بازدید: 165سئو سایتsite map سئو سئو سایت
1

site map در سئو چه کاربردی دارد؟

در راستای پاسخ گویی تخصصی به شما عزیزان مطالب از مقالات خارجی استخراج و به زبان فارسی ترجمه شده است موفق و پیروز باشید .

نقشه سایت

نقشه سایت چیست؟
نقشه سایت نقشه ای از وب سایت شماست که به موتورهای جستجو کمک می کند تا تمام محتوای وب سایت شما را پیدا ، خزنده و نمایه سازی کنند. نقشه های سایت همچنین به موتورهای جستجو می گوید که کدام صفحه در سایت شما مهمترین است.

site map در سئو چه کاربردی دارد؟

چهار نوع نقشه سایت اصلی وجود دارد:

  • Normal XML Sitemap: این رایج ترین نوع نقشه سایت است. این معمولاً به صورت یک نقشه سایت XML است که به صفحات مختلف وب سایت شما لینک می شود.
  • نقشه سایت ویدیو: به طور خاص برای کمک به Google در درک محتوای ویدیویی در صفحه شما استفاده می شود .
  • نقشه سایت اخبار: به Google کمک می کند محتوایی را در سایتهایی که برای Google News تأیید شده اند پیدا کند.
  • نقشه سایت تصاویر: به Google کمک می کند تا تمام تصاویر میزبانی شده در سایت شما را پیدا کند.

چرا نقشه سایت مهم است؟
موتورهای جستجو مانند Google ، Yahoo و Bing از نقشه سایت شما برای یافتن صفحات مختلف در سایت شما استفاده می کنند.


همانطور که گوگل می گوید :

“اگر صفحات سایت شما به درستی پیوند داده شوند ، خزنده های وب ما می توانند بیشتر سایت شما را کشف کنند.”

به عبارت دیگر: شما احتمالاً نیازی به نقشه سایت ندارید. اما قطعاً به تلاش های شما در زمینه سئو آسیب نخواهد زد. بنابراین استفاده از آنها منطقی است.

همچنین چند مورد خاص وجود دارد که نقشه سایت واقعاً به کار شما می آید.

به عنوان مثال ، Google صفحات وب را از طریق پیوندها تا حد زیادی پیدا می کند. و اگر سایت شما کاملاً جدید است و فقط تعداد کمی بک لینک خارجی دارد ، نقشه سایت برای کمک به Google در یافتن صفحات در سایت شما بسیار بزرگ است.

یا شاید شما یک سایت تجارت الکترونیکی با 5 میلیون صفحه را اداره می کنید. مگر اینکه به طور کامل پیوند داخلی داشته باشید و تعداد زیادی پیوند خارجی داشته باشید ، Google برای یافتن همه این صفحات وقت سختی خواهد داشت. اینجاست که نقشه های سایت وارد می شوند.

با استفاده از آن ، در اینجا نحوه راه اندازی نقشه سایت… و بهینه سازی آن برای سئو آورده شده است.
بهترین روش ها
یک نقشه سایت ایجاد کنید

اولین قدم شما ایجاد نقشه سایت است.

اگر از وردپرس استفاده می کنید می توانید یک نقشه سایت با پلاگین Yoast SEO تهیه کنید .

site map در سئو چه کاربردی دارد؟


مزیت اصلی استفاده از Yoast برای ایجاد نقشه سایت XML این است که به صورت خودکار به روز می شود (نقشه سایت پویا).

بنابراین هر زمان که صفحه جدیدی به سایت خود اضافه کنید (اعم از پست وبلاگ یا صفحه محصول تجارت الکترونیکی) ، پیوندی به آن صفحه به طور خودکار به پرونده نقشه سایت شما اضافه می شود:


اگر از Yoast استفاده نمی کنید ، افزونه های دیگری برای WordPress در دسترس هستند (مانند Google XML Sitemaps ) که می توانید برای ایجاد نقشه سایت استفاده کنید:


اگر از وردپرس استفاده نمی کنید چه می کنید؟ site map در سئو چه کاربردی دارد؟

جای نگرانی نیست می توانید از یک ابزار تولید نقشه سایت شخص ثالث مانند XML-Sitemaps.com استفاده کنید . این یک فایل XML را که می توانید از آن به عنوان نقشه سایت خود استفاده کنید ، بیرون می کشد.


در هر صورت ، هنگامی که نقشه سایت شما ایجاد شد ، توصیه می کنم به صورت دستی نگاهی به آن بیندازید.


(نقشه سایت شما معمولاً در site.com/sitemap.xml یافت می شود. اما این به CMS شما و اینکه از چه برنامه ای برای ایجاد نقشه سایت خود استفاده کرده اید بستگی دارد)

این باید تمام صفحات سایت شما را نمایش دهد:


اگر همه چیز خوب به نظر می رسد ، وقت آن است که نقشه سایت خود را به Google ارسال کنید.

نقشه سایت خود را به Google ارسال کنید

برای ارسال نقشه سایت خود به حساب Google Search Console خود وارد شوید.

سپس ، به “فهرست” → “نقشه سایت” در نوار کناری بروید.


اگر نقشه سایت خود را قبلاً ارسال کرده اید ، لیستی از “نقشه سایت های ارسال شده” را در این صفحه مشاهده خواهید کرد:


در هر صورت ، برای ارسال نقشه سایت خود ، URL نقشه سایت خود را در این قسمت وارد کنید:


و “ارسال” را بزنید. site map در سئو چه کاربردی دارد؟


و اگر همه چیز مرتب است ، شما می توانید اطلاعات مربوط به نقشه سایت خود را در این صفحه در بخش “نقشه سایت ارسال شده” مشاهده کنید:


برای تشخیص خطاها از گزارش نقشه سایت استفاده کنید

هنگامی که Google نقشه سایت شما را جستجو کرد ، بر روی آن در بخش “نقشه سایت ارسال شده” کلیک کنید:


اگر می بینید “فهرست نقشه سایت با موفقیت پردازش شد” ، Google با موفقیت نقشه سایت شما را خزید.


برای رفتن به گزارش پوشش نقشه سایت خود ، می توانید روی نماد نمودار میله ای کوچک کلیک کنید:


این گزارش به شما نشان می دهد Google چند URL در نقشه سایت شما پیدا کرده است … و چه تعداد از این صفحات در فهرست Google قرار دارند:


به عنوان مثال ، می توانید ببینید که نقشه سایت من شامل پیوندهایی به 116 صفحه وب است. 109 “معتبر” و 6 “استثنا شده” است.


من به وضوح می توانم صفحات معتبر را نادیده بگیرم.

اما می خواهم هر صفحه “مستثنی شده” را بررسی کنم تا ببینم چه خبر است.

به نظر می رسد که این 6 URL در نقشه سایت من در حال دریافت پیام “تکراری ، URL ارسال شده به عنوان متعارف انتخاب نشده” هستند.


و وقتی به URL ها نگاه می کنم ، می بینم که اینها صفحاتی هستند که من حتی از ابتدا نمی خواهم ایندکس شوند.


بنابراین باید آنها را از نقشه سایت خود حذف کنم.

از نقشه سایت خود برای یافتن مشکلات نمایه سازی استفاده کنید

یکی از نکات جالب در مورد استفاده از نقشه سایت این است که می تواند تخمینی از پارکینگ به شما بدهد:

  • چند صفحه می خواهید نمایه سازی کنید
  • چند صفحه نمایه شده است

برای مثال ، بگذارید بگوییم که نقشه سایت شما به 5000 صفحه پیوند دارد.

اما وقتی به کنسول جستجوی گوگل نگاه می کنید ، سایت شما فقط 2000 صفحه ایندکس شده دارد.

این نشانه آن است که چیزی بالا رفته است. ممکن است محتوای تکراری زیادی در آن 5000 صفحه وجود داشته باشد. بنابراین Google همه آنها را فهرست بندی نمی کند.

یا ممکن است تعداد صفحات سایت شما از بودجه خزیدن شما بیشتر باشد.

نقشه سایت و Robots.txt خود را مطابقت دهید

مهم است که نقشه سایت و Robots.txt شما با هم کار کنند.

به عبارت دیگر:

اگر صفحه ای را در Robots.txt مشاهده می کنید یا از برچسب “noindex” در یک صفحه استفاده می کنید ، نمی خواهید در نقشه سایت شما نمایش داده شود.

در غیر این صورت ، شما پیام های مختلفی را به Google ارسال می کنید.

نقشه سایت شما می گوید: “این صفحه به اندازه کافی مهم است که به نقشه سایت ما تبدیل شود”. اما وقتی Googlebot در صفحه قرار می گیرد ، مسدود می شوند.

نکات نرم افزار نقشه سایت

سایت عظیمی؟ Thick Up Up Up to Mapleer Sitemaps: نقشه سایت دارای 50k URL است . بنابراین اگر سایتی با تعداد زیادی صفحه اجرا می کنید ، Google توصیه می کند نقشه سایت خود را به چندین نقشه سایت کوچکتر تقسیم کنید.

با تاریخ ها مراقب باشید: URL های موجود در نقشه سایت شما یک تاریخ “آخرین اصلاح” با آنها دارند.


من توصیه می کنم این تغییرات را فقط هنگام تغییر قابل توجه سایت خود (یا افزودن محتوای جدید به سایت خود) تغییر دهید. در غیر این صورت ، گوگل هشدار می دهد که به روزرسانی تاریخ در صفحاتی که تغییر نکرده اند ، می تواند به عنوان یک تاکتیک ناخواسته تلقی شود.

نقشه سایت های ویدئویی را عرق نکنید: طرح ویدئو تا حد زیادی جایگزین نیاز به نقشه سایت های ویدئویی شده است. یک نقشه سایت ویدئویی به طور قطع به توانایی صفحه شما در گرفتن قطعه غنی از فیلم آسیب نمی رساند اما معمولاً ارزش دردسر را ندارد.

زیر 50 مگابایت بمانید: Google و Bing هر دو نقشه سایت را تا 50 مگابایت مجاز می دانند . بنابراین تا زمانی که زیر 50 مگابایت باشید ، خوب هستید.

نقشه های HTML: این اساساً معادل نقشه سایت XML… اما برای کاربران است.


شما لزوماً به این موارد نیازی ندارید زیرا Google و سایر موتورهای جستجو اکنون به نقشه سایت XML شما اعتماد می کنند. اما اگر فکر می کنید اینها برای بازدیدکنندگان انسانی مفید هستند ، یک نقشه سایت HTML احتمالاً صدمه ای به تلاش های شما در زمینه جستجوگرها نمی زند.

بیشتر بدانید

ساخت و ارسال نقشه سایت : راهنمای Google برای ایجاد نقشه سایت sit و ارسال آنها به Google.

استفاده از نقشه های سایت برای کمک به Google در یافتن محتوای میزبانی شده در سایت شما : فیلم سریع از کانال YouTube Webmaster Google درباره اینکه چگونه نقشه های سایت به سایت شما کمک می کند تا بالاتر و بیشتر در نتایج جستجو ظاهر شود

منبع : backlinko.com

سوال پاسخ داده شده
گذاشتن نظر
شما در حال مشاهده 1 از 1 پاسخ هستید ، برای دیدن همه پاسخها اینجا را کلیک کنید .
پاسخ خود را بنویسید .