بازدید: 155سئو سایتابزارک های سئو سئو سئو سایت
0

چگونه از افزونه ی google analytics چیست؟

در راستای پاسخ به سوال شما در زمینه چگونه از افزونه ی google analytics چیست؟ مطالبی تخصصی از مقالات خارجی جمع آوری و به زبان فارسی ترجمه کرده ایم موفق و پیروز باشید .

Google Analytics چگونه کار می کند؟ (راهنمای کامل مبتدیان)
آخرین بروزرسانی در 17 سپتامبر 2019 توسط Aazim Akhtar

آیا می خواهید بدانید Google Analytics چگونه کار می کند؟ Google Analytics بینش قدرتمندی درباره بازدید کنندگان وب سایت شما ارائه می دهد. اما استفاده از آن ساده نیست ، زیرا بسیاری از مبتدیان آن را پیچیده و روی حیله و تزویر می دانند.

به همین دلیل در این مقاله ، نحوه عملکرد Google Analytics را به شما نشان خواهیم داد. همچنین به شما کمک می کنیم تا به گزارش های مختلف بروید و معنی آنها را توضیح دهید.

با تمام شدن کار ، Google Analytics دیگر برای شما یک رمز و راز پیچیده نخواهد بود – قول می دهیم.
Google Analytics چیست؟
به عبارت ساده ، Google Analytics ابزاری برای ردیابی رایگان است که توسط Google ارائه می شود و به شما نحوه استفاده بازدیدکنندگان از وب سایت شما را نشان می دهد.
MonsterInsights بهترین افزونه WordPress Analytics است. رایگان دریافت کنید!
به عنوان مثال ، بیایید بگوییم شما یک فروشگاه تجارت الکترونیک دارید و می خواهید بدانید که چه تعداد کاربر از وب سایت شما بازدید می کنند. با کمک Google Analytics دقیقاً می توانید تعداد بازدیدکنندگان فروشگاه خود را ببینید ، از کجا وارد شده اند ، از کدام دستگاه استفاده می کنند و موارد دیگر.

چگونه از افزونه ی google analytics چیست؟
Google Analytics چه کاری انجام می دهد؟
Google Analytics اطلاعاتی در مورد رفتار کاربر ارائه می دهد که می تواند برای تجارت شما حیاتی باشد. دلایل زیادی وجود دارد که شما باید از Google Analytics استفاده کنید.

در اینجا برخی از مزایای آن ذکر شده است:

  • عملکرد وب سایت خود را اندازه گیری کنید
  • ببینید آیا بازاریابی شما جواب می دهد یا خیر
  • کدام نوع محتوا را ایجاد کنید یا محصولی را در وب سایت خود لیست کنید
  • تقسیم کاربران به بخشهای مختلف (مانند سن ، جنس ، کشور ، دستگاه و غیره)
  • برای افزایش تبدیلات ، صفحات وب سایت را بهینه کنید

اکنون ، آیا شما آماده استفاده از Google Analytics هستید؟ بیا شروع کنیم…
چگونه از Google Analytics استفاده کنیم؟
استفاده از Google Analytics ممکن است کاری دشوار به نظر برسد ، اما به ما اعتماد کنید ، اینگونه نیست. ما در هر مرحله از راه شما را راهنمایی خواهیم کرد.
یک حساب Google Analytics ایجاد کنید و یک کد رهگیری اضافه کنید
اولین کاری که باید انجام دهید ایجاد یک حساب Google Analytics و افزودن کد رهگیری در وب سایت خود است.

می توانید راهنمای آسان ما را در مورد راه اندازی حساب Google Analytics و نحوه افزودن آن به وب سایت وردپرس خود برای شروع دنبال کنید.

خوب ، کد هک کد رهگیری چیست؟

این کدی است که Google Analytics از طریق آن می داند باید بازدیدکنندگان وب سایت شما و هر عملی را که انجام می دهند ردیابی کند. این زبان از یک زبان برنامه نویسی به نام JavaScript تشکیل شده است و چیزی شبیه به این دارد:

نیازی به درک محتوای کد نیستید ، اما ممکن است دوست داشته باشید از نحوه عملکرد آن مطلع شوید.

هنگامی که یک کاربر از وب سایت شما بازدید می کند ، Google Analytics یک کوکی را روی مرورگر کاربر می اندازد. کوکی ها پرونده های کوچکی هستند که حاوی اطلاعاتی در مورد فعالیت های کاربر هستند.

با استفاده از این کوکی ها ، Google Analytics از نحوه رفتار کاربر در وب سایت شما مطلع خواهد شد و سپس این اطلاعات را جمع آوری می کند تا گزارش های مختلفی را به شما نشان دهد.
با استفاده از گزارش های Google Analytics
پس از ایجاد حساب کاربری و افزودن کد رهگیری ، وقت آن است که ببینید با Google Analytics چه کاری می توانید انجام دهید.

با شروع ، به خانه Google Analytics می رسید. به شما یک مرور سریع از عملکرد وب سایت شما می دهد.

به عنوان مثال ، می توانید ببینید:

  • کاربران: چه تعداد بازدید کننده به وب سایت شما وارد شده اند (در 7 روز گذشته)
  • جلسات: تعداد بازدیدکننده هایی که در یک بازه زمانی (معمولاً 30 دقیقه) با مشاهده یک صفحه ، کلیک روی پیوند یا خرید یک محصول با وب سایت شما ارتباط برقرار می کنند
  • نرخ گزاف گویی: چه تعداد بازدید کننده دکمه برگشت را می خورند یا وب سایت شما را بدون انجام یک تعامل واحد بسته اند (این از طریق فرمول محاسبه می شود )
  • مدت زمان جلسه: متوسط ​​زمانی که بازدید کننده در وب سایت می گذراند
  • در حال حاضر کاربران فعال : چه تعداد کاربر فعال در حال حاضر در وب سایت شما فعال هستند

در پانل سمت چپ ، گزینه هایی برای گزارش های مختلف را مشاهده خواهید کرد. هر یک از این گزارش ها نحوه تعامل و رفتار کاربر با وب سایت شما را به شما نشان می دهد.

پنج گزینه گزارش در Google Analytics مشاهده خواهید کرد:

  • به موقع
  • حضار
  • تحصیل
  • رفتار – اخلاق
  • تبدیل ها

بیایید نگاهی بیندازیم به هر یک از این گزارش ها ، آنچه آنها ردیابی می کنند و نحوه استفاده از آنها.
گزارش بیدرنگ
گزارش بی درنگ تعداد کاربران فعلی وب سایت شما را نشان می دهد. این جایی است که شما برای دیدن فعالیت در زمان واقعی در وب سایت خود می روید.

در بخش ” نمای کلی” ، می توانید برترین صفحات فعال وب سایت خود ، تعداد بازدیدکنندگان در این صفحات در زمان واقعی و کشوری را که در آن قرار دارند ، مشاهده کنید.

گزارش های بیدرنگ برای اندازه گیری عملکرد یک کمپین اخیر که در حال اجرا هستید عالی هستند ، مانند فروش ، هدایای رایگان یا تبلیغ محتوای در رسانه های اجتماعی.

گزارش اجمالی کلیه اطلاعات مهم را نشان می دهد. اما می توانید از گزینه های بیشتری مانند منابع ترافیک ، محتوا ، رویداد و مکان استفاده کنید تا جزئیات بیشتری در مورد عملکرد وب سایت خود در زمان واقعی کسب کنید.
گزارش مخاطب
گزارش مخاطب در Google Analytics باعث کاهش بازدید وب سایت شما می شود. اگر می خواهید از سن بازدیدکنندگان یا دستگاهی که آنها برای مشاهده وب سایت خود استفاده می کنند مطلع شوید ، می توانید به بخش مخاطبان مراجعه کنید.

همانطور که در پانل سمت چپ مشاهده می کنید ، گزارش های بیشتری تحت گزارش مخاطبان در Google Analytics وجود دارد. خواندن بیشتر این گزارش ها آسان است و شما می توانید از داده ها بر اساس نیاز خود استفاده کنید.

به عنوان مثال ، می توانید از گزارش Demographics برای بررسی سن و جنسیت بازدید کنندگان خود استفاده کنید.

و اگر گزارش Geo را انتخاب کنید ، کشورهایی را نشان می دهد که بیشترین میزان بازدید را دارند. به این ترتیب می توانید محصولات خود را سفارشی کنید ، محتوا ایجاد کنید و صفحات فرود خود را برای بازدیدکنندگان از مناطق مختلف بهینه کنید.

گزارش مهم دیگری که می توانید استفاده کنید موبایل در قسمت مخاطبان است. این به شما نشان می دهد که بازدید کنندگان شما از کدام دستگاه برای مشاهده وب سایت شما استفاده می کنند.

به عنوان مثال ، اگر بازدیدکنندگان بیشتر از دسک تاپ از دستگاه های تلفن همراه می آیند ، باید اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما برای تلفن همراه بهینه شده است (پاسخگوی تلفن همراه است).


گزارش اکتساب
همانطور که در حال شروع کار با Google Analytics هستید ، گزارش های خرید بسیار مفید هستند. این به شما می گوید که چگونه بازدید به وب سایت شما می رسد.

Google Analytics ترافیک وب شما را به چهار دسته تقسیم می کند:

  • جستجوی ارگانیک: این ترافیکی است که از موتورهای جستجو مانند Google یا Bing ناشی می شود
  • مستقیم: این ترافیکی است که وقتی شخصی در URL وب سایت شما تایپ می کند ، وب سایت شما را از طریق نشانک باز می کند یا وقتی Google نمی تواند منبع ترافیک را تشخیص دهد ، حاصل می شود.
  • ارجاع: این ترافیکی است که از هر منبع دیگری غیر از موتورهای جستجو مانند پیوند در وب سایت دیگر یا ویدیوی YouTube حاصل می شود
  • اجتماعی: این ترافیکی است که از سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک یا توییتر به دست می آید

اگر جزئیات بیشتری می خواهید ، می توانید در گزارش اکتساب برای یافتن منابع ترافیک عمیق کنید.

به عنوان مثال ، اگر می خواهید بدانید کدام یک از موتورهای جستجوگر ارگانیک ترین ترافیک را به خود اختصاص می دهد ، گزینه Acquisition >> All Traffic >> Source / Medium را انتخاب کنید . این دقیقاً نشان می دهد که چه تعداد بازدید کننده از کدام موتور جستجو می آیند.

به همین ترتیب ، می توانید از Referrals استفاده کنید تا بفهمید منابع ارجاع ترافیک زیادی دارند.

بنابراین همانطور که مشاهده می کنید ، با استفاده از گزارش های کسب ، می توانید منابع ترافیکی برای وب سایت خود پیدا کرده و بخشهای مختلفی ایجاد کنید .

با استفاده از این اطلاعات ، می دانید که کجا می توانید وقت و پول خود را سرمایه گذاری کنید. به عنوان مثال ، اگر ترافیک ارگانیک ندارید ، باید بیشتر روی فعالیت بهینه سازی موتور جستجو (SEO) تمرکز کنید .

حتی می توانید Search Console و حساب Google Ads خود را با Google Analytics ادغام کنید . هر دو گزارش را می توان در بخش اکتساب یافت.
گزارش رفتار
وقتی می خواهید بفهمید بازدید کنندگان شما در وب سایت شما چه می کنند ، باید گزارش رفتار در Google Analytics را بررسی کنید.

در بررسی اجمالی آن ، یک عکس فوری از رفتار بازدید کنندگان شما نشان می دهد:

  • تعداد بازدید صفحات : تعداد کل صفحات مشاهده شده توسط بازدید کنندگان خود را
  • بازدید از صفحات منحصر به فرد : هنگامی که یک کاربر خاص حداقل یک بار صفحه خاصی را در وب سایت شما مشاهده کرده باشد
  • میانگین زمان حضور در صفحه : این میانگین زمانی است که بازدید کننده برای مشاهده یک صفحه وب در وب سایت شما صرف می کند
  • نرخ گزاف گویی : درصد بازدیدکنندگانی که فقط یک صفحه را مشاهده می کنند و با تعامل با آن خارج می شوند
  • درصد خروج : به شما می گوید که بازدیدکنندگان هر چند وقت یک بار از صفحه وب سایت شما (یا مجموعه ای از صفحات) خارج می شوند

علاوه بر این معیارها ، می توانید صفحات پربازدید وب سایت خود را نیز مشاهده کنید.

می توانید با نگاهی به گزارش جریان رفتار ، گامی فراتر از آن بروید و از رفتار کاربر خود آگاه شوید .

این به شما یک تصویر کامل از سفر بازدید کننده خود می دهد. می توانید صفحه ای را که بازدید کننده شما به وب سایت وارد می شود و از آنجا که وی خارج می شود ، مشاهده کنید.

در مرحله بعدی ، می توانید گزارش محتوای سایت را مشاهده کنید تا ببینید که انواع مختلف محتوای یا صفحات مختلف چگونه کار می کنند.

گزارشات بیشتری در این بخش وجود دارد.

بیایید بگوییم شما می خواهید رفتار بازدیدکنندگان خود را با صفحات برتر خود ببینید. سپس باید گزارش All Pages را مشاهده کنید.

همچنین با استفاده از گزارش Landing Pages می توانید ببینید که کدام صفحه های فرود عملکرد بهتری نسبت به بقیه دارند .

این به شما نشان می دهد که یک مقصد چه میزان ترافیک را هدایت می کند (کسب) ، چه مدت بازدید کننده در صفحه صرف می کند (رفتار) و میزان تبدیل صفحه لندینگ (تبدیل ها) چگونه است.

با استفاده از گزارش Exit Page ، می توانید صفحه ای را که بازدیدکنندگان بیشتر از آن خارج می شوند ، مشاهده کنید.

گزارش مهم دیگری که ممکن است بخواهید به عنوان یک مبتدی Google Analytics بررسی کنید ، رویدادها است . این گزارش برای ردیابی کلیک دکمه ها ، پیوندهای خارجی ، فیلم ها و سایر تعاملات کاربر است.

بیایید بگوییم شما پنج کتاب الکترونیکی در وب سایت خود دارید. برای دیدن اینکه کدام کتاب بیشترین بارگیری را انجام می دهد ، می توانید به قسمت Behavior >> Events >> Top Events مراجعه کرده و اطلاعات را در این مورد بیابید. به این ترتیب می توانید کتابهای الکترونیکی مشابه ایجاد کنید یا بقیه موارد را بهینه کنید تا کلیک یا بارگیری بیشتری داشته باشند.


گزارش تبدیل
سرانجام ، ما در حال آخرین گزارش ارائه شده توسط Google Analytics ، Conversion هستیم . همانطور که از نام آن مشخص است ، به شما نحوه عملکرد نرخ تبدیل وب سایت شما را می گوید .

نرخ تبدیل چیست؟

نرخ تبدیل به سادگی هر فعالیتی است که توسط یک بازدید کننده انجام شود. این می تواند بارگیری ویدئو ، خرید یک محصول یا مشترک شدن در خبرنامه شما برای رشد لیست ایمیل شما باشد.

به عنوان یک مبتدی ، این بخش را کوتاه خواهیم کرد زیرا به تنظیمات قبلی نیاز دارد ، مانند ایجاد هدف در Google Analytics یا تنظیم ردیابی تجارت الکترونیکی .

اما برای درک چگونگی عملکرد Google Analytics ، ما به شما یک مرور کلی از دو گزارش می دهیم که ممکن است برای شما مفید باشند ، اهداف و تجارت الکترونیکی.

در بخش اهداف ، می توانید به نمای کلی بروید و اهداف کامل انجام شده در وب سایت خود را ببینید ، مانند بازدیدکنندگان که کلاه خریداری می کنند. همچنین مکانی را که بیشترین اهداف در آن انجام می شود به شما نشان می دهد.

و اگر فروشگاه اینترنتی دارید ، بخش تجارت الکترونیک برای شما مهم است. این عملکرد فردی محصول ، عملکرد فروش ، اندازه سفارش و زمان خرید را نشان می دهد. همه این معیارها می توانند به شما کمک کنند فروشگاه آنلاین خود را بهبود بخشید و تبدیل ها را تقویت کنید.

منبع : monsterinsights.com

سوال پاسخ داده شده
گذاشتن نظر
شما در حال مشاهده 1 از 1 پاسخ هستید ، برای دیدن همه پاسخها اینجا را کلیک کنید .
پاسخ خود را بنویسید .