کاکتوس آکرسیا یا Akersia hybrid cv. OTTO SCHULTZ یکی از گونه های کاکتوس میباشد که این گیاه بسیار قوی و دارای ستون های بلند و باریک و طلایی رنگ  میباشد که قطر این گیاه کاکتوس به 5 تا 7 سانتی متر میرسد.این گیاه شباهت بسیار زیادی به کاکتوس اچینوپسیس دارد البته با این تفاوت که بدنه کاکتوس اچینو کروی و گرد مثل توپ میباشد.

کاکتوس آکرسیا
کاکتوس آکرسیا

 اسامی دیگر :(“Syn: Akersia roseiflora “OTTO SCHULTZ)

خانواده: Cactaceae (خانواده کاکتوس)

نام علمی: Akersia roseiflora hybrid cv. OTTO

نام فارسی : آکرسیا هایبرید سی وی اوتو شولتز

منبع : مکزیک

مشخصات و ویژگی ها ی کاکتوس آکرسیا

گل های این گیاه به رنگ بنفش و صورتی میباشد که در اواخر بهار تا اوایل تابستان و بعد از اینکه گیاه کاکتوس به سن مورد نطر برسد و کاملا بالغ شود ،  ظاهر میشوند و به مدت 2 تا 4 روز طول میکشد تا گل های این گیاه نمایان شوند .

شرایط نگهداری :

نور: گیاه کاکتوس به طور معمول به نور زیاد و نور مستقیم خورشید نیاز دارد ولی در تابستان ها به دلیل اینکه تابش نور مستقیم خورشید زیاد است و برخورد مستقیم نور به گیاه کاکتوس باعث سوختگی آن میشود بهتر است که در تابستان ها از نور فیلتر شده خورشید برای این گیاه استفاده نمود و در فصل پاییز و زمستان اگر در معرض تابش مستقیم خورشید قرار داشته باشند اشکالی ندارد.

آبیاری : آبیاری گیاه کاکتوس در فصول رشد مثل بهار و تابستان بیشتر از فصول سرما میباشد .به این دلیل که در فصول سرد مثل پاییز و زمستان گیاه کاکتوس در استراحت به سر میبرد و نیاز آن به آب کمتر میشود ولی در بهار و تابستان که فصل رشد گیاه کاکتوس میباشد باید به طور منظم آبیاری شود به طوری که بعد از اینکه خاک گیاه خشک شد آبیاری شود .

دما : دمای محیط این گیاه در فصل زمستان نباید کمتر از منفی 8 درجه باشد در غیر این صورت گیاه یخ زده و از بین میرود .

خاک : حساسیتی به نوع خاک نداشته و تنها خاک مخصوص کاکتوس ها لازم است که زه کشی خوبی داشته باشد.

کود دهی : گیاه کاکتوس در فصل زمستان به دلیل اینکه در استراحت به سر میبرد نیازی به کود دهی ندارد ولی در فصل بهار و تابستان که فصل رشد کاکتوس ها میباشد باید ماهیانه کود دهی شوند و برای این گیاه باید از کود پتاسیم دار استفاده نمود .

تکثیر : این گیاه را میتوان از طریق قلمه های آن تکثیر کرد .

با مجموعه ی پارادایس همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *