استند چیست؟

 استند، برای بیشتر افرادی که اولین بار با استند آشنا می شوند، کلمه ای نا آشنا و مغموض به نظر می آید. همچنین، سوالات دیگری نیز شاید برایشان ایجاد شود،مانند : کاربردهای استند چیست؟
استند برای چه مشاغلی کاربرد دارد؟
• روشهای ساخت و تولید استند چگونه است؟
• روش های تشخیص و تمیز نمودن استند باکیفیت از بی کیفیت؟
• و…

استند

 در گزینه اول نوعی روش تبلیغاتی است برای به معرض نمایش در آوردن محصول.

همچنین، استند را می توان عاملی خاموش برای تبلیغ و یا مبلغ بی کلام محصول در جایگاه فروش تعریف کرد.

انواع استند برحسب مواد ساخت

الف) چوبی

ب)فلزی

ج) پلکسی

انواع استند چوبی

۱) استند چوبی MDF

2)استند چوبی نئوپان

۳)چوب های خاص مثل گایاک، آبنوس، گردو، راش و… برای به نمایش در آوردن محصولات لوکس…

انواع استند

 ۱_ رو میزی ۲_ ایستاده ۳_ تبلیغاتی   ۴_ شهری ۵_ فروشگاهی  ۶_نمایشگاهی

ساخت استند چوبی ساده

یکی از علاقه‌مندی‌های هر نجار حرفه‌ای یا خانگی استفاده از چوب‌های قدیمی و به عبارتی پِرت شده است.

در این نوشته به آموزش ساخت قفسه چوبی ایستاده با استفاده از چوب‌های قدیمی و الوارهایی که ماه‌ها بود در کارگاه مانده بود، می‌پردازیم.

با ما همراه باشید.

مرحله ۱) برای شروع کار نجاری مثل همیشه ابتدا باید الوار مورد نظر برای برش کاری را با استفاده از رنده میزی، یک رو، یک نر کنید.

مرحله ۲) برای ساخت طبقه ها الوار هایی قدیمی داشتیم که به دو قسمت تقسیم کردیم و با استفاده از گندگی دو طرف صفحه یکنواخت شد.

مرحله ۳)با استفاده از رنده میزی چوب را یک در یه رو رنده شد. سپس با استفاده از گندگی، ۴ طرف هر پایه را صاف و یکدست کردیم. تا به اینجای کار پایه‌ها آماده شدند

مرحله ۴)برای ساخت پایه الوار عرض ۱۵ را به دو قسمت تقسیم کردیم و ۴ عدد پایه برش دادیم.

مرحله ۵)برای قاب دور طبقه ها هم تخته ها را با ساتفاده از اره میزی به دو قسمت تقسیم کردیم

مرحله ۶)این تخته ها هم مانند پایه ها با استفاده از گندگی پرداخت شد.

مرحله ۷)با استفاده از اوور فرز، لبه‌های کار نیم گرد شد

مرحله ۸)

تخته های کفی با استفاده از فارسی بر به یک اندازه برش خورد. برای اتصال تخته ها به هم حتماً لبه‌ها را چسب کاری کنید و با استفاده از منگنه کوب چوب‌ها را به هم بچسبانید. همچنین می‌توانید  از اتصال کنشکاف و قلیفاستفاده کنید که به مراتب بهتر از این سبک اتصال است.

مرحله ۹)تخته ها با استفاده از چسب و منگنه، به هم متصل شود.

مرحله ۱۰)همانطور که در تصاویر میبینید، قاب دور هم با استفاده از چسب و میخ به هم متصل شد.

مرحله ۱۱)

قسمت‌های رنگ نخورده طبقه و پایه‌ها با استفاده از شاپان رنگ کاری شد. (اگر کار کاملاً خام بود، پس از اتمام کار رنگ کاری می‌شد)

یک الوار صاف به میز کار بستیم تا زاویه ی برش پایه های جلویی را به دست آوریم.

مرحله ۱۲) سپس با استفاده از فارسی بر برش ها را انجام دهید .برای پیچ نمودن پایه ها به هم از یراقی که در جعبه ابزار موجود بود استفاده کنید.برای اتصال پایه ها به هم از چسب چوب استفاده کنید.در قسمت بالا هم پایه های جلویی باید برش بخورد تا روی پایه های عقبی بنشیند.

مرحله ۱۳) پس از اتصال پایه ها به هم، طبقه ها به پایه پیچ شد و رنگ پایانی اجرا شد.

استند MDF

این نوع ونوع چوبی نوعی دیگر از استند های تبلیغاتی است که ویژگیهای خاص خود را از لحاظ ظاهری و قابلیتهای طراحی دارد .از میان انواع مواد خام چوبی، MDF (Medium Density Fiberboard) ، دارای خواص بهینه شده است و بیشترین استفاده را دارد. انواع استند رومیزی، استند ایستاده، استند دیواری با این متریال قابل ساخت میباشند. 

مزایای استند چوبی

مکان استفاده در فضای داخلی و خارجی، قابلیت استفاده از آن به صورت یک طرفه و دو طرفه، مقرون به صرفه و اقتصادی، قابلیت حمل، قابلیت تنظیم عرض، قابلیت تنظیم ارتفاع، قابلیت تغییر طرح گرافیکی بدون نیاز به تغییر پایه، نصب و راه اندازی و جمع آوری سریع و آسان، تنوع در انواع و ابعاد و طرح، طراحی با توجه به نیاز مشتری و سطح تبلیغاتی وسیع، محدود نبودن به فرم و قالب خاص. 

استند چوبی در دکوراسیون

به هر خانه ای که وارد شوید بخش کوچکی از خانه را به قرار دادن وسایل مورد علاقه و لوازم دکوری زیبا اختصاص داده اند.در دکوراسیون منزل ایرانی اغلب وسایل تزیینی و دکوری به اندازه ای اهمیت دارند که نمی توان آنها را به حال خود رها کرد و حتما از ویترین، بوفه و یا نسخه جدیدی از آنها که به نام “استند” معروفند، در فضای خانه استفاده می شود. 

هر فردی برای لوازم دکوری آنچه دوست دارد را در نظر می گیرد، از ظروف کریستالی گرفته تا لوازم چینی، سرامیکی، مجسمه و حتی کتاب را می توان به عنوان وسایل تزیینی در چیدمان های مختلف مشاهده کرد. افراد کتابخوان و کتاب دوست معتقدند حضور کتاب در دکوراسیون منزلانرژی بسیار خوبی را وارد فضای خانه می کند و به دلیل طرح و رنگ های مختلفی که در جلد کتاب وجود دارد،

رنگ و زیبایی خاصی را به فضا می آورد؛ در واقع استند را می توان به عنوان کتابخانه هم در خانه مورد استفاده قرار داد. 

هر فردی برای لوازم دکوری آنچه دوست دارد را در نظر می گیرد، از ظروف کریستالی گرفته تا لوازم چینی، سرامیکی، مجسمه و حتی کتاب را می توان به عنوان وسایل تزیینی در چیدمان های مختلف مشاهده کرد.

افراد کتابخوان و کتاب دوست معتقدند حضور کتاب در دکوراسیون منزلانرژی بسیار خوبی را وارد فضای خانه می کند و به دلیل طرح و رنگ های مختلفی که در جلد کتاب وجود دارد، رنگ و زیبایی خاصی را به فضا می آورد؛ در واقع استند را می توان به عنوان کتابخانه هم در خانه مورد استفاده قرار داد. 

منبع: چیدانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *