فروش بذر بادمجان بنفش قلمی

فروش بذر بادمجان بنفش قلمی با کیفیت و با نازل ترین قیمت ها همه در مجموعه پارادایس

پیشگفتار

در این مجموعه ما سعی کردیم به معرفی انواع بذر های گیاهی اعم از خوراکی ، زینتی ، دارویی و… بپردازیم و زمینه را برای عزیزانی که علاقمند به این بستر و قصد فعالیت و یا مصرف دارند مهیا کرده ایم .

همچنین طبق عادات گذشته در مقالات ما معرفی کاملی از محصولات و روش کاشت و نگهداری از آن ها را در اختیار شما قرار خواهیم داد .

در این مقاله به معرفی بذر بادمجان و یا بادنجان بنفش قلمی میپردازیم در ادامه با ما همراه باشید…

تاریخچه

اعتقاد بر این است که این گونه گیاهی در هند سرچشمه گرفته است ،

جایی که همچنان به صورت وحشی ،

یا در آفریقا رشد می کند.

این گیاه از زمان ماقبل تاریخ در جنوب و شرق آسیا کشت شده است.

اولین اثر مکتوب شناخته شده از گیاه در Qimin Yaoshu ،

یک رساله کشاورزی باستانی چینی

که در سال 544 به پایان رسید یافت می شود.

نامهای بی شماری عربی و شمال آفریقا برای آن ،

همراه با عدم وجود نامهای یونان و روم باستان ،

نشان می دهد که در اوایل قرون وسطی

توسط اعراب در سراسر منطقه مدیترانه رشد کرده است.

کتابی در مورد کشاورزی توسط ابن العوام در اسپانیا عربی قرن دوازدهم چگونگی رشد گیاهان بادمجان را شرح داده است. سوابق از کاتالان و اسپانیایی متعلق به قرون وسطایی وجود دارد.

گل بادمجان تا قرن شانزدهم در انگلیس ثبت نشده است. یک کتاب گیاهشناسی انگلیسی در سال 1597 شرح داد:

.

این گیاه تقریباً در همه جا در مصر رشد می کند … میوه های میوه ای خیار بزرگ را به ارمغان می آورد …. ما در باغ های لندن ، همان جایی که گل به دست می آورد ، همان باغ را داشتیم ، اما زمستان قبل از زمان رسیدن ، آن هلاک شد: با وجود آنکه می توان میوه ای از غازهای غاز را تحمل کرد ، یک آهوی معتدل فوق العاده … اما هرگز به بلوغ کامل.

به دلیل ارتباط گیاه با انواع مختلف کابوسهای شبانه دیگر ، این میوه در یک زمان اعتقاد بر این بود که بسیار سمی است. گلها و برگها اگر به مقدار زیادی به دلیل دارا بودن سولانین مصرف شوند می توانند سمی باشند.

بادمجان در فولکلور جایگاه ویژه ای دارد. در فرهنگ عامه سنتی ایتالیایی قرن سیزدهم ، بادمجان می تواند جنون ایجاد کند. در مصر قرن نوزدهم ، وقتی که بادمجان در فصل تابستان قرار دارد ، جنون گفته می شود “شایع تر و خشن تر” است.

روش کاشت :

نور مناسب:

برای کاشت بذر بادمجان به نور زیادی احتیاج است. بهتر است پس از کاشت گلدان را در خانه در مکانی نورگیر پشت پنجره قرار دهید و دمای 20 تا 30 درجه احتیاج دارد.

آبیاری:

بادمجان به رطوبت احتیاج دارد و باید در هفته دو تا سه بار آن را آبیاری کنید.

کوددهی:

برای کاشت بهتر است است از کود دامی استفاده کنید ولی در صورت عدم دسترسی به کود دامی میتوان از کود های شیمیایی استفاده کرد که بهترین آن های کود فسفره و کود پتاس است

تکثیر:

بادمجان را با کاشت بذر در خزانه زیاد می‌کنند. پس از آنکه بذر سبز شد و نهال جوان دارای 3 تا 4 برگ گردید آن را به محل اصلی منتقل می‌کنند. در نواحی سرد و یا نقاطی که فصل گرم برای حداکثر برداشت کوتاه است باید بذر یا بادمجان را دو تا دو ماه و نیم قبل از آنکه هوای بیرون به اندازه کافی گرم شود در گلخانه گرم کاشت زیرا در این صورت می‌توان انتظار محصول کافی از کاشت بادمجان در نواحی کوتاه فصل داشت.

در صورت داشتن هر گونه سوال در خصوص کشاورزی اینجا را کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *