گیاه کاکتوس آلوئه برویفولیا Aloe brevifoliaیکی از بهترین آلوئه های گلدانی مقاوم در برابر سرما و رطوبت میباشد .این در کشور آفریقای جنوبی و در کوهپایه ها ، کوه های سنگی و دامنه های سنگی در خاک رس رشد نموده است و این گیاه را به نام برگ کوتاه هم نامیده اند زیرا برگ های این گیاه کوچک و چاق و بسیار جمع و جور و بدون ساقه میباشد .

اسامی دیگر : Aloe brevifolia

خانواده: Asphodelaceae

نام علمی: Aloe brevifolia

نام فارسی :آلوئه برویفولیا

منبع :آفریقای جنوبی

مشخصات و ویژگی های کاکتوس آلوئه برویفولیا :

برگ های گیاه کاکتوس آلوئه برویفولیا Aloe brevifolia  دارای طول 6 سانتی متر و عرض 2 سانتی متر ،به رنگ سبز و خاکستری ، مثلثی شکل ، دندانه دار به رنگ سفید ، متراکم در تعداد بالا و نامنظم در کنار یکدگر رشد نموده اند .

گل های این گیاه اغلب به رنگ زرد و قرمز که دارای 40 سانتی متر ارتفاع و مخروطی میباشد و از اسفند ماه تا اردیبهشت ماه گلدهی این گیاه انجام میشود .

شرایط نگهداری :

نور : گیاه کاکتوس به طور معمول به نور زیاد و نور مستقیم خورشید نیاز دارد ولی در تابستان ها به دلیل اینکه تابش نور مستقیم خورشید زیاد است و برخورد مستقیم نور به گیاه کاکتوس باعث سوختگی آن میشود بهتر است که در تابستان ها از نور فیلتر شده خورشید برای این گیاه استفاده نمود و در فصل پاییز و زمستان اگر در معرض تابش مستقیم خورشید قرار داشته باشند اشکالی ندارد.

آبیاری : آبیاری گیاه کاکتوس در فصول رشد مثل بهار و تابستان بیشتر از فصول سرما میباشد .به این دلیل که در فصول سرد مثل پاییز و زمستان گیاه کاکتوس در استراحت به سر میبرد و نیاز آن به آب کمتر میشود ولی در بهار و تابستان که فصل رشد گیاه کاکتوس میباشد باید به طور منظم آبیاری شود به طوری که بعد از اینکه خاک گیاه خشک شد آبیاری شود .آبیاری زیاد باعث پوسیدگی ریشه گیاه و از بین رفتن آن میشود .

دما : دمای محیط این گیاه در فصل زمستان نباید کمتر از منفی 7 درجه سانتی گراد باشد در غیر این صورت گیاه یخ زده و از بین میرود .

خاک : خاک این گیاه باید قلیایی باشد و از خاک رس میتوان برای این گیاه استفاده کرد .

کود دهی : کود دهی گیاه کاکتوس باید در فصول رشد به صورت ماهانه انجام شود تا باعث رشد و گلدهی گیاه کاکتوس شود .

تکثیر :این گیاه را میتوان از طریق بذر تکثیر نمود.

با مجموعه ی پارادایس همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *