – آموزش چگونگی غلبه بر ناملایمات زندگی .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

حفظ و گسترش منزلت زن در جامعه ی اسلامی :

از جمله ی این محورها :

1 – آگاه سازی جامعه از توطئه های استکباری علیه زنان .

2 – تبیین جایگاه والا و پر اعتبار زن در اسلام در مقایسه با سایر مکاتب و مذاهب .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

تبیین و تاثیر پاسداشت حجاب و عفاف در تحکیم و ارتقای جایگاه زن و خانواده :

از جمله ی این محورها :

1 – تشریح نمودن تاثیر پذیری و گسترش مفاسد اجتماعی از طریق مرزشکنی ها در زمینه هایی نظیر : طرز پوشش و آرایش و . . .

2 – تقبیح و تضعیف الگوهای پوششی و آرایشی بیگانه .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

اهداف ، محورها و اولویت های تولید ، تامین و پخش گروه های دانش

معرفی نمودن یافته های جدید علمی خصوصا توسط محققان و دانشمندان ایرانی اسلامی :

از جمله ی این محورها :

1 – معرفی نمودن نسل معاصر : دانشمندان ، اندیشمندان و نظریه پردازان در تمامی عرصه های علمی .

2 – معرفی نمودن اختراعات و اکتشافات دانشمندان ایرانی ،اسلامی و جهان سومی .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

تقویت نمودن روحیه ی علم اندوزی و ارتقای دانش عمومی :

از جمله ی این محورها :

1 – ایجاد علاقه نسبت به : تدبر ، اندیشه ورزی ، فراگیری علوم و معارف به ویژه در رده های سنی نوجوانان و جوانان .

2 – زمینه سازی به منظور افزایش سطح علاقه مندی جامعه به امر مطالعه و همچنین تحقیقات روشمند و منسجم .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

تقویت نمودن روحیه ی تحقیق ، ابتکار و نوآوری خصوصا برای جوانان :

از جمله ی این محورها :

1 – تبیین نقش حیاتی تحقیق و پژوهش در پیشرفت نمودن علوم .

2 – فراهم سازی فضایی مناسب به منظور : بیان ابداعات ، نظریه های ابتکاری و . . . خصوصا برای قشر کارآفرین ، دانشجو و جوانان مستعد .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

تقویت نمودن روحیه ی خودباوری به منظور رسیدن به مراتب عالی علوم و فنون :

از جمله ی این محورها :

1 – ایجاد نمودن جرات و جسارت لازم در جوانان به منظور نقد سنجیده ی مسائل روز علمی دنیای غرب و پرهیز نمودن از تفکر ترجمه ای .

2 – زمینه و همچنین بستر سازی به منظور تقویت روحیه ی نظریه پردازی و تجربه اندوزی در قلمروهای فناوری و . . .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

آسیب شناسی نظری علوم جدید :

از جمله ی این محورها :

1 – معرفی نمودن تاریخچه ی سوء استفاده از کلمه ی علم به منظور باورپذیر نمودن عواملی چون : نظریه ها و مطالب غیر علمی خصوصا در دوران معاصر .

2 – تشریح نمودن خسارت های بزرگ نشات گرفته از جدا شدن علوم از حوزه های معنویت و همچنین اخلاق دینی در دوران معاصر .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

تبیین ضرورت ایجاد ارتباط بین مراکز علمی و پژوهشی با حوزه های تولیدی و خدماتی و تشخیص و تعیین نیازهای واقعی جامعه :

از جمله ی این محورها :

1 – تبیین نمودن تجارب و همچنین شیوه های موفق ارتباط مراکز پژوهشی با مراکز تولیدی در کشور های صنعتی .

2 – تبیین ضرورت تحقق ارتباط نزدیک مراکز علمی با مراکز تولیدی و خدماتی .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

تبیین ضرورت تولید و تدوین نمودن : مبانی ، مبادی و همچنین ساختارهای نظری علوم ، از منظر تفکر اسلامی در دوران معاصر :

از جمله ی این محورها :

1 – نقادی مبانی نظری و ارکان روش شناسانه و غایت های استیلا جویانه ی علوم انسانی متداول نظیر : جامعه شناسی ، روانشناسی ، اقتصاد و . . . و همچنین تبیین ضعف ها و ناکارآمدی های ذاتی آن ها .

2 – تدوین نمودن مبانی نظری اقتصاد معنوی با جنبه های کاربردی ، به منظور بهره گیری از آنها در شرایط کنونی و همچنین متناسب با نیاز های کشور با الهام گیری از : موازین ، آرمان ها ، آمال و همچنین بهره گیری از آیات ، روایات و میراث حکمت معنوی شیعه .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

اهداف ، محورها و اولویت های تولید ، تامین و پخش گروه های تاریخ

تبیین نمودن سنت ها و فلسفه ی حاکم بر رویداد ها و وقایع تاریخی :

از جمله ی این محورها :

1 – روشنگری درباره ی موضوعات و پندارهای موهوم و همچنین زدودن بافته های بی اساس اسطوره ای در آغاز تاریخ ، نظیر : بیگ بنگ ، سرانجام تاریخ چون نظم نوین جهانی ، حوادث و پدیده هایی نظیر الهه های باران و عشق و . . .

2 – تبیین نقش و جایگاه دائمی دین در تاریخ بشر .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

تبیین تاریخ گذشته ی جهان با عنوان جایگاه تقابل حق و باطل و مظاهر ایمان و کفر ، عبرت ها ، درس ها و پند های برگرفته از آنها :

از جمله ی این محورها :

1 – تشریح نمودن فلسفه ی خلقت انسان و ظهور علم ، با آفرینش حضرت آدم .

2 – تشریح نمودن تاریخ حاکمیت ، صعود و افول طاغوت های جهان ، عبرت آموزی و پندگیری از سرگذشت آنان .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

تحلیل و تبیین تاریخ غرب مدرن ، آثار و آسیب های آن بر تمدن بشری :

از جمله ی این محورها :

1 – تشریح علل و زمینه های پیدایش ، آثار و تبعات جنگ های جهانی اول و دوم ، به عنوان محصول آموزه های تمدن غرب .

2 – تبیین کیفیت پیدایش آمریکا و حوادث سهمگین قتل عام سرخپوستان ، برده داری سیاه پوستان و سایر حوادث مرتبط با آنان .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

تبیین نمودن تاریخ ایران قبل از اسلام به منظور تقویت هویت ملی ایرانیان :

از جمله ی این محورها :

1 – تبیین فرهنگ ظلم ستیزی ایرانیان به ویژه در برخورد با نظام های ظالم و دشمنان و غارتگران خارجی و بیگانه .

2 – تشریح نمودن فرهنگ عدالت خواهی و حق جویی ملت ایران ، در مقاطع مختلف تاریخی .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

بازگویی ، طرح و تحلیل تاریخ صدر اسلام و عبرت آموزی از آن :

از جمله ی این محورها :

1 – شناخت و توجه دادن به شرایط فرهنگی سرزمین عربستان و اوضاع عمومی جهان در زمان ظهور اسلام .

2 – تبیین حماسه ی حسینی علیه السلام به عنوان جریان معنا کننده ی ایثار و اخلاص در مسیر الهی به منظور نجات بشریت .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

تبیین تاریخ ایران بعد از اسلام ، نکته ها و پند ها :

از جمله ی این محورها :

1 – تبیین نمودن نقش عالمان ، دانشمندان و هنرمندان ایرانی در شکل گیری فرهنگ و تمدن بزرگ اسلامی و تحولات علمی جهان .

2 – معرفی نمودن ویژگی های اصلی فرهنگ و تمدن اسلامی در ایران در سده های میانی .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

تبیین و تحلیل زمینه ها ، عوامل و علل پیروزی و شکست جوامع اسلامی :

از جمله ی این محورها :

1 – تحلیل و تبیین چگونگی پیدایش جریان های روشن فکری غربزده در ایران ، ویژگی ها و همچنین آثار وجودی این قشر در دین زدایی و وابستگی کشور .

2 – تبیین نقش آمریکا به عنوان قدرت جدید دنیای سرمایه داری و عوامل داخلی آن در شکست نهضت ملی و تثبیت نمودن دوباره ی حکومت پهلوی و تسلط 20 ساله بر مقدرات کشور .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

تبیین و تشریح نمودن : زمینه ها ، علل ، عوامل و شیوه های پیدایش و پیروزی انقلاب اسلامی :

از جمله ی این محورها :

1 – تشریح نمودن جایگزینی آمریکا به جای انگلیس در اعمال حاکمیت بر حکومت پهلوی در جهت دین زدایی جامعه ی ایرانی .

2 – تحلیل و تبیین کیفیت و علل آغاز ، استمرار ، سرانجام و آثار جنگ تحمیلی .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

اهداف ، محورها و اولویت های تولید ، تامین و پخش گروه های ورزش

تشویق مردم به ورزش و حفظ شادابی و سلامت جسمانی :

از جمله ی این محورها :

1 – دانش افزایی مفید درباره ی ورزش های مناسب .

2 – تبیین تاثیر ورزش در تعادل روحی و روانی .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

زمینه سازی به منظور اصلاح نمودن فرهنگ ورزشی کشور :

از جمله ی این محورها :

1 – معرفی و همچنین ترغیب نمودن عموم جامعه در هر رده ی سنی به ورزش های همگانی ، گروهی و ارتقای سطح همکاری های دسته جمعی .

2 – ترغیب و تشویق ورزش های بومی و محلی که زمینه ساز سلامت جسمی و نشاط روحی باشد .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

زمینه سازی به منظور گسترش ورزش های قهرمانی :

از جمله ی این محورها :

1 – زمینه سازی و کمک به ارتقای سطح فنی ، تخصصی و علمی ورزش کشور .

2 – تبیین علل و مصادیق نارسایی ها ، شکست ها و ضعف های ورزش قهرمانی .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

اهداف ، محورها و اولویت های تولید ، تامین و پخش گروه های مستند

تقویت نمودن دانش ها و باورهای انقلابی و دینی :

از جمله ی این محورها :

1 – تبیین و تشریح نقش دنیای صنعتی و استکباری در فاجعه ی تخریب محیط زیست .

2 – معرفی نمودن عبرت آموز ترین نمونه های وابستگی در جهان امروز .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

تقویت فرهنگ خودی و تضعیف نمودن فرهنگ مهاجم بیگانه :

از جمله ی این محورها :

1 – معرفی و تجلیل از فرهیختگان کشور و نقش آنها در تاریخ علم .

2 – شناسایی و معرفی : شیوه ها ، ابزارها و اشگال مختلف تهاجم فرهنگی .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

فرهنگ سازی لازم به منظور رشد و توسعه ی اقتصادی :

از جمله ی این محورها :

1 – معرفی نمودن مبتکران و مخترعان .

2 – معرفی نمودن کارآفرینان متعهد و فعالان اقتصادی که به زندگی ساده و مردمی قناعت می کنند .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

اهدلف ، محورها و اولویت های تولید ، تامین و پخش برای سپاهیان :

تبیین نقش سپاه پاسداران در حفظ و بقای انقلاب اسلامی و حراست از کشور :

از جمله ی این محورها :

1 – معرفی نمودن سپاه به عنوان یکی از مهمترین نهادهای حفظ انقلاب و امنیت جامعه .

2 – تبیین خدمات سپاه در تحکیم ، حفاظت و گسترش اصول ، آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

معرفی نمودن سپاه به عنوان نیرویی مکتبی و انقلابی :

از جمله ی این محورها :

1 – تاکید نمودن بر نقش معنویت و ایمان در توانمندی ها و موفقیت های سپاه .

2 – تشریح ویژگی های روحی و معنوی یک پاسدار راستین و معرفی و تجلیل از چهره های شاخص ایثار و مقاومت در سپاه .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

تبیین ضرورت استمرار روحیات و ویژگی های ممتاز اخلاقی و سیاسی سپاه :

از جمله ی این محورها :

1 – بیان ضرورت حفظ  و ارتقای شناخت نسبت به مناسبات ، اشخاص و مواضع موثر بین المللی .

2 – هشیار سازی سپاهیان ، به آفات روحی و رفتاری دوران آتش بس و صلح .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

تبیین فعالیت ههی چشمگیر سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس :

از جمله ی این محورها :

1 – بیان اقدامات نظامی و تاکتیک های منحصر به فرد سپاه ، در دوران دفاع مقدس .

2 – بیان آرایش سیاسی ، اقتصادی تبلیغاتی تمامی قدرت های دنیا در حمایت از رژیم عراق و موفقیت سپاه در این کارزار .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

دستاوردها و پیشرفت های مهم سپاه در عرصه های دفاعی و نظامی :

از جمله ی این محورها :

1 – معرفی موفیت های سپاه در طراحی ، تولید و تکثیر سلاح ها و تجهیزات پیشرفته .

2 – تبیین توانمندی های سپاه در طراحی و استفاده از روش های جدید تهاجمی و تدافعی ، در برابر دشمن .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

تبیین نقش و سهم سپاه ، در سازندگی کشور :

از جمله ی این محورها :

1 – تبیین توانمندی های فنی – مهندسی سپاه و میزان نیروهای متخصص و مجرب آن .

2 – بیان میزان مشارکت سپاه در راه اندازی طرح های تولیدی و صنعتی و ایجاد رونق اقتصادی .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

اهداف ، محورها و اولویت های تولید ، تامین و پخش برای بسیج

تبیین نقش بسیج در پاسداری از امنیت و استقلال کشور :

از جمله ی این محورها :

1 – شرح تاثیر توانمندی های بسیج در بازدارندگی دشمن و ارتقای ضریب امنیتی کشور .

2 – تشریح مواضع و نظرات ارزشمند بسیجیان در مورد آمریکا و استکبار جهانی .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

تشریح نقش بسیج در توسعه ی اقتصادی و خدمت رسانی به مردم :

از جمله ی این محورها :

1 – تشریح نقش بسیج کارخانه ها و کارگری در خودکفایی و خوداتکایی کشور .

2 – تشریح خدمات بسیج در عمران و آبادانی و سازندگی کشور .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

ترویج و تقویت فرهنگ بسیجی در جامعه ، مشتمل بر ویژگی های زیر :

از جمله ی این ویژگی ها :

1 – مردمی بودن .

2 – فعال و پر تلاش بودن .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

تبیین نقش بسیج در توسعه ی فرهنگی کشور :

از جمله ی این محورها :

1 – تبیین نقش بسیج در حفظ و گسترش ارزش ها و مقابله با تهاجم فرهنگی .

2 – تبیین تاثیر بسیج دانشگاهی که شامل اساتید و دانشجویان می گردد در توسعه ی علمی تحقق نهضت نرم افزاری .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

تشریح نقش بسیج در توسعه ی سیاسی – مدیریتی کشور :

از جمله ی این محورها :

1 – تشریح بسیج به عنوان تبلور حضور مردم در صحنه های سیاسی .

2 – معرفی خدمات ارزشمند بسیجیان به عنوان الگوسازی به منظور خدمت به مردم در عرصه های مختلف .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

زمینه سازی جذب و گسترش بسیج به ویژه در میان جوانان و نوجوانان :

از جمله ی این محورها :

1 – تبیین ظرفیت بسیج در پاسخ گویی به نیازهای فرهنگی اقشار مختلف ، به ویژه جوانان و نوجوانان .

2 – تبیین اهمیت و ضرورت فراگیری و گسترش بسیج در میان تمامی اقشار .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

اهداف ، محورها و اولویت های تولید ، تامین و پخش برنامه ها برای قضات و قوه ی قضائیه

گسترش اعتماد و اطمینان عمومی و ارتقای میزان امنیت روانی جامعه نسبت به حمایت و حفاظت از حقوق فردی و اجتماعی مردم :

از جمله ی این محورها :

1 – ترسیم نمودن جایگاه قاضی و قضاوت در نگاه رهبران انقلاب اسلامی ایران .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

تبیین نمودن جایگاه والای قضاوت در اسلام و کارآمدی قوانین و احکام قضایی اسلام :

از جمله ی این محورها :

1 – تبیین جایگاه و اقتدار قاضی در قوانین کشور .

2 – ایجاد امید و ذهنیت مثبت نسبت به قوه ی قضائیه ، با بیان تلاش های انجام گرفته در جهت مبارزه با تبعیض ، اجرای عدالت و دفاع از مظلوم .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

بیان اقدامات اساسی در مبارزه با انواع فسادهای : سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی :

از جمله ی این محورها :

1 – تشریح نمودن مصادیق برخورد با مجرمان و پرداخت حقوق افراد .

2 – پاسخ گویی به شبهات مطرح شده پیرامون احکام و قوانین قضایی اسلام از قبیل : قصاص ، ارث و . . .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

ارتقای آگاهی های عمومی نسبت به حقوق فردی و اجتماعی و شیوه ی استیفای آن :

از جمله ی این محورها :

1 – تبیین و تشریح مسائل حقوقی مبتلا به مردم به ویژه در اموری نظیر : اشتغال ، مسائل و مشکلات خانوادگی ، منازعات فردی و اجتماعی و . . .

2 – آشناسازی مردم با امر وکالت و کیفیت تسخیر وکیل .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

زمینه سازی اجرای هر چه بهتر ماموریت قوه ی قضائیه در تحقق : عدالت ، قانون ، مبارزه با فساد و ظلم در جامعه :

از جمله ی این محورها :

1 – تقویت مطالبات مردم در زمینه ی برخورد قوه ی قضائیه با مفاسد و تبعیضات اجتماعی .

2 – تشریح نمودن آثار و پیامد های مثبت برخورد با متخلفان و مجازات در جهت ارتقای امنیت روانی و ایجاد آرامش و افزایش رضایت عمومی در جامعه .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

اهداف ، محورها و اولویت های تولید ، تامین و پخش برنامه ها برای جانبازان

گسترش فرهنگ جانبازی و از خود گذشتگی در جامعه :

از جمله ی این محورها :

1 – معرفی نمودن سلاح فداکاری و ایثار به عنوان یگانه سلاح برتر و پیروزی دهنده ی مسلمانان در عرصه ی جهاد با بیگانگان .

2 – معرفی نمودن جانبازان و ایثارگران به عنوان برجسته ترین افراد جامعه و تاکید بر الگوگیری از آنان .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

تقویت فرهنگ احترام به جانبازان و خانواده های آنان به عنوان قهرمانان ملی :

از جمله ی این محورها :

1 – معرفی نمودن چهره های برتر جانباز و بیان نمودن دیدگاه های ارزشی و خدمات ارزشمند آنان .

2 – بیان عظمت های روحی خانواده های جانبازان و تشریح نمودن جلوه های صبر و فداکاری در زندگی آنان .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

ارتقای توان پایداری و استقامت جانبازان در حفظ ، تکریم و استمرار روحیات و رفتارهای ارزشمند جانبازی :

از جمله ی این محورها :

1 – تشریح کیفیت اعتلای شخصیت انسان در صبر و مقاومت بر بیماری های جسمی و روحی .

2 – معرفی نمودن توانمندی های جانبازان در ابعاد : فرهنگی ، سیاسی ، اقتصادی ، هنری و ورزشی .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

اهداف ، محورها و اولویت های تولید ، تامین و پخش برنامه های گوناگون برای ارتشیان

تبیین واهمیت نقش ارتش در زمان جنگ و صلح در جامعه :

از جمله ی این محورها :

1 – معرفی ارتش به عنوان یکی از مهمترین نهادهای حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور .

2 – بیان هوشیاری و آمادگی دفاعی ارتش در برابر توطئه های دشمنان خصوصا کشور آمریکا .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

بیان توانایی ها و پیشرفت های علمی ، فنی و نظامی ارتش و تلاش به منظور پیشرفت آنها :

از جمله ی این محورها :

1 – تشریح توانمندی ها و پیشرفت های ارتش و ترسیم نمودن چهره های مقتدر و انقلابی از ارتش جمهوری اسلامی .

2 – تبیین دستاوردهای ارتش در طراحی ، تولید سلاح ها و جنگ افزارهای پیشرفته ی دفاعی .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

تبیین ویژگی های منحصر به فرد ارتش جمهوری اسلامی به عنوان یک ارتش اسلامی :

از جمله ی این محورها :

1 – معرفی ارتش جمهوری اسلامی به عنوان یک ارتش اسلامی برخوردار از امکانات و تجهیزات توانمند مادی و معنوی .

2 – تاکید بر معنویت ، اخلاق و ایمان به عنوان عوامل اصلی قدرت و شکوه ارتش جمهوری اسلامی .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

اهداف ، محورها و اولویت های تولید ، تامین و پخش گروه شاهد

افزایش آگاهی و شناخت مخاطبان نسبت به مبانی فرهنگ شهادت و گسترش فرهنگ شهادت طلبی در میان اقشار جامعه :

از جمله ی این محورها :

1 – تبیین ظلم ستیزی و عدالت خواهی به عنوان اصول اساسی اسلام و انقلاب و معرفی شهدا به عنوان پیشگامان تحقق این آرمان ها .

2 – تشریح مواضع و نظرات ارزشمند شهدا در مورد کشور آمریکا .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

معرفی نمودن شهدا به عنوان الگوها وچهره های مبارز و انقلابی و تاثیر گذار در طول انقلاب و به ویژه هشت سال دفاع مقدس :

از جمله ی این محورها :

1 – تاکید نمودن بر شجاعت و عزت آفرینی شهدا و نقش آنان در حفظ استقلال ، عزت و هویت ایرانی اسلامی .

2 – تشریح روحیه ی استقلال طلبی ، توکل به خدا و اتکای به خود در مقابله با آمریکا که از شهدا به ارمغان مانده است .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . . بزودی

آشنایی مخاطبان با ویژگی های متعالی شهدا و خانواده های آنان و بیان مسئولیت مردم و مسوولان نسبت به آنان :

از جمله ی این محورها :

1 – معرفی نمودن چهره های برتر شهدا و خانواده های مذهبی آنان .

2 – زنده نگهداشتن یاد و خاطره ی شهادت و جانبازی از طریق تکریم خانواده های شهدا .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . .

فصل دوم :

اهداف ، محورها و اولویت های تولید ، تامین و پخش شبکه ها و حوزه های خاص این مجموعه

اهداف ، محورها و اولویت های تولید ، تامین و پخش برنامه های محلی و استانی

الگو سازی شایسته از نیروهای محلی و استانی :

از جمله ی این محورها :

1 – زمینه سازی به منظور پرورش و رشد استعداد های درخشان .

2 – معرفی و حمایت نمودن از شخصیت های برجسته ، موثر و خدمت رسان مانند : خیرین ، تولید کنندگان موفق و مسوولین خدمتگدار استان ها .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . .

زمینه سازی مناسب به منظور بهره برداری و استفاده ی مناسب از امکانات موجود در هر استان :

از جمله ی این محورها :

1 – معرفی نمودن امکانات ، منابع و امتیازات خدادادی هر استان .

2 – تشویق به سرمایه گذاری و بهره برداری صحیح از منابع موجود در هر استان .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . .

اهداف ، محورها و اولویت های تولید ، تامین و پخش جنبش نرم افزاری و تولید علم و کیفیت انجام آن

تبیین ضرورت ایجاد جنبش نرم افزاری و تولید علم و تشریح آثار جبران ناپذیر کوتاهی و بی توجهی به آن :

از جمله ی این محورها :

1 – زمینه سازی بازبینی روش های تحقیق و آموزش در جهت سوق دهی نیروی انسانی به نظریه پردازی .

2 – ایجاد نمودن فضای مناسب به منظور گسترش فرهنگ مناظره ی علمی و تشویق دانش پژوهان به نظریه پردازی و طراحی راهکارهای جدید اداره ی بخش های مختلف نظیر : تولید ، اقتصاد ، صنعت و . . .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . .

اهداف پخش پیام های تبلیغاتی

لازم به ذکر است پخش برنامه های تبلیغاتی این سایت به عنوان یک شبکه ی جامع در کنار تامین بخش کوچکی از هزینه های سازمان ، تامین کننده و برآورده کننده ی اهداف زیر می باشد :

از جمله ی این اهداف :

1 – آگاه سازی جامعه به خصوصیات و ویژگی های کالاها و خدمات .

2 – ترویج نمودن مصرف کالاهای داخلی ، در مقابل کالاهای خارجی .

3 – کمک نمودن به حفظ استقلال اقتصادی و خود کفایی ملی .

4 – رواج فعالیت های مفید و ارزشمند اقتصادی و فرهنگی .

5 – مصرف بهینه ی کالاها و خدمات ، در مقابله با اسراف و مصرف گرایی .

6 – ارج نهادن به تولیدات برتر .

7 – تقویت روحیه ی خودباوری و روحیه ی ابتکار و نوآوری .

8 – مقابله با فرهنگ بیگانه پرستی و وابستگی .

9 – ارتقای فرهنگ کار و تلاش ، اتقان عمل و رشد کیفی .

10 – اطلاع رسانی در مورد استانداردها و خصوصیات ضروری کالاها و خدمات .

11 – تبیین و ترویج برنامه های رشد و توسعه ی اقتصادی کشور .

12 – جلب مشارکت عمومی در فعالیت های اقتصادی .

13 – حفاظت از محیط زیست و ایجاد فضای امن به دور از آلودگی های صوتی ، آب ، خاک و هوا .

14 – معرفی و ترویج نمادها ، نمودها و میراث دستاوردهای فرهنگ خودی .

15 – و مهمترین امر : کوتاه نمودن دست دلالان با ایجاد فضای عرضه ی مستقیم کالاها توسط تولید کنندگان به خریداران آنها توسط اوامری چون : تبلیغات هر نوع کالا منطبق با بخش بندی خاص خود و ثبت لوکیشن و تلفن هر تولید کننده با خریدار محترم و برقراری ارتباط دائمی آنها با هم و اطلاع از قیمت کالاها به صورت روزانه و جلوگیری از مقوله ی دلالی که آسیب های جبران ناپإیری به هر دو قشر وارد نموده است .

اهداف پایگاه وب و بخش های برنامه ساز

افزایش تعامل با مخاطبین

از جمله :

1 – معرفی برنامه ها و ارائه ی قسمت های گوناگون آن به منظور تشویق مخاطبان به مشاهده ی برنامه ریزی شده و منظم برنامه های مورد علاقه .

2 – تلاش به منظور جلب نظرات از جمله پیشنهادات و انتقادات مخاطبان و کاربران گرامی به منظور بهبود کیفی برنامه ها .

3 – ارائه ی مکمل های رسانه ای شامل : متن ، فیلم ، معرفی منابع و . . . به منظور برنامه هایی که برای اثر گذاری بر مخاطب نیازمند ارائه ی محتواهایی ورای رادیو و تلویزیون می باشد .

4 – تسهیل امکان ضبط برنامه ها برای مخاطب .

5 – ایجاد امکان ارتباط میان مخاطبان و دست اندرکاران شبکه ها و برنامه ها از طریق پست الکترونیک و گفتگوی اینترنتی .

6 – شناسایی مخاطبان پیگیر و فعال .

7 – ایجاد زمینه ی دریافت برنامه های صوتی – تصویری از مخاطبان .

زمینه سازی دریافت برنامه ها به صورت همزمان :

از جمله ی این محورها :

1 – امکان تبادل برنامه با شبکه های تلویزیونی داخل کشور و همچنین سایر کشورها در راستای همگام سازی علمی روز دنیا برای عموم جامعه و کاربران به منظور ارتقای سطح علمی و تجربی فردی و گروهی در تمامی زمینه های :

صنعتی ، کشاورزی ، تولید و . . .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . .

اهداف ، محور ها و اولویت های تولید و تامین بسته های کاربردی آموزشی

با بهره گیری از علم روز در راستای حل مشکلات فردی و گروهی افراد درکوتاه ترین بازه ی زمانی ممکن نسبت به دسترسی نسبت به اقدامات اولیه

از جمله ی این محورها :

1 – عرضه ی رایگان اپلیکیشن (بسته های کاربردی ) قابل نصب بر روی گوشی در مواجهه با عوامل بحرانی و خطر آفرین طبیعی و غیر طبیعی

2 – ارائه ی بسته های آموزشی متناسب با نیاز های افراد در شرایط و موقعیت های مورد نظر مانند : الف – داشتن امکانات اینترنتی مانند گوشی ، ب – در اختیار نداشتن هرگونه وسیله ی ارتباطی با دنیای الکترونیک .

ادامه ی محورها و راهکارهای پیشنهادی در ادامه ی مطلب . . .