درب چوبی

درب چوبی اتاق یا درب اتاق های مختلف خانه ماننددرب اتاق خواب نقش مهمی درطراحی وزیبایی ساختمان و سازه دارد .

زمانی که تصمیم به طراحی دکوراسیون منزل خود دارید،متوجه انواع زیاددرب ورودی ساختمان وانواع درب ضدسرقت برای انتخاب خواهیدشد.

درب چوبی ساختمان مزایاوویژگی های بسیاری داردکه مارابرای خریدآن ترغیب می کند.یکی ازمهم ترین این عوامل تنوعی ست که به دلیل جنس چوب درب اتاق ایجاد شده ست.

انتخاب درب چوبی اتاق مناسب که دارای کیفیت بالاباشدوهمرنگ با رنگ خانه و اتاق ها باشدمی تواند زیبایی خانه شمارازیادکند.

درب اتاق باید محکم و توپر باشد، تا هم دارای عمر زیاد و هم محافظ خانه شما باشد.

گرچه این درب های چوبی لیست قیمت بالاتری دارند .

درب چوبی ارزان تر، دارای عمر و استحکام کمتری هستند . درب اتاق می تواند جنس های مختلفی داشته باشند.

درب های اچ دی اف دارای استحکام و زیبایی بیشتری نسبت به درب های ام دی اف هستند.

درب های تمام چوب

معمولاً درب ها به صورت چوب توپر و یک تکه می باشند که به آن ها درب های تمام چوب می گویند. معمولاً درب های تمام چوب از چوب های سفید، راش، روس، کاج و ملچ ساخته می شوند.

رایج ترین درب های تمام چوب با چوب روسی ساخته می شوند که به صورت قاب دار یا ابزار خورده یا به صورت یک تکه می باشند. بیشتر برای درب های آتش نشانی و دود بند از درب تمام چوب یک تکه استفاده می کنند.

انواع درب تمام چوب

درب تمام چوب MDF

درب تمام چوب HDF

درب تمام چوب MDF
درب تمام جوب ام دی اف علاوه بر اینکه کلاف چوبی میانی دارندازچوب روسی ساخته می شوندو به وسیله ی دستگاه cnc بدون هیچ گونه دخالت دست ساخته می شوندوطرح های مختلف ومتنوع روی درب تمام چوب ام دی اف طراحی وساخته می شوند.

درب تمام چوب HDF
درب تمام چوب اچ دی اف کاربردومحبوبیت بسیارزیادی داردزیرابرای درب داخلی ودرب اتاق بسیارمناسب هستندوقیمت آن نیز مناسب می باشد.

درب تمام چوب HDF را میشود با روکش طبیعی و روکش منصوعی ساخت هم با رو کشpvc.

انواع سبک درب در دکوراسیون

  1. درب های چوبی کلاسیک
  2. درب های چوبی مدرن

درب های زیبا آن‌قدر جذابیت به فضا اضافه می‌کنند که این خانه تبدیل به خانه‌ای خاص و ویژه می‌شود.

حتی اگرخانه شما دارای معماری قابل توجه‌ای باشددرب های به‌روز می‌توانندطراحی شماراکامل کنند.

درب چوبی کلاسیک

برای مثال، جزئیات پیچیده و طلایی و سطح چوبی گره‌دار، درب کلاسیک را چشم‌گیر و زیبا کرده است. درموردانتخاب این درب های چوبی کلاسیک بایددقت نماییدکه دروهله اول باسبک دکوراسیون منزلتان هماهنگی لازم راداشته و درمرحله دوم،تزییات وجزییات زیادشان باعث ایجادشلوغی بصری درفضابه خصوص اتاق خواب هانشود.

درب چوبی مدرن

درب های صاف باهسته‌های توخالی یا پرتولید می‌شوند و سطح آن‌ها یا رنگ شده یایک روکش چوبی درآن به کارمی‌رود.

معمولا این نوع درب ها ارزان‌ترین آن‌ها بوده و بسیار مناسب خانه‌های مدرن هستند.

معمولا قیمت درب های توخالی ارزان تر از درب های چوبی توپرمحاسبه می شوداما ویژگی بارزی که آن ها را جذاب می کند، طراحی بسیار ساده و بدون جزییات‌شان است.

همین ویژگی درب های چوبی مدرن را برای اکثر خانه های ایرانی مناسب خواهد کرد.

چوب های مناسب برای درب تمام چوب

چوب هایی مثل راش، چنار، ملچ، گرو، توت و … از جنگل های داخلی تهیه می شوند ولی چوب روسی از کشور روسیه تهیه می شود. چوب روسی از درخت کاج می باشد در جنگل های روسیه بریده می شود و به دست می آید سپس به کارخانه می برند و در ابعاد مختلف برش می دهند و به کشورهای دیگر صادر می کنند و برای ساخت درب تمام چوب استفاده می شوند.

توسکا

چوب توسکا رنگ کرم مایل به قرمز دارد. توسکا چوب نیمه سنگین است به دلیل رنگ پذیری و ابزار خوری بیشترین میزان فروش را بعد از چوب راش دارد.این چوب در ساخت درب تمام چوب نیز استفاده می شود.

چوب افرا

خانواده ی چوب افرا به صورت گونه های مختلفی در ایران وجود دارند. از جمله آنها می توان به افرا پلت، افرا شیردار و کیکم اشاره کرد. چوب افرا سفید مایل به کرم می باشد و درخشندگی کمی دارد. افرا چوبی نیمه سنگین است و به علت پرداخت آسان و کشیدگی کم برای ساخت درب تمام چوب استفاده می شود.

چوب گردو

چوب گردو چوبی ریز بافت می باشد. رنگ آن خاکستری مایل به قهوه ای تیره است و نقش های زیبا و تقریباً با دوامی دارد. این چوب سنگین و نیمه سخت است و همچنین در مقابل فشار و کشش و خمش مقاومت بسیار بالایی دارد. می توان از آن برای تزیینات درب تمام چوب به خوبی بهره برد.

چوب زبان گنجشک

چوب زبان گنجشک مقاومت و سختی بسیار بالایی دارد و همچنین قابلیت فرم پذیری خوبی هم دارد. رنگ این چوب زرد ملایم می باشد که کاربردهای بسیاری دارد.
چوب والسا
چوب والسا یا بالسا سبک ترین چوب در دنیای تجارت می باشد و دارای سفتی و قابلیت فرم پذیری بسیار بالایی است. در رنگ های سفید تا زرد روشن و قهوه ای ملایم دیده می شوند. از چوب والسا برای قطعات ظریف مانند دیوار کشی داخل هواپیما استفاده می کنند.

چوب ساج

چوب ساج یا تیک چوبی است که در رنگ های قهوه ای طلایی تا قهوه ای پر رنگ با خط های سیاه موجود می باشند. این چوب بسیار سنگین و با دوام می باشد. این چوب برای قسمت های داخلی و بیرونی ساختمان بسیار مناسب می باشد.

چوب ممرز

این چوب ریز بافت است و رنگ آن سفید تا سفید مایل به کرم می باشد. این چوب سخت و نیمه سنگین است و در مقابل ضربه و سایش مقاومت بسیار زیادی دارد.

چوب بلوط

بلوط چوبی است که رنگ آن قهوه ای روشن تا تیره می باشد. این چوب ها درشت بافت و با دوام هستند. این چوب نسبتاً نیمه سخت و نیمه سنگین است و در مقابل سایش نیز مقاومت بسیار زیادی دارد. این چوب کاربردهای فراوانی در ساختمان سازی دارد.

?????????????????????????????????????????????????????????

مزایای درب چوبی

  • زیبایی و جذابیت
  • عایق گرما
  • عایق صوت
  • قابلیت سفارش
  • قابلیت تعمیر

معایب درب چوبی

  • رشدحشرات موذی
  • عدم مقاومت در برابر رطوبت
  • قیمت بالا

منبع:چیدانه

1 دیدگاه برای “درب چوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *