بنر‌های تبلیغاتی یکی از پرکاربردترین فرم‌های دیجیتال مارکتینگ در دنیای آنلاین امروزی است. تقریبا همه کمپانی‌ها با استفاده از بنر‌های موثر و هدفمند به شناساندن برند خود مبادرت می‌ورزند. بنابراین طراحی یک بنر در جذب کلیک بسیار مهم است. در این مطلب با اصول و مبانی طراحی بنر تبلیغاتی آشنا خواهید شد.شاید در حوزه مارکتینگ خود، تنها به جذب ترافیک آنلاین از طریق تبلیغات بنری امیدوار باشید و یک سوال ذهن شما را درگیر کرده است: طراحی ایده آل برای یک بنر تبلیغاتی چیست؟ حوزه تبلیغات بنری وب، بر خلق اصولی و موثر بنر‌ها از طریق دستورالعمل‌های پایه‌ای متمرکز است. در ادامه با ۱۵ نکته در خصوص اصول و مبانی طراحی بنر تبلیغاتی با هدف جذب کلیک بیشتر آشنا می‌شویم.


۱) استفاده از موثرترین و استاندارترین اندازه‌های بنر

طبق گفته گوگل ادسنس (Google Adsense)، موفق‌ترین استاندارد برای اندازه یک بنر به شرح زیر می‌باشد:

  • ۷۲۸×۹۰ پیکسل – لیدربورد (بنری که معمولا هم عرض صفحه است) – Leaderboard
  • ۳۰۰×۶۰۰ پیکسل – بنر نیم صفحه – Half Page
  • ۳۰۰×۲۵۰ پیکسل – بنر مستطیلی متوسط – Medium Rectangle
  • ۳۳۶×۲۸۰ پیکسل – بنر مستطیلی بزرگ – Large Rectangle
اصول و مبانی طراحی بنر تبلیغاتی


۲) بنر‌های تبلیغاتی خود را در مکان درستی قرار دهید

دومین اصل از اصول و مبانی طراحی بنر تبلیغاتی انتخاب جایگاه مناسب در سایتی است که می‌خواهید برند یا محصول خود را در آنجا تبلیغغ نمائید. برای تبلیغ بنر خود مکانی از وبسایت مورد نظر را خریداری کنید که توسط سایر تبلیغات محصور نشده باشد و آن مکان به محتوای اصلی صفحه نزدیک باشد.


۳) سلسله مراتب را اعمال کنید

اصول تبلیغات بنری به ایجاد تعادل درون هر تبلیغ وابسته است، بنابراین باید مراتب خاصی را درون بنر اجرا کنید. تبلیغات بنری موثر طوری طراحی شده‌اند که به شناخت و دیده شدن برند شما کمک می‌کنند و در عین حال ترافیک قابل توجی را به سمت وبسایت شما روانه کنند. این طراحی ایده آل سه مولف اصلی دارد:

اصول و مبانی طراحی بنر تبلیغاتی

  • لوگوی کمپانی شما: برای شناخت و ایجاد یک تصویر ذهنی برای بیننده، لوگوی کمپانی باید در تبلیغ وجود داشته باشد. این اطمینان را حاصل کنید که تصویر این لوگو غالب و برجسته باشد، اما نه غالب‌تر از “گزاره ارزش” و “دعوت نامه”.
  • گزاره ارزش: گزاره ارزش یا همان قیمت، همانند ویترینی برای نمایش محصول یا خدمات شما است که برای جذب مشتریان به سمت این ویترین نمایش داده می‌شود. گزاره‌هایی مانند “کیفیت بالا” یا “۵۰% تخفیف” یا “تخفیف کوتاه مدت” و مواردی از این دسته، باید مورد توجه بازدیدکنندگان قرار بگیرند. این موضوع باید بیشترین فضای موجود را در تبلیغ شما بگیرد؛ به بیان ساده تر، اولین چیزی که مخاطب می‌بیند و به آن توجه می‌کند.
  • دعوت نامه (CTA):  دعوت نامه (call to action) در واقع متن یا دکمه‌ای است که کاربران را به سمت کلیک کردن بر روی بنر شما تشویق کرده و با این کار آن‌ها را به سمت سایت شما دعوت می‌کند. عبارت‌هایی مانند “برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید”، “با ما همراه شوید” یا “مشاهده کنید” مثال‌های خوبی هستند. این قسمت باید نقطه کانونی و واضح یک تبلیغ بنری شما باشد.


۴) سادگی بهتر است

یکی دیگر از اصول و مبانی طراحی بنر تبلیغاتی سادگی می‌باشد؛ محتوا و تصاویر بنر را ساده بگیرید. بازدید کنندگان معمولا تنها یک ثانیه بر روی بنر شما نگاهی می‌اندازند، بنابراین هر چه محتوای کلی بنر شما ساده‌تر باشد، پیام شما بهتر و سریعتر منتقل خواهد شد. شما برای جلب توجه بازدیدکنندگان فقط چند ثانیه کوتاه فرصت دارید.

اصول و مبانی طراحی بنر تبلیغاتی


۵) استفاده مناسب از دکمه‌ها

بسته به نوع بنر، دکمه‌ها معمولا می‌توانند نرخ کلیک (CTR) را بر روی تبلیغ شما بالا ببرند. اگر قصد استفاده از دکمه‌ها را دارید، آن‌ها را بعد از رونوشت تبلیغ در قسمت پایین و راست (سلیقه ای) در میان رنگ‌های متمایز کننده و مکمل قرار دهید. دو رنگ مکمل را انتخاب کنید، یکی از آن‌ها را برای دکمه و دیگری را برای پس زمینه آن در نظر بگیرید. (همانند تصویر زیر)



نکته: 
به جفت رنگ‌هایی که در چرخه رنک رو به روی هم قرار می‌گیرند و با هم تضاد دارند دقت کنید. برای شناسایی این رنگ‌ها، می‌توانید آن‌ها را ترکیب کنید. دو رنگ مکمل زمانی که باهم ترکیب شوند، خنثی خواهند شد و رنگ خنثی نیز پدید می‌آید (خاکستری، سفید یا سیاه).

اصول و مبانی طراحی بنر تبلیغاتی


۶) یک فریم قابل تشخیص داشته باشید

چشم‌های مردم معمولا و به صورت طبیعی به سمت موضوعات داخل کادر و فریم کشیده می‌شود. همه از کودکی به تخته سیاه کلاس نگاه کرده‌ایم! پس فریم به موضوع اهمیت می‌بخشد. بنر‌های تبلیغاتی موثر دارای فریم‌های قابل تشخیض و واضحی هستند که توسط گرافیک به سمت لبه‌های باکس تبلیغ کشیده شده‌اند. اگر تبلیغ شما سفید است، معمولا بهتر است یک خط بوردر خاکستری به عرض ۱ پیکسل، دور تا دور بنر تبلیغاتی خود ایجاد کنید.

اصول و مبانی طراحی بنر تبلیغاتی


۷) طراحی متن باید کاملا خوانا باشد

باید‌ها …
اندازه خط اصلی متن و رونوشت آن باید با یکدیگر متفاوت باشد. رونوشت متن حداکثر باید ۴ خط باشد.

اصول و مبانی طراحی بنر تبلیغاتی

نباید‌ها …
استفاده از فونت‌های شکسته / ناخوانا، فونت‌های بسیار نازک، متن بدون خط اصلی، یا فونت‌های کوچکتر از ۱۰ pt.


۸) استفاده از انیمیشن

یکی دیگر از اصول و مبانی طراحی بنر تبلیغاتی استفاده از بنرهای متحرک می‌باشد. تبلیغات بنری دارای انیمیشن سطح کیفی بنر‌های ایستا را ارتقا می‌دهند و می‌توانند بر روی طراحی بنر‌های یک وبسایت اثر مثبتی داشته باشند، اما باید این اطمینان را حاصل کنید که وجود انیمیشن حواس بیننده را از پیام و رونوشت تبلیغ شما پرت نکند. از انیمیشن‌های ساده‌ای که حداکثر ۱۵ ثانیه طول می‌کشند، استفاده کنید. این اطمینان را حاصل کنید که آن‌ها بیشتر از بیشتر از ۳ بار تکرار نمی‌شوند (loop). توصیه می‌کنیم آخرین فریم انیمیشن خود را به یک “دعوت نامه” واضح و جذاب تبدیل کنید.

اصول و مبانی طراحی بنر تبلیغاتی


۹) مکمل، اما برجسته

اگر تبلیغ شما همرنگ با سایت و صفحه‌ای باشد که در آن ارائه می‌شود، این همرنگی می‌تواند اعتماد بینندگان را افزایش دهد. اما با این حال این هم رنگ بودن را بیش از حد جلوه ندهید. در تصویر زیر تبلیغات با صفحه پشت آن دارای یک رنگ پایه هستند، اما تیره‌تر شدن تبلیغ باعث برجستگی آن شده و در عین حال حس اعتماد بیننده را افزایش می‌دهد. بنر‌های تبلیغاتی باید همزمان برجسته و جذب کننده کلیک باشند.

اصول و مبانی طراحی بنر تبلیغاتی


۱۰) همیشه تبلیغ را با برند خود سازگار و همسان کنید

یکی دیگر از اصول و مبانی طراحی بنر تبلیغاتی انتخاب صفحه مقصد یا لندینگ پیج صحیح و مرتبط می‌باشد. بنر تبلیغاتی باید به سمت صفحه‌ای لینک شود که خدمت یا محصول شما دقیقا در آن صفحه ارائه می‌شود. این اطمینان را حاصل کنید که تبلیغ با برند و صفحه ورودی تطابق داشته باشد، در این صورت است که مشتری گیج نشده و جذب خدمات سایت شما می‌شود.


۱۱) نوعی حس ضرورت ایجاد کنید

استفاده درست از رنگ‌ها بر موفقیت تبلیغ بسیار تاثیرگذار است. با استفاده از رنگ‌های مکمل و در عین حال بولد، نوعی حس ضرورت ایجاد کنید. بهتر است رنگ‌های بولد را بهتر بشناسید. تبلیغات بنری همیشه که نباید لطیف باشند.

اصول و مبانی طراحی بنر تبلیغاتی


۱۲) از تصویر سازی ذهنی استفاده کنید (تنها زمانی که به آن نیاز دارید)

از گرافیک‌ها و تصاویر مرتبطی استفاده کنید که پیام شما را بهتر منتقل کنند. این تصاویر می‌توانند مستقیما به محصول شما مربوط باشند. آیا از پس هزینه‌های سنگین عکاسان حرفه‌ای بر نمی‌آیید؟ می‌توانید از گرافیک‌هایی که توسط طراحان تولید می‌شود استفاده کنید یا با یافتن یک منبع خوب از تصاویر و خرید لایسنس آن، تصاویر با کیفیت زیادی پیدا کنید. به یاد داشته باشید که حتما نباید در بنر‌های تبلیغاتی خود از تصویر استفاده کنید، روش‌های دیگر چاپی نیز همان نتایج را به همراه خواهند داشت.


۱۳) انتخاب رنگ‌های مناسب

هر رنگ معنی خاصی را تداعی می‌کند، و برانگیخته کردن نوع احساس دلخواه خود از طرف بیننده بسیار اهمیت دارد. واضح است، رنگ اولین چیزی است که بیننده با دیدن تبلیغ شما به آن توجه می‌کند. رنگ‌ها می‌توانند حاوی پیام و حس باشند، و این تداعی معانی در فرهنگ‌های مختلف متفاوت است. این اطمینان را حاصل کنید که در مورد کاربران هدف خود تحقیق و بررسی کرده، سپس رنگ بنر را انتخاب کنید. در ادامه با لیست رنگ‌ها و احساساتی که آن‌ها می‌توانند در برداشته باشند، آشنا می‌شویم:

  • قرمز: شور، خشم، هیجان و عشق. این رنگ قدرتمند برای اکثر مخاطبان جذاب است، اما در استفاده از آن میانه رو باشید. اگر شما به دنبال یک نگاه کلاسیک، بالغ و یا جدی هستید از رنگ قرمز اجتناب کنید.
  • نارنجی: حس بازیگوشی و احساس تیزبینی. قدرت این رنگ به اندازه قرمز نیست، اما در مقایسه با سایر رنگ‌ها رنگ متفاوت و خاصی است. استفاده از رنگ نارنجی برای دکمه کلیک عالی است.
  • زرد: تشویق، آفتاب، و دوست داشتنی. زرد چشم نواز بوده و نوع انرژی آن جوان پسند است.
  • سبز: سلامت، طراوت، ثروت، محیط زیست، رشد، پرورش و آغاز‌های جدید. مشاهده سبز برای چشم راحت و مطلوب است.
  • آبی: ایمنی، اعتماد، وضوح، بلوغ، آرامش، عقل، فرم دهنده، رفاه، سرما و مردانگی. رنگ آبی در بیش از نیمی از تمام آرم‌ها و لوگو‌ها دیده می‌شود.

اصول و مبانی طراحی بنر تبلیغاتی
  • بنفش: لوکس، مجلل، عبرت انگیز، عقل، جادوی، زنانه و خلاقیت. این رنگ، رنگی آرامش بخش بوده و بیننده را به سمت خود جذب می‌کند.
  • صورتی: عشق، شیرینی، زنانه، جوانان و نوزادان. به طور کلی رنگ صورتی با همه چیز‌های زنانه همراه است. اما بر اساس روشنایی و تُن، محدوده وسیعی دارد.
  • سیاه: انحصار، رمز و راز، مدرنیته، قدرت، اعتبار، لوکس و رسالت. این رنگ سنتی است و متن سیاه در پس زمینه سفید، یک ترکیب رنگ بسیار خوانا است.
  • سفید: خلوص، پاکیزگی، مدرنیته، بی روح، سادگی، صداقت و بی گناهی. سفید احساسات اقتصادی و احساس جوانی را ایجاد می‌کند.
  • قهوه ای: طبیعت، چوب، چرم، جدایی، مردانگی، سختی و فروتنی. قهوه‌ای رنگ‌های قوی‌تر را متعادل می‌کند و برای رنگ‌های پس زمینه و بافت بنر مناسب است.
  • خاکستری: بی طرفی، خنثی بودن و اعتبار. رنگ خاکستری، هنگامی که به عنوان پس زمینه استفاده می‌شود، رنگ‌های دیگر را تشدید می‌کند.


۱۴) اندازه فایل‌های خود را کوچک نگه دارید

وقتی به سایز فایل می‌رسیم، هر چه کمتر باشد، بهتر است – طبق گفته Google Adwords حجم بنر شما بهتر است زیر ۱۵۰ کیلوبایت باشد. تبلیغات بنری باید قبل از این که بازدیدکنندگان به سمت پایین یا بالای صفحه اسکرول کنند، سریعا لود شوند.


۱۵) استفاده از فرمت‌های درست فایل

فایل‌های PG، PNG، GIF یا HTML۵ نتایج کار شما خواهند بود. طراح شما به طور معمول در Adobe Illustrator یا فتوشاپ برای ارائه فایل‌های JPG، PNG یا GIF، یا در Google Web Designer یا Adobe Animate برای فایل‌های HTML۵ قابل طراحی است. به یاد داشته باشید، در این مرحله، تبلیغات فلش بسیار قدیمی هستند، بنابراین برای این نوع تبلیغات، فرمت‌های تصویر دیگری انتخاب کنید.

 منبع: 99designs

نویسنده امیر آزادی

پس از  عرض سلام و درود خدمت تولید کنندگان بزرگ و کوچک محصولات و نیاز های جامعه و . . .

و با توجه به تاثیرات عظیمی که تبلیغات در فرآیند فروش این محصولات و آشنایی و برقراری ارتباط با خریداران دارد

این مجموعه یعنی سایت پارادایس این امکان را برای شما فراهم آوردهو با توجه به حجم عظیم بازدیدکنندگانی که از این سایت به منظور دریافت اطلاعات در ارتباط هستند این امکانات را برای شما فراهم می آورد :

1 – مخاطبان خود را برای خرید محصولات شما و هم چنین مشارکت و هم کاری دعوت به عمل می آورد

2 – با توجه به نوع محصولات تولیدی شما مخاطبان خود را کنجکاو نموده ونسبت به محصولات شما شگفت زده می نماید .

3 – و اطلاعات بدیهی راجع به نحوه برقراری ارتباط ، قیمت و . . . را در اختیار مشتری قرار می دهد.

با توجه به تاثیر عمیقی که تبلیغات در فروش محصولات این مجموعه یعنی سایت بزرگ پارادایس داشته وشرکت ها و تولید کنندگان که با این مرکز هم کاری می کنند در این  امرکاملا راضی هستند و با توجه به اطلاعات زیر از شما دعوت به همکاری می نماید :

بر اساس گزارشات موسسات تبلیغاتی بین سال هتولیای ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۲ استفاده

از اینترنت در جهان بیش از ۵۳۰ درصد رشد داشته؛

جالب است بدانید این رشد برای کشورهای خاورمیانه تقریبا ۴ یرایر میانگین رشد جهانی یعنی ۲۲۴۵ درصد بوده است .

معرفی_تولیدکنندگان_پارادایس
کارخانه های هوشمند

رتبه ایران در خصوص کاربران اینترنتی و تولید کنندگان


در حال حاضر ایران رتبه نخست را برای بیشترین تعداد کاربران در خاورمیانه و رتبه چهاردهم جهان را برای بیشترین تعداد کاربران نسبت به جمعیت را داراست.

1 – رشد تبلیغات اینترنتی نسبت به سنتی

رشد تبلیغات اینترنتی نسبت به تبلیغات سنتی از سرعت بسیار بیشتری  برخوردار بوده به عبارتی

مسیری که تبلیغات تلویزیون در طول ۱۳ سال طی کرده در اینترنت با گذشت تنها ۴ سال سپری گشته .

در سال ۲۰۱۴ هزینه تبلیغات اینترنتی  ۵.۳ % افزایش یافته که در سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ این نرخ

به ۵.۸ % افزایش پیدا خواهد کرد. این در مقایسه با رشد ۳.۶ درصدی در سال ۲۰۱۳ می باشد.

2 – همان قدر که تبلیغات اینترنتی رشد می کند، تبلیغات رسانه های چاپی در حال محو شدن هستند .

شبکه تبلیغات همراه و همسو با این تکنولوژی های نوین و در جهت ارتقای دانش تبلیغات اینترنتی در ایران قدم بر می دارد.

از این رو سعی دارد تا با کمک به مخاطبان و مشتریان خود، برای اجرای تبلیغات موثرتر، نتیجه تحقیقات و دانش خود در این زمینه را در قالب این مطلب در اختیار عموم قرار دهد .

3 – تأثیر مستقیم تبلیغ اینترنتی بر فروش، نسبت به سایر کانال‌های تبلیغاتی :

کاربران اینترنتی معتقد هستند که تبلیغات آنلاین نقش کلیدی را در عملیات خرید محصولات ایفا میکند .

مرکز Ifop فرانسه یک بررسی آماری روی سیستم تبلیغاتی ماکروسافت داشته است و تاثیر مستقیم تبلیغات آنلاین بر روی فروش را مورد مطالعه قرار داده است .

در تنایج این تحقیقات مشخص گردیده است که از هر 4 نفر 3 نفر معتقدند که تبلیغات آنلاین اطلاعات جزعی بیشتری نسبت به دیگر رسانه ها در اختیار خریداران قرار می دهد  .

در نتیجه این مجموعه اقدام به تهیه یک بازار جهانی فروش نموده است که به خریداران داخلی و خارجی امکان هم کاری مستقیم با شما را می دهد و با صرف کمترین هزینه از سوی شما

بزرگ ترین سطح تبلیغاتی و آشنایی خریداران با شما را ترتیب می دهد .

4 – ضریب نفوذ اینترنت در ایران، در سال ۹۳ در حدود % ۴۸٫۱۳ (۳۶ میلیون نفر) بوده است.

همچنین تعداد کاربرانی که هر روز از اینترنت استفاده می کنند.

بالغ بر ۱۳ میلیون نفر می باشد. با استفاده از تبلیغات آنلاین با کمترین هزینه می توانید به سرعت به بازار هدف خود دست یابید .

در نتیجه سایت و مجموعه بزرگ پارادایس این امکان را برای شما فراهم می آورد .

که به صورت مستقیم با مشتریان و مخاطبان و خریداران محصولات خود ارتباط برقرار نمایید .

سایت و مجموعه بزرگ پارادایس پیشرو در ارائه خدمات علمی و ایجاد بازار جهانی در فروش محصولات شما و ارتباط شما عزیزان با تولید کنندگان می باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *