مهندسی مدیریت صنایع

صنعت همگام با علم تاثیر گذار در روند بهبود اشتغالزایی

 

فواد احمدی

آقای فواد احمدی

خلاصه رزومه علمی : لیسانس صنایع / تولید صنعتی – فوق لیسانس صنایع / صنایع

کد مشاور : PSC 02

 

ثبت سوال

رزومه آقای فواد احمدی

فعالیت ها و رزومه ی کاری :

در سال 1389 پس از قبولی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر در رشته ی صنایع ( تولید صنعتی ) فعالیت های تحصیلی خود را در دانشگاه آغاز کرده

و پس از پایان مقطع کارشناسی در این دانشگاه و با توجه به ایده هایی که در زمینه ی کسب و کار داشتم تصمیم گرفتم تحصیلات تکمیلی را در همین دانشگاه در راستای اهداف خود ادامه دهم

و در مقطع کارشناسی ارشد در همین رشته فعالیت کرده و با توجه به اهدافی که در زمینه ی کسب و کار به صورت مارکتینگ (اینترنتی) داشتم تصمیم به نوشتن پایان نامه ای تحت عنوان :

ارائه ی یک مدل استوار در زمینه خرده فروشان مجازی ( اینترنتی ) با تکمیل و جابه جایی داخلی موجودی نمودم .

فعالیت های آزاد و اقتصادی :

مدتی در زمینه ی فروش و جابه جایی ماشین در بازار خرید و فروش ماشین فعالیت کرده و در کنار آن به فروشندگی در فروشگاه های لوازم خانگی پرداخته و در زمینه ی فروش و عرضه توانایی های خود را در بازار افزایش داده و بعد از کسب تجارب متعدد در این زمینه به دنبال اهداف خود در بازار تولید و عرضه رفتم .

فعالیت در عرصه گل و گیاهان آپارتمانی و خدمات :

در سال 1397 با آشنایی قبلی که از مهندس حسین قدیری و فعالیت های ایشان در این زمینه داشتم

و با توجه به علاقه ی خود به گیاهان تصمیم گرفتم که فعالیت خود را در این مجموعه آغاز کنم

و به عنوان شریک و مشاور در کنار ایشان قرار گرفته و فعالیت های تیمی ما با توجه به اهدافی که به صورت مشترک داشتیم در گلکده پارادایس آغاز شد .

مشکلات و خلا موجود در یک سیستم خرده فروشی سنتی :

پس از مدتی فعالیت در زمینه ی گیاهان آپارتمانی در فروشگاه گلکده پارادایس و بررسی و شناسایی مشکلات موجود در این سیستم فروش سنتی و آنالیز هایی که به صورت شبانه روزی با کمک پرسنل در حین کار انجام شد ،

در صدد برامدیم که آنها را رفع و برای بهبود عملکرد در سیستم فروش این مجموعه این مشکلات را سازماندهی و با نوشتن راهکارها و اهداف سعی در به وجود آوردن الویت اول یعنی رضایت عموم باشیم .

بررسی مشکلات :

در یک سیستم فروش به صورت سنتی همواره مشکلاتی وجود دارد که باعث بوجود آمدن اختلالاتی در سیستم می شود که در اینجا سعی در عنوان کردن این مشکلات و راهکار هایی که شرکت تعاونی زنجیره تامین برای این مشکلات قرار داده می پردازیم:

1-عدم دسترسی مستقیم به محصولات متنوع

2-عدم دسترسی خرده فروشان به صورت مستیقم به تولید کنندکان

3- وجود نوسان های قیمت در بازه های زمانی متععد

4- سختی روند تامین نیاز های سیستم فروش سنتی

5- مشکلات موجود در انباردای و نگهداری اجناس

_عدم دسترسی خرده فروشان سنتی به صورت مستیقم به تولید کنندگان :

صاحبان این نوع کسب و کار ها که در بازار سنتی مشغول فعالیت هستند یکی از بزرگترین دغدغه هایی که دارند این است که محصولات خود را از کجا و کدام تولید کننده تهیه کنند

تا علاوه بر خرید مناسب و به قیمت ، تنوع موجود در کالاهای عرضه ای خود را داشته باشند ،

در صورتی که در بازار سنتی روند به این گونه می باشد که خرده فروشان به دلیل عدم دسترسی و شناخت تولید کنندگان و وجود شکاف هایی که باعث میشود یک عرضه کننده ( خرده فروش ) به صورت مستقیم با تولید کننده در تماس نباشد و نیاز های خود را از یک عمده فروش تهیه کنند .

خریداری اجناس از عمده فروشان باعث می شود که ضمن تحمیل کالاهای پیشنهادی از عمده فروش و پایین آمدن تنوع محصولات در کسب و کار خرده فروشی ، قیمت برای تهیه اجناس بالا رفته و در واقع قیمت تمام شده برای مشتری بیشتر شود و در نهایت به عدم رضایت مشتری می انجامد ، که این امر باعث ایجاد عدم ثبات در کسب و کار می شود ، و نهایتا کسب و کار از مد افتاده و نابود می شود .

علاوه بر این ، در این سیستم فروش یک صاحب کسب و کار باید سالهای زیادی را سپری کند تا بتواند نهایتا چندین عمده فروش و یا تولید کننده را شناسایی کرده و نیاز های کسب و کار خود را تامین کند .

_عدم دسترسی مستقیم به محصولات متنوع :

در سیستم های فروشی که به صورت سنتی می باشند ، صاحبان این گونه کسب و کارها در تلاش هستند که در زمینه ی فعالیت هایی که دارند اجناس و محصولاتی را برای فروش عرضه کنند که ضمن تامین نیاز های مشتریان خود در واقع بروز باشند و مشتریان را بر اساس اجناس متنوع ثابت نگه داشته و کسب و کار خود را در تعادل نگه دارند در صورتی که اجرای این مباحث و دسترسی به اجناس متنوع بسیار سخت بوده و علاوه بر هزینه هایی که برای جور شدن اجناس متنوع بر کسب و کار خود تحمیل می کنند مهمترین نکته زمان را از دست خواهند داد .

_وجود نوسان های قیمت در بازه های زمانی متعدد :

اکثر صاحبان کسب و کارهای سنتی برای تهیه اجناس قابل عرضه در مراکز خود که عمدتا از عمده فروشان تهیه میکنند با مشکلی به نام نوسان قیمت روبرو می باشند ، مخصوصا اینکه این نوسانات بی پایه بوده و دلیل اصلی آن وجود حباب هاب مناسبتی در زمان های مختلف مانند : بازه زمانی شش ماهه دوم سال می باشند . این به این صورت است که عمده فروشان از آنجایی که بدلیل وجود هزینه های انبار داری در مراکز خود در جهت پوشش دهی به این هزینه ها و جبران آنها این نوسانات را در قیمت کالا ها بوجود می آورند . و با بالا بردن قیمت کالاها بدون منطق سعی در جبران هزینه های خود می باشند .

_ سختی روند تامین نیاز های سیستم فروش سنتی :

یک سیستم فروش دارای فرایندهای لجستیکی متعدد از ابتدا تا انتها یعنی مرحه ی تامین (خرید) ، سیستم جا به جایی ( حمل و نقل ) ، انبارداری ، و فروش می باشد . مدیریت و برنامه ریزی جهت هندل کردن این فرایند بسیار سخت بوده و در انتها رضایت صد درصد برای مدیر حاصل نمی شود و این سیستم به صورت سنتی و تلفنی زمان بر و هزینه بر خواهد بود . در کسب و کارهای بزرکتر که حجم این فراید بزرگتر و وسیع تر می باشد به همین نسبت سخت تر خواهد بود و این پروسه نیازمند صرف هزینه های اضافه تر خواهد شد . اکثر مدیران به دنبال راه کارهایی هستند که تا حد امکان این پروسه را راحتر و کم هزینه تر کنند ، اما چگونه ؟

_مشکلات موجود در انباردای و نگهداری اجناس :

در یک سیستم فروش به صورت خرده فروشی آن هم سنتی اکثر مدیران به دنبال آن هستند که کالاهای بیشتری را خریداری کرده تا در انبارهای خود ذخیره و به فروش برسانند اما نکته مهم این است که خود این انبار داری باعث تحمیل هزینه های اضافه شده و سیستم فروش را دچار مشکل می کند ، از اشکالاتی که به این مهم وارد می آید خواب سرمایه و عدم بازگشت به موقع پول به سیستم می باشد ، نکته ی دیگر از هزینه های جاری آن می باشد مانند : نیروی انسانی ، پول آب برق و … که در درازا باعث ایجاد هزینه های وارده ی بسیاری می شود . نکته ی دیگر این است که کالاها با گذشت زمان از حالت بروز خارج شده و از آنجایی که در یک سیستم فروش کالاهای بروز تر در اولویت برای مشتری می باشند کم کم با کمتر شدن مشتریان سیستم دچار مشکل شده و بار دیگر مدیران را وادار می کند که برای جایگزین کردن این مشکل سیستم را در معرض هزینه های دیگر قرار دهند تا این مسئله را جبران کنند .

در اینجا سعی بر این دارم که فرایند این سیستم این یعنی زنجیره ی تامین بهشت را شرح داده و ارتباط آن را با مشکلات موجود در یک سیستم خرده فروشی سنتی را بیان و راهکار هایی که باعث تقویت و بروز شدن کسب و کارهای سنتی میشود را بیان کنم :

مجموعه ی گلکده ی پارادایس با آنالیز تمامی این اختلالات در روند فروش محصولات و خدمات خود به مشتریان با پرسنل فعال خود یک کار تیمی را آغاز کرده و با بوجود آوردن یک زنجیره از طریق سایت مرجع خود با نام qzparadise.ir یک روند ساده ولی خاص را با اهداف بسیار ایجادکرده تا ضمن برطرف سازی تمامی مشکلات موجود در این سیستم فروش سنتی بستری بزرک و بی همتا را در این چرخه بوجود آورده تا با برطرف سازی نیاز های مشتریان و تمامی صاحبان کسب و کار ، دست دلالان را از این چرخه حذف و رونق را به سیستم و نظام تولیدی کشور باز گرداند .

_بستر های موجود در سایت مرجع پارادایس :

1-فروشگاه ملی

2-معرفی تولیدکنندگان ( تولیدکنندگان ایران )

3-مقالات تخصصی

4-مرکز آموزش

5-انجمن پرسش و پاسخ

6-مشاورین NB

دسترسی به فعالیت های فواد احمدی در سایت مجموعه پارادایس

صفحه شخصی فواد احمدی اینستاگرام کلیک کنید

انجمن پرسش و پاسخ بستری برای پاسخ دهی به سوالات شما عزیزان

جهت پرسش سوال از آقای فواد احمدی

سوال خود دا در بستر انجمن پرسش و پاسخ دسته مهندسی صنایع طرح کنید .

دسته مهندسی صنایع

پاسخ سریع :

در صورتی که مایل به پاسخ توسط آقای فواد احمدی هستید فرم زیر را پر کرده و فرایند ارسال پیام را انجام دهید .

پاسخ دکتر رضا سعیدی