تولید کننده زعفران،روژگل

تولید کننده زعفران

تولید کننده یکی از بهترین محصلولات زعفرانی و فراورده های زعفرانی.

 

 

 

بهترین طمع برای دمنوش زعفران

اگه بعد از یه روز کاری سخت و پر از مشقت نیاز به یه نوشیدنی زعفران داری بهتره همین الان بدونی که روژگل این کیفیت رو بهت تضمین میکنه

 

مرغوب ترین هل

چای زعفران بدون هل؟

مگه میشه؟ روژ گل یکی از تولید کنندگان صنعت هل میباشد که به شما طمع لذیذ و عطر خوب را ارائه میدهد.

 

زعفران چیست؟

 

زعفران یک چاشنی و رنگ دهنده ی با ارزشی است که بو و عطر بی نظیری دارد و برای معالجه برخی بیماری ها مفید است. این گیاه در جنوب غربی آسیا ، جنوب اسپانیا و جنوب اروپا رشد می کند ، اما کشور ما نیز در تولید زعفران بسیار برجسته است.

زعفران گیاهی چند ساله است که دارای پیاز با غلاف قهوه ای است. این گیاه دارای ساقه و شش گلبرگ بنفش و 3 رشته کلاله قرمز است.

کلاله نارنجی ، گل این گیاه برای مصرف استفاده می شود. ننگ زعفران دارای چربی ، مواد معدنی و مخاط زیادی است. گیاه توسط زیر کف قرنیه تکثیر می شود.

 

طعم زعفران به دلیل هیدروکوسید تلخ پیکروکروسین است. وجود ماده ای به نام کروسین در زعفران دلیل رنگ آن است. وجود اسانس بی رنگ با تروپن ها و ترکیب اکسیژن شده با سینوزول بنام صفرانال عطر و رنگ زعفران داده است.

 

ارزش غذایی زعفران

 

تسکین دهنده زعفران یک مهارکننده اشتها است که از بیماری های قلبی و سرطان جلوگیری می کند و برخی از بیماری ها مانند آسم ، بیماری های پوستی ، بیماری های چشمی ، عفونت های مجاری ادراری ، زردی ، گرفتگی قاعدگی ، نفخ ، معده و معالجه درد را درمان می کند. خونریزی می کند این ماده غذایی که به طلا قرمز معروف است ، باعث کاهش چربی ، کلسترول ، فشار خون و فشار خون می شود و باعث تقویت حافظه می شود.

 

کاشت زعفران و ارزش آن

 

کاشت زعفران باید در مرداد تا اکتبر و در آب و هوای معتدل با مراقبت و توجه ویژه انجام شود. این گیاه گرمسیری در مناطقی با تابستانهای گرم ، خشک و آفتابی ، بوته های نسبتا معتدل و زمستان ها رشد می کند ، اما ممکن است در همه شرایط اینگونه نباشد ، همانطور که در همدان که دارای آب و هوای سرد است ، کشت و کاشت زعفران مثمر ثمر است.

 

دوره بیداری و فعالیت زعفران در ماه های آبان تا اردیبهشت است و هیچ فعالیت پیاز زعفرانی در تابستان وجود ندارد و برگ های آن زرد و خشک می شود و پیاز در خواب می رود ، بنابراین اراضی گرم و خشک برای کشت زعفران مناسب نیست.

 

عملیات کاشت پیاز زعفران:

برای کاشت پیاز زعفران به وسیله بیل چاله های یک ردیف را درمی آورند و 15 – 3 پیاز در هر چاله قرار می دهند. در موقع کاشت سر پیازها باید رو به بالا باشد و آنها را در عمق 20 – 15 سانتیمتربکارید زیرا در اینصورت پیازها در زمستان از سرما و یخبندان حفظ می شوند و در تابستان از گرما زدگی و سایر تنشهای محیطی در امان می مانند.

برای کاشت زعفران به 4 یا 5 نفر نیاز است به صورتی که یک نفر با بیل چاله ها را دربیاورد و دو نفر به صورت دسته های 3 تا 5 یا 15 تایی پیازهای قابل کشت را انتخاب می کنند.

نفر چهارم پیازها را در داخل چاله ها می گذارد وکار به همین صورت ادامه می یابد تابه اتمام برسد. سپس به وسیله بیل یا ماله سطح مزرعه نامسطح را صاف و فشرده می سازند تا پیازها به خاک بچسبد. سپس زمین را تا هنگام آبیاری پائیزه رها می کنند و قبل از آبیاری 20 – 10 تن کود حیوانی کاملا پوسیده را در زمین پخش میکنند. روی شیارها را پس از کاشت زعفران با ماله می پوشانند

 

مقدار و نوع پیاز زعفران:

 

هنگام خرید پیاز زعفران باید مراقب باشی

 

پیاز زعفرانی 7 ساله بزرگ ، سالم ، بدون زخم ، آبدار عاری از هرگونه بیماری است و پوست و کلاه اضافی هر پیاز را از هم جدا می کند. برای جلوگیری از حمله آفات و بیماری ها بعد از کاشت زعفران قبل از کاشت ، بهتر است هر 100 کیلوگرم پیاز 300-300 گرم را با سموم جیوه مانند سرزان ، تری تیزان ، گرانولوز خیس کنید.

 

برای کاشت زعفران در هر هکتار 2 تن غده مورد نیاز است. در سال هفتم به بعد ، غده ها باید از بین بروند زیرا گیاه ضعیف است و غده ها توخالی می شوند و پس از یکی یا دو سال از بین می روند. میزان غده های خارج شده از زمین در سال هفتم 5 برابر بیشتر از مقدار کشت سال اول است.

 

برداشت زعفران:

 

در سال اول ، فقط تعداد زیادی غده های بزرگ که دارای ذخیره کافی گل و گل هستند ، می توانند تولید کنند و کل مزرعه تولید چندانی نخواهد داشت. در اواسط ماه نوامبر ، گلهای بنفش رنگی در مزرعه ظاهر می شود و برداشت اول سه هفته پس از ظهور آغاز می شود.

 

گلهای مزرعه زعفران در ابتدای سرما و پاییز ظاهر می شوند ، وقتی همه گیاهان گل نمی دهند و مزرعه زعفران را به یکی از زیباترین مناظر طبیعت تبدیل می کند. برداشت محصول باید قبل از طلوع آفتاب و در ساعت 9 صبح آغاز شود و عملكرد گل چینی 15 تا 25 روز ادامه یابد.

 

تولیدی روژگل:

شرکت تولیدی فراورده های زعفرانی روژ گل با مکانیزه کردن سیستم های هوشمند کاشت داشت و برداشت اکنون آماده اراِئه محصولی مرغوب از زعفرا برای شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *