برای هیدروژنه کردن روغن از یک قطعه نیکل گرم به عنوان کاتالیزور استفاده میکنند که به کمک آن اتم هیدروژن به فاصله بین اتم کربن و اسید لینولیک وارد می شود.

این عمل البته از فساد روغن جلوگیری می کند، ولی در عین حال اسیدهای چربی را می شکند که آن هم به نوبه خود عاملی برای پیدایش امراض قلبی است. سم د. د.ت و سایر سموم حشره کش به داخل ذرت و پنبه و دانه های روغنی نفوذ می کند. این سموم سرطان زا است و هنوز راهی برای خارج کردن آن از دانه های روغنی وجود ندارد.

در سالهای اخیر مصرف د. د.ت حذف شده، ولی جانشینان آن دی آلدرین، آلدرین و هیتاکلور نیز به همان اندازه خطرناکند آقای نیکولا می گوید: من دیگر در آشپزخانه ام از روغن ذرت استفاده نمیکنم، بلکه از روغن های سرد فشرده ای مانند روغن زیتون و کاجیره استفاده میکنم که روغن های مایع بسیار روشن و تقریبا بی رنگی هستند.

نیکولا در مقابل، غذاهای سالم را معرفی میکند و می گوید: برنج به صورت طبیعی اش یکی از سالم ترین مواد غذایی و مملو از ویتامین ب کمپلکس است.

آرد سفید برنج همان منبع خالص نشاسته است که نقش هیدروکربور را داراست که قبلا صحبت آن شد. زنان انجمن های مذهبی آمریکا در فیلیپین، روی حسن نیت و دلسوزی، برنج طبیعی مصرفی زندانیان محلی را با برنج به اصطلاح غنی شده صنعتی جانشین کردند، اما در نتیجه این حسن نیت صدها زندانی بی اطلاع فيليبينی از بیماری بری بری کشته شدند.

آقای کارور آن همه رنج برد تا از ترکیب آرد بادام زمینی و کره نوعی خوراک مقوی به نام کره بادام زمینی را ساخت. و حالا این غذا با روش صنعتی و با چربی های غنی شده ساخته می شود. نیکولا می گوید: شیمیدانها اکنون می دانند که چگونه چیزی را بی رنگ یا بی بو کنند و در نتیجه محصول غذایی شیمی زده که ظاهری مناسب دارد باعث سوء ظن مادران نمی شود.

با استفاده از یک یا چند تا از هزاران ماده شیمیایی و نتخاب روش مناسب ظاهر غذاها طوری ساخته می شود که فساد باطنی آن از چشم مردم مخفی بماند. یکی دیگر از مواد ضروری برای بدن پروتئین است که بلوکهای اصلی ساختمان بدن، یعنی هست اسید آمینه اساسی را می سازد.

تعداد بیست و دو نوع اسید آمینه برای بدن کشف شده است. هست تا از آنها برای افراد بالغ است که اساسی نامیده می شود و ده تا برای کودکان و نوجوانان در حال رشد لازم است. اگر این هجده اسید موجود باشد بدن قادر است مابقی را خود تولید کند.

در همه جهان و مخصوصا در آمریکا منبع اصلی پروتئین گوشت است. چهارپایان گوشتی، با علوفهای تغذیه می شوند که از خاک مسموم شده به وسیله مواد شیمیایی به دست آمده و با مواد حشره کش شیمیایی مسموم شده است. این سموم مستقیم وارد چربی گوشت می شود و برای ایجاد امراض قلبی عينا عمل می کنند.

گاوداری ها برای اضافه کردن وزن گاو تا حدود بیست درصد به غذای دام ماده ای با حرف اختصاری D . E . S اضافه می کنند که ممکن است هم برای انسان و هم برای حیوان سرطان زا باشد. اداره کل غذا و داروی آمریکا در سال ۱۹۷۳ مصرف این ماده را ممنوع کرد، ولی از آن تاریخ مصرف سینووکس معمول شد که خود ماده ای سرطان زا است و به قول دکتر مارتيمر لیپست، هر کنافتی که در اولی هست در این یکی هم هست!

چهار پایان پرواری مانند گاو، گوسالة أخته، خوک، گوسفند و پرندگان، در حال حاضر با شانزده نوع مواد جنبی تغذیه می شوند که اداره کل تغذیه و دارو نسبت به سرطان زایی آنها مشکوک است. برای تعیین مقدار سم موجود در مواد غذایی و حذف آن از سفره غذا به یک ارتش به اندازه جمعیت کل کشور نیاز است. در حال حاضر حجم قابل ملاحظه ای از گوشت آمریکا اصلا بازرسی نمی شود.

آقای جو نیکولا می گوید: دام تنها وقتی که با علوفه طبیعی و غیر شیمیایی تغذیه و نگهداری می شود گوشتش خوراکی است. جگر حیوانات گوشتی غالب اوقات ضبط و حذف می شود چون دارای دمل و غده است. مرغ های پرورشی اغلب آرسنیک و مواد سمی دیگر دارند که در جگر شان متراکم شده است. جگر مرغ آلت سم زای بدن او است و به همین دلیل سموم در این عضو انباشته می شود.

تخم مرغ بدون نطفه ای که از مغازه خریداری می کنیم، اولا مزه تخم مرغ واقعی را ندارد و در ثانی به لحاظ زیستی با تخم مرغ طبیعی تفاوت هایی دارد چون مرغی که این تخم را گذاشته در تمام عمر هرگز خروس ندیده و در یک قفس زندانی و محکوم به تخم گذاری بوده است؟ نیکولا می پرسد: چگونه می توان انتظار داشت که یک موجود غم زده تخم سالم بگذارد؛ در هرم حیات، گیاه نقش اساسی دارد.

انسان قادر نیست از مواد طبیعی مستقیما تغذیه کند، بنابراین گیاه به عنوان واسطه بين خاک، حیوان و انسان وارد عمل می شود و آنها را مستقیم یا غیر مستقیم تغذیه می کند. بدن ما با وساطت گیاه و حیوان از خاک ساخته می شود. میکروارگانیسم، مواد شیمیایی خاک را می شکند و آن را برای رشد گیاه آماده می کند. گیاه از هوا، باران و آفتاب، مواد هیدروکربوری می سازد، ولی قبل از اینکه جریان حیات بتواند هیدروکربور را به پروتئین اسید آمینه تبدیل کند وساطت خاک حاصلخیز لازم است.

نه انسان و نه حیوان، هیچ کدام نمی توانند پروتئین لازم را مستقیما از خاک بسازند. شرط اینکه حیوان بتواند پروتئین اسید آمینه بسازد این است که گیاه مقدار لازم و کافی از هر کدام را قبلا با کمک میکروب از خاک تهیه کند. گیاهانی که اسید آمینه تولید میکنند خود نیاز به ليست دقیقی از موادی دارند که باید خاک در اختیارشان بگذارد.

برای ساخت قسمتی از مولکول پروتئین به ازت، گوگرد و فسفر، و نیز سایر مواد مانند کلسیم و آهک، و همچنین منیزیم، منگنز، مس، قلع، مولیبدن و سایر فلزات، ولو به مقدار بسیار کم ضروری است تا پروتئین سازمان بیاید. اگر خاک حاصلخیز نباشد یعنی فاقد مواد بالا و فاقد انباشت میکروب باشد خط تولید پروتئین از نظم خارج و بالاخره متوقف می شود.

برای حفظ جامعة میکروارگانیسم ها، لازم است مقادیر کافی از مواد پوسیده نباتی در خاک باشد. در جنگل این مواد به وسیله بقایای گیاه و حیوانات تأمین می شود و آنچه در رشد قبلی از زمین برداشت شود در جریان پوسیدگی به خاک برگردانده می شود. دیگر نمی توان شک کرد که خاک برای سلامت انسان نقش حیاتی دارد. خاک سالم دارای کمپوست کافی باشد و باکتری مناسب، قارج و کرم خاک داشته باشد و با مواد شیمیایی اعم از کود و سم مسموم نشود، می تواند گیاه سالم ببار آورد که به طور طبیعی در مقابل آفات مقاوم تر است.

گیاه سالم منجر به تولید حيوان و انسان سالم و قوی می شود. خاک ضعیف، غذای ضعیف می آورد. غذایی که به لحاظ ویتامین ها، مواد معدنی، آنزیم ها و پروتئین ها فقیر است و چنین غذایی انسان را ضعیف و مریض می سازد. وقتی خاک کشاورزی فقير شد بلایای اجتماعی دیگری هم ظهور می کنند. کشاورز خاک را می گذارد و به حاشیه نشینی شهرها می رود.

این یک حقیقت بسیار جالب است که درخت سالم و قوی روییده از زمینی حاصلخیز، کمتر از درخت ضعیف یا روییده از خاک شیمیایی به دور خود حشره جمع می کند. خاک حاصلخیز نسبت به حشرات و امراض نوعی مصونیت دارد. معمولا سوسک و حشرات برای سکنی و اقامت به درختانی جلب می شوند که قبلا ضعیف و مريض شده باشند یا رشد غیر سالم داشته باشند.

آقای نیکولا نتیجه می گیرد که کشاورزی شیمیایی همیشه به مرض می انجامد. خاک مریض، گیاه مریض، حيوان مريض، و سرانجام انسان مريض! در هر گوشه ای از دنیا که کشاورزی شیمیایی رایج شده مردم به انواع امراض دچار شده اند و تنها کسی که از کشاورزی شیمیایی سود برده و می برد شرکت های دست اندر کار این مواد هستند.

در حال حاضر در آمریکا سالیانه حدود ۱۳۶ میلیون کیلو گرم سموم شیمیایی تحت بیست و دو هزار نام و مارک با تشویق دولت و تأييد ضمنی اساتید و دانشگاه ها تولید و مصرف می شود. دکتر جرج والاس جانورشناس دانشگاه میشیگان با ارائه اعداد و ارقام می گوید که زندگی در آمریکای شمالی با بزرگترین خطر تاریخ خود روبرو است.

خطری به مراتب بزرگتر از نابودی جنگلها، وحشی تر از شکار بی رویه، مخرب تر از آلودگی مواد نفتی و احتمالا مضرتر و ویرانگرتر از مجموع همه آنها. نه تنها در خشکی بلکه آبزیان رودخانه و دریا و حتى اقيانوس به تدریج در اثر استفاده از حشره کش ها و گیاه کش ها مسموم می شوند. در عین حال و پس از وارد کردن این همه خسارت، مصرف مواد شیمیایی و حتى سم کشنده د.د.ت نیز راه به جایی نبرد.

حشرات مقاوم دیگری ظاهر شدند و می بینیم که ضرر سالیانه آنها به محصول حدود چهار میلیارد دلار است و به این ترتیب عملا به این نتیجه رسیده ایم که محصول قوی و سالم اولین عامل در مبارزه با آفت است. قاضی معروف آمریکایی ویلیام داگلاس کتاب (بهار خاموش) را مهمترین اثر قرن نامید. در این کتاب خانم راشل کارسون روشن کرده که محیط زیست به نقطه سقوط و انهدام قطعی نزدیک می شود.

همان طور که فرند سایکس پیش بینی کرد، توسعه امراضی مثل لوكميا، هپاتیت و هو جيكين و غیره را مربوط به مصرف د.د.ت و جانشینان آن می دانند. یک آمار تطبیقی رابطه ای بین مصرف روز افزون سم و کود شیمیایی و تولد کودکان عقب افتاده را نشان می دهد.

در سال ۱۹۵۲ تعداد ۲۰۰۰۰ کودک عقب افتاده در ایالات متحده متولد شد. در سال ۱۹۵۸ این تعداد به ۶۰۰۰۰ و در سال ۱۹۶۶ به ۱۲۶۰۰۰ و در سال ۱۹۶۸ به بیش از نیم میلیون رسید. دکتر راجر ويليام رئیس انستیتوی بیوشیمی (بنیاد کلايتون) و کاشف اسید پانتوتنیک اولین بیوشیمیستی که به ریاست انجمن شیمیدانهای آمریکا انتخاب شد ضمن ارائه آمار فوق می گوید: در حال حاضر از هر هشت بچه ای که در ایالات متحده به دنیا می آید یکی عقب مانده است.

آقای جو نیکولا پس از درک این واقعیت تلخ که مصرف کود و سموم شیمیایی چه بر سر کشور و هموطنان می آورد دو کار کرد: ابتدا مزرعه خانوادگی خود را به صورت غیر شیمیایی در آورد و سپس با کمک پزشکان همفکر خود (انجمن تغذیه طبیعی) را ایجاد کرد و خودش نیز به عنوان اولین رئیس انجمن انتخاب شد.

هدف این انجمن آن است که با ایجاد آگاهی در مردم و برای مقابله با تولید غذاهای انبوه و ناسالم از خاک غیر حاصلخیز در آمریکا یک نهضت همگانی ایجاد و خطر را دفع کند نیکولا می گوید: مصمم است تا به همه بفهماند که از چه طریق می توان غذای طبیعی تهیه کرد.

صرف نظر از سن و جنس و رنگ و محل اقامت همه باید یاد بگیرند که چگونه غذای سالم تهیه و مصرف کنند. واقعیت این است که ملت آمریکا بیشترین مقدار مواد غذایی را در اختیار دارد، ولی در عین حال از نظر تغذیه ناسالم ترین است.

ایالات متحده از یک فرسودگی بیولوژیکی صدمه می بیند. ما به یک مصیبت متابولیک دچار شده ایم و یک ملت مریض هستیم. امراض قلبی در آمریکا بیداد می کند و دشمن شماره یک ملت ما و بزرگترین عامل مرگ و میر است. پنجاه سال پیش مرض لختگی خون به ندرت مشاهده می شد، ولی امروزه حتی در میان جوانان هم یافت می شود.

سرطان، مرض قند، ورم مفاصل، کرم خوردگی دندان و سایر ناراحتیهای متابولیسم به شدت توسعه می یابد و حتی در میان کودکان نیز دیده می شود. نیکولا حقایق آماری را به صورت خلاصه و لیست ارائه می دهد. حاصل یک هزار و ششصد کالبدشکافی نشان می دهد در همه افراد از سن سه سالگی ناراحتی در قسمت آئورت یعنی شریانی که خون را به جز شش به همه اعضای بدن می رساند دیده می شود. در کلیه افراد دوازده سال به بالا این مرض به صورت پیشرفته وجود دارد.

چند نمونه از آمار بالا کافی است تا بپذیریم که همه افراد آمریکایی دارای ناراحتی شریان قلبی هستند. ما سرطان همه گیر داریم. سرطان در میان افراد زیر پانزده سال، پس از تصادفات رانندگی، بالاترین رقم تلفات را دارد و حتی نوزادان، سرطانی به دنیا می آیند. انجمن سرطان پیش بینی کرده که از هر چهار آمریکایی یک نفر به سرطان مبتلا می شود و از هر چهار سرطانی سه نفر به هلاکت می رسد.

برای ادامه مطالب اینجا کلید کنید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *