شرکت کمپوست آلی پاجی یکی از بهترین تولیدکننده های کمپوست کشور است.

محمود قربانی پاجی متولد 1358/06/30 در روستای پاجی از بخش دودانگه ساری دارای لیسانس مدیریت بازرگانی و مدیریت مرکز آموزش بازرگانی استان مازندران

کمی درباره کمپوست بدانیم :

پوسال یا کمپوست پسماندهای آلی تجزیه‌شده و نسبتاً پایدار حاصل فرایند پوسش هستند

و پوسش یا کمپوست کردن عمل پوساندن و تجزیه بقایای گیاهی، حیوانی یا زباله‌های شهری همچنین لجن فاضلاب است که تحت شرایط خاص و روش‌های گوناگون انجام می‌گیرد.

این عمل شاید کهن‌ترین روش بازیافت باشد. مواد آلی موجود در توده مصرفی برای کمپوست از ضایعات کشاورزی، مواد خوراکی و زباله‌هایی است که از راه تجزیه هوازی و بی‌هوازی به خاک سیاه و سفید غنی تبدیل می‌شوند که به عنوان کود در کشاورزی مصرف می‌شود.

فرایند کمپوست بسیار ساده است و به‌دست افراد با تجربه در خانه‌های خود، کشاورزان در زمین‌های شان، و به شکل صنعتی نیز انجام می‌شود.

کمپوست حاصل فعالیت بیولوژیکی میکرورگانیسم‌هایی است که توانایی شکستن مولکول‌های درشت مواد آلی را دارا می‌باشند.

این کود که از پسماندهای کشاورزی، خانگی و خوراکی تولید می‌شود یکی از عالی‌ترین کودها برای مصارف کشاورزی به‌شمار می‌رود و تولیدکنندگان گل و گیاه نیز امکان بهره‌گیری از این کود را دارند.

 منیزیوم و فسفات موجود در این کود سبب آبرفتی شدن خاک‌های کشاورزی و جذب سریع تر مواد مغذی درون خاک می‌شود.

کمپوست، خاک بسیار غنی و مورد استفاده است که در مکان‌هایی همچون در باغ‌ها، محوطه سازی، باغداری، و کشاورزی به عنوان کود بکار می‌روند.

کمپوست به عنوان یک آفت کش طبیعی برای خاک نیز می‌باشد.

در خاک پوسال اکوسیستم‌ها برای کنترل فرسایش، زمین و جریان بهسازی خاک، ساخت و ساز تالاب، و به عنوان پوشش دفن زباله بسیار مفید است.

تولید کننده کمپوست
تولید کننده کمپوست
کمپوست درجه 1
کمپوست درجه 1

نهال های پیوندی و گیاهان خاص

تولید کمپوست عالی پاجی
تولید کمپوست عالی پاجی
کارخانه تولید کمپوست
کارخانه تولید کمپوست

مشخصات تولیدی کمپوست آلی پاجی

نام تولیدی : شرکت بازرگانی پاجی گستر شمال

فعالیت ها :

  • تولید کود آلی
  • تولید کمپوست غنی شده
  • تولید کود گرانولی
  • تولید کود گوگردی
  • تولید کود گرانولی فسفات
  • تولید اسید هیومیک

وب سایت : pajico

کمپوست های تولید شده
کمپوست های تولید شده
پوسال ها
پوسال ها
کارخانه تولید کننده کمپوست آلی پاجی
کارخانه تولید کننده کمپوست آلی پاجی

شاید برای شما جالب باشد : لیست کامل تولید کنندگان

درحال تولید کمپوست آلی پاجی
درحال تولید کمپوست آلی
شرکت پاجی گستر
شرکت پاجی گستر

توضیحات تکمیلی در مورد برخی موارد تولید شده از کمپوست آلی پاجی :

کمپوست سلولوزی :

مواد اولیه این محصول از ضایعات سلولوزی کاملا طبیعی تهیه شده است که توسط سیستم های فرآوری استاندارد به کمپوستی با کیفیت بالا تبدیل شده است.

مزایای این کمپوست شامل :

  • درجه رسیدگی بالا
  • فاقد هرگونه ذرات غیر آلی و بذر علف های هرز
  • دارای ماده آلی و هوموسی بسیار بالا و فاقد شوری
  • فاقد هرگونه الودگی میکروبی و عناصر سنگین
  • بهبود خاصیت خاک
  • جذب بهتر عناصر غذایی و افزایش تولید محصولات کشاورزی

گرانوله گوگردی :

محتوای این کود %20 گوگرد و %70 مواد آلی و %5 بتونیت و %5 مواد جاذب الرطوبه قوی است و هدف از تولید آن تامین عناصر مورد نیاز گیاه و افزایش حاصلخیزی زمین می باشد.

که به صورت پودر و گرانوله قابل عرضه میباشد

  • این کود باعث تامین مواد آلی خاک و افزایش حاصلخیزی زمین می شود.
  • گوگرد آلی با افزایش دادن قابلیت جذب عناصر غذایی پرمصرف و ریزمغذی ها در خاک،به رشد بهتر گیاه کمک نموده و موجب افزایش عملکرد کمی و کیفی محصول می گردد.
  • مواد آلی موجود در کود گوگرد آلی موجب فعال شدن میکروب های مفید خاک شده و عمل اکسیداسیون بیولوژیکی را در خاک تسهیل می نماید.
  • این کود با ضد عفونی نمودن تدریجی خاک به سلامت محیط زیست کمک شایانی نموده و مصرف سموم شیمیایی را کاهش می دهد و به راحتی توسط دستگاه کودپاش می توان آن را مورد استفاده قرار داد
  • درصد گوگرد مذکور به صورت پایه است و براساس سفارش مشتری قابل تغییر است.

گرانوله فسفات :

این نوع کمپوست با توجه به نیاز غذایی گیاهان مختلف فرموله شده است تا حداکثر کارایی را در افزایش تولید محصولات کشاورزی ایجاد نماید.

از مزایای این نوع کمپوست آلی پاجی غنی شده می توان به برخی موارد زیر اشاره نمود:

  • کمک به تغذیه متعادل گیاه و افزایش قابل ملاحظه تولید
  • کاهش مصرف کودهای شیمیایی
  • رشد و کیفیت بهتر گیاه و محصول تولیدی
  • به علت غنی سازی مقدار مصرف بسیار کاهش یافته و دارای صرفه اقتصادی بیشتری است.
  • تولید محصولات کشاورزی سالم تر

درصد فسفات مذکور به صورت پایه است و بر اساس سفارش مشتری قابل تغییر است.

خاک غنی شده حاوی گوگرد،فسفات و خاک آلی به صورت ترکیبی و پودری قابل ارائه است.

اسید هیومیک

با استفاده از تکنولوژی های مدرن،اسید هیومیک ترکیبات هوموسی کمپوست های سلولوزی جدا سازی و فرآوری شده است که دارای مزایای زیر است:

  • به علت داشتن ترکیبات شبه هورمونی به گسترش ریشه و جذب بهتر عناصر غذایی کمک نمایید.
  • به علت خاصیت کمپلکس کنندگی عناصر غذایی بخصوص عناصر میکرو با راندمان بیشتر مورد استفاده گیاه قرار گیرند.
  • این اسید در تمامی محصولات کشاورزی قابل استفاده است و در تمامی دنیا نیز برای کشاورزان محصول شناخته شده است.
  • فاقد هرگونه آلودگی میکروبی و شیمیایی است
  • در تولید محصول سالم و با کیفیت به خصوص در محصولات گلخانه ای نقش مهمی دارد.
  • مقاومت گیاه را به استرس های زنده و محیطی افزایش می دهد.
تولید کمپوست
تولید کمپوست

شاید علاقه مند باشید بخوانید : بانک نشاء آلمان

محل دپو کمپوست
محل دپو کمپوست
کارخانه پاجی گستر
کارخانه پاجی گستر

سودمندی‌ها

فرایند طبیعی پوسش، مواد آلی را به ماده‌ای غنی دگرگون می‌سازد.

پوسال حاصله مکملی بسیار سودمند برای بهبودی و بهسازی و تقویت خاک است. ترکیبات تولید شده در این فرایند به آسانی برای گیاهان قابل جذب است و جایگزینی دیگر برای کودهای شیمیایی در کشاورزی است.

استفاده از پوسال ساختار خاک را ارتقا می‌دهد، محتوای خاک را تقویت می‌کنند و سبب می‌شود خاک مدت زمان بیشتری بتواند آب را در خود نگه دارد.

کمپوست قدرت باروری خاک را افزایش می‌دهد و کمک می‌کنند ریشه‌های سالم در گیاه رشد کند.

این کود همچنین برای کنترل فرسایش، احیا و ساخت زمین‌های مرطوب به عنوان پوشش به کار می‌رود. کمپوست همچنین با ماسه مخلوط می‌شود و برای زه‌کشی زمین به کار می‌رود.

روش‌های پوسش

پوسش به شکل هوازی و بی‌هوازی انجام می‌گیرد. عمل کمپوست روباز بدون پوشاندن توده موادآلی انجام می‌گیرد؛ و کمپوست بی‌هوازی Anaerobic به شکل سربسته انجام می‌گیرد؛ و فرایندی است که عمل کمپوست و تجزیه میکربی مواد آلی مختلط، در غیاب اکسیژن انجام می‌گیرد. باکتری‌های تخمیرکننده، تولیدکننده H2 (کاهنده پروتون) و متان‌زا سه گروه عمده میکرو ارگانیسم‌های فعال در این فرایند هستند. تجزیه موادآلی به وسیلهٔ دسته‌ای از باکتری‌هایی که تولید دی‌اکسید کربن و متان می‌کنند (باکتری‌های استوژنیک و متانوژنیک) اتفاق می‌افتد این باکتری‌ها در رنج دمای بهینه ۳۵–۳۹ ◦C (مزوفیلیک) ۵۵–۶۰ ◦C عمل هضم را انجام می‌دهند. زباله‌ها توسط آنزیم‌ها مشابه آنچه که در معده انجام می‌گیرد مواد الی را به قندها و آمینو اسیدها و مواد حیاتی مورد نیاز نباتات تبدیل می‌کنند.

روش تراکتوری

در این روش زباله میکس شده در ردیف‌های موازی انباشت می‌شود و تراکتوری که دستگاه میکس در کنار آن نصب شده از میان ردیف‌ها حرکت کرده و عمل میکس را انجام می‌دهد، سپس تراکتور دیگری با دستگاه خردکن به همان شیوه عمل می‌نماید.

روش دپوی پشته‌ای

در این روش زباله میکس شده بعد از انباشت پشته‌ای در اثر فشار طبقات بالاتر آرام آرام و به مرور زمان تجزیه می‌گردد.

چگونگی تولید

در کمپوست آلی پاجی از مخلوط موادی چون کود حیوانی، خاک، مواد زائد گیاهی مانند کاه و برگ و شاخه‌های بسیار خرد شده و زائدات آشپزخانه که شامل پوست میوه‌ها، میوه‌های غیرقابل مصرف، زائدات سبزیجات، ته مانده‌های خوراکی، پوست تخم مرغ ریز شده، خاک اره استفاده می‌شود؛ ولی باید از موادی که حشرات موذی را به خود جذب می‌کند و همچنین شاخ و برگ‌های درختان سوزنی برگ (مخروطیان) به دلیل اسیدی کردن پی‌اچ توده کمتر استفاده شود.

رطوبت

رطوبت مطلوب پوسش بین ۴۰ تا ۶۰ درصد می‌باشد. رطوبت کمتر و بیشتر فرایند کمپوست را مختل می‌نماید.

جریان هوا

بستگی به نوع کمپوست دارد.

دما

دمای مناسب برای فرایند کمپوست بستگی به نوع کمپوست دارد.

پی‌اچ پوسال

پی‌اچ کمپوست باید بین ۷ تا ۹ باشد. در مراحل اولیه پی‌اچ کمپوست تا ۶٫۵ کاهش می‌یابد؛ ولی در مراحل بعدی افزایش می‌یابد.

نسبت کربن به نیتروژن

نسبت کربن به نیتروژن (C/N) به نسبت ۳۰ کربن به ۱ نیتروژن بوده و نباید نسبت کربن بیشتر از این افزایش یابد این امر برای میکروارگانیسم‌ها و در نتیجه فرایند تجزیه بسیار حیاتی است. مواد قهوه‌ای و خشک مانند کاه و خاک اره دارای کربن بیشتری بوده و عمل تجزیه را طولانی می‌کنند و در نتیجه باید به نسبت زیاد در کمپوست استفاده نشود. از آنسو مواد سبز مانند برگ‌ها، چمن زده شده، ته مانده‌های خوراکی، سبزیجات و پوست میوه‌ها نیتروژن بیشتری دارند که استفاده از آن‌ها برای تسریع کمپوست بسیار ضروری است.

نقش میکروارگانیسم‌ها

میکروارگانیسم‌ها نقشی حیاتی در تجزیه مواد آلی موجود در توده کمپوست بر عهده دارند. مواد ارگانیک موجود در کمپوست در حقیقت مواد غذایی میکروارگانیسم‌هایی می‌شوند که نقش این میکروارگانیسم‌ها نگه داشتن خاک در وضعیتی سالم و متعادل است. در نتیجه تغذیه میکروارگانیسم‌ها از مواد آلی مواد مورد نیاز گیاه همچون نیتروژن، پتاسیم و فسفر تولید می‌شوند و در نتیجه تنها تعداد اندکی از مواد مغذی می‌ماند که باید به خاک افزوده شود. با مخلوط مناسب از آب، اکسیژن، کربن و نیتروژن، میکرو ارگانیسم‌ها قادر به شکستن مواد آلی تولید کمپوست می‌شوند. در واقع فرایند کمپوست کاملاً وابسته به میکرو ارگانیسم‌ها و نقش آن‌ها در شکستن مواد آلی است. انواع بسیاری از میکروارگانیسم‌های موجود در کمپوست فعالند که متداول‌ترین آن‌ها گونه‌های زیرند:

  • باکتری‌ها: تعداد زیادی از میکروارگانیسم‌های موجود در کمپوست را باکتری‌ها تشکیل می‌دهند. بسته به مرحله کمپوست، باکتری‌ها مزوفیل یا گرمادوست ممکن است غالب باشند.
  • اکتینوباکترها: برای شکستن محصولات کاغذی مانند روزنامه، پوست درخت، و غیره
  • قارچ‌ها: با عمل تخمیر به شکستن موادی که باکتری‌ها نمی‌توانند، به خصوص لیگنین در مواد چوبی کمک می‌کند.
  • پروتوزوآ: به قارچ‌ها کمک می‌کنند.
  • چرخان‌تباران: کمک به کنترل جمعیت باکتری‌ها و پروتوزوآها

استفاده از پوسال در مزرعه

میزان متوسط کمپوست در هر هکتار بین ۵ تن تا ۲۰ تن می‌باشد؛ ولی در شرایط دسترسی نداشتن به این حجم مفید کمپوست، مقدار کم آن نیز تأثیر بسزایی در تقویت خاک و نباتات دارد. نکته دیگر در مصرف کمپوست این است که کمپوست آماده مصرف به دو هفته زمان نیاز دارد که به خاک قابل مصرف تبدیل شود. این بدین معنی است که بهتر است حداقل ۲ هفته پیش از افشاندن بذر یا کاشتن نهال کمپوست با خاک مخلوط گردد.

کمپوست‌سازی صنعتی

فرآوری حجیم و صنعتی کمپوست با کمک میکروارگانیسم‌های گرمادوست EM

روشی سودمند و جایگزینی بسیار سومند برای خاک چال یا همان دفن کردن زباله در مدیریت پسماند بوده که در شهرهای گوناگون جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. پیشینه کمپوست آلی پاجی صنعتی در ایران و تولید کود از زباله‌های شهری از سال ۱۳۴۸ هجری شمسی و در شهر اصفهان آغاز گردیده است. کارخانه ذکر شده توسط شهرداری اصفهان و در جنوب شرقی زاینده رود آغاز به کار کرد. در سال ۱۳۵۱ دومین کارخانه کمپوست در جنوب تهران، در صالح آباد احداث گردید؛ و سومین کارخانه نیز در سال ۱۳۶۸ در شمال شرقی شهر اصفهان توسط یک شرکت سوئیسی طراحی و اجرا شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

کمپوست‌سازی خانگی

کمپوست خانگی در حیاط به وسیلهٔ کومه کردن زباله‌های آشپزخانه، برگ درختان یا کود پرندگان و چهارپایان در یک گوشه یا قرار دادن آن‌ها در یک چاله در زمین و اجازه به طبیعت به ویژه میکروارگانیسم‌ها برای انجام عملیاتش به آسانی می‌تواند صورت گیرد. همچنین می‌توان از سطل تهیه کمپوست نیز استفاده کرد.

با مجموعه ی پارادایس همراه باشید . هدف ما معرفی بهترین ها به شماست .

جهت خرید هر یک از محصولات با ما تماس گرفته تا شمارا مستقیما به تولید کنندگان مرتبط سازیم

شماره تماس با بخش تبلیغات شرکت تعاونی زنجیره تامین بهشت

09108158030 مهندس مصطفی قدیری

ارتباط با بخش تبلیغات از طریق انستاگرام :

WWW.instagram.com/golkade_paradise

به منظور تمدید تبلیغات و آشنایی با روش های جدید مانند تبلیغات گسترده در 25 شبکه اجتماعی با شماره :

09108158030 مصطفی قدیری تماس بگیرید

7 دیدگاه برای “تولید کمپوست آلی پاجی

  1. پژمان گفته:

    سلام
    من دو ماه پول واریز کردم به حساب آقای قربانی مدیریت این شرکت
    هنوز ک بار و برام نفرستاده
    یک ماه برا برگشت پول امروز فردا میکنه
    هیچ چیزی از مشتری مداری بلد نیستن
    بالای ۲۰۰بار تماس گرفتم پاسخگو نبودن
    اعتماد نکنید

    • حسین قدیری گفته:

      با سلام مشخصات خود را جهت پیگیری ارسال کنید با شما تماس گرفته شود و یا توضیحاتی در خصوص نوع خرید و میزان خرید خود در اختیار ما قرار دهید

      • جباری گفته:

        بعد ۳ ماه پرداخت پول به مبلغ دوملیون و هفتصد هزار تومان هنوز نه بار فرستاده نه پولو بر میگردونه هر روز هم امروز فردا میکنه
        الانم جواب گوشیرو نمیده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *