نام تولیدی : گلخانه تولید رز هلندی

نام تولیدکننده : آقای ناصری

آدرس تولیدی: آذربایجان غربی،میاندوآب

شماره تماس : 09144882415

  • پرورش و تولید و توزیع رز هلندی

نمایی از گلخانه تولید رز هلندی در پارادایس

رز های هلندی یکی از انواع رزهای محبوب بین کاربران هستند که در این تولیدی در رنگ های متفاوت و خاص پرورش پیدا میکنند.

گل رز هلندی متعلق به خانواده رز‌های دو رگه چای است. رزها از نظر شکل ظاهری و گلدهی به انواع مدرن یا هلندی، هیبرید چای، رزهای دسته‌ای، بالارو و رونده تقسیم می‌شوند. گل رز هلندی عطر بسیار قوی و ماندگاری دارد

نیازهای گل رز هلندی:

آبیاری:

آبیاری این گیاه بسته به نوع خاک و زهکشی آن متفاوت است، سعی کنید در هر مرحله آبیاری خاک گیاه کاملاً خیس شود و آبیاری عمقی صورت پذیرد. چرا که رزها گیاهانی با ریشه‌های عمیق هستند. آبیاری بیش از حد نیز سبب پوسیدگی ریشه و از بین رفتن گل‌ها می‌شود. هر چه بوته گل بزرگتر شود مسلماً نیاز به آبیاری بیشتری دارد. برای صرفه‌جویی در مصرف آب و حفظ رطوبت خاک می‌توان از مالچ در اطراف بوته گیاه استفاده کرد.

خاک:

خاک مورد استفاده برای پرورش رز هلندی باید خاکی سبک با زهکشی مناسب و حاصلخیزی بالا باشد. PH مناسب برای خاک باید بین 7-5 باشد. خاک اسیدی مانع رشد گیاه و گلدهی می‌شود زیرا در تعادل مواد غذایی میکرو اختلال ایجاد می‌کند. هر چقدر خاک بستر کشت مواد غذایی بیشتری داشته باشد نرخ گلدهی نیز بالاتر است. پرورش رزها در گلخانه در بستر‌های کشت هیدروپونیک و خاکی صورت می گیرد.

نور:

نور یکی از عوامل مهم و اساسی در پرورش گل رز است، گل رز به نور زیاد احتیاج دارد. حتی بهترین محیط‌های گلخانه‌ای برای پرورش گل رز گلخانه‌هایی است که جذب نور بالایی داشته باشند و در اصل محیط اطراف گلخانه شیشه یا نایلون باشد که نور را جذب کند. چرا که گل‌ها فقط در مناطقی که تابش نور مستقیم روی گیاه است ظاهر می‌شوند.

دما:

بهترین دما برای پرورش گونه‌های مختلف رز دمای 30-20 درجه سانتی‌گراد در روز و 20-18 درجه سانتی‌گراد در طول شب است.

وزش باد:

وزش بادهای شدید از لحاظ فیزیکی به گیاه آسیب می‌رساند و همچنین سبب کاهش اسانس گل می‌شود.

کوددهی:

همزمان با آغاز فصل رشد گیاه و تولید برگ و غنچه‌های جدید تغذیه مصنوعی را آغاز کنید، می‌توانید از کودهای NPK برای افزایش میزان گلدهی و ریشه‌زایی بوته استفاده کنید.

تکثیر گل رز هلندی:

تکثیر رز هلندی از طریق قلمه‌زدن و پیوند صورت می‌گیرد. قلمه، رشد و نمو بعضی از قسمت‌های گیاهی قطع شده از پایه اصلی است. قلمه از گیاه مادری جدا می‌شود که در شرایط مناسب رشد قرار داشته باشد. در هر قلمه باید 3 تا 5 گره وجود داشته باشد. میزان رشد قلمه به فصل قلمه‌زدن، سن شاخه، محیط رشد، وضعیت رطوبت و مواد غذایی بستگی دارد. عمل پیوند‌، متصل کردن دو قسمت گیاه است طوریکه این دو قسمت جوش خورده و یک گیاه جدید را تشکیل دهند. پیوندزنی معمولا در دو زمان صورت می‌گیرد. در اواخر بهار و اوایل تابستان که جوانه‌ها بیدار هستند یا اواخر تابستان و آغاز پاییز که جوانه‌ها خواب هستند.  

تفاوت گل رز ایرانی و هلندی: 

تفاوت گل رز ایرانی و هلندی در شکل ظاهری آن‌هاست، معمولا ساقه‌های رز ایرانی پر از خار و ساقه‌های رز هلندی بسیار کم خار است. گلبرگ‌های رز ایرانی قرمز روشن و معمولی است، اما گلبرگ‌های رز هلندی مخملی و قرمز تیره است. عمر رز هلندی نیز طولانی‌تر از رز ایرانی است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *