0

منظور از موتور جستجو چیست؟

موتورهای جستجو چگونه کار می کنند: خزیدن ، INDEXING و RANKING

ابتدا ، حاضر شوید.

همانطور که در فصل 1 اشاره کردیم ، موتورهای جستجو دستگاه پاسخگویی هستند. آنها برای کشف ، درک و سازماندهی محتوای اینترنت وجود دارند تا بتوانند مرتبط ترین نتایج را به س questionsالاتی که جستجوگران می پرسند ارائه دهند.

برای اینکه در نتایج جستجو نشان داده شود ، ابتدا باید محتوای شما برای موتورهای جستجو دیده شود. مسلماً مهمترین بخش از معمای SEO است: اگر سایت شما پیدا نشود ، هیچ راهی برای نمایش در SERP ها (صفحه نتایج موتور جستجو) وجود ندارد.
موتورهای جستجو چگونه کار می کنند؟ منظور از موتور جستجو چیست؟
موتورهای جستجو دارای سه عملکرد اصلی هستند:

  1. Crawl: اینترنت را برای محتوا جستجو کنید ، کد / محتوای هر URL را که پیدا می کنید جستجو کنید.
  2. فهرست: محتوای یافت شده در طی فرآیند خزیدن را ذخیره و سازماندهی کنید. هنگامی که یک صفحه در فهرست قرار گرفت ، در حال اجرا است تا در نتیجه برای س relevantالات مربوطه نمایش داده شود.
  3. رتبه بندی: بخشهایی از محتوا را ارائه دهید که به بهترین وجه به جستجوی جستجوگر پاسخ دهند ، این بدان معناست که نتایج به ترتیب مهمترین و کمترین مربوطه ترتیب داده می شوند.

خزیدن موتور جستجو چیست؟
خزیدن فرآیندی است که در آن موتورهای جستجو تیمی از روبات ها (معروف به خزنده یا عنکبوت) را برای یافتن محتوای جدید و به روز ارسال می کنند. محتوا می تواند متفاوت باشد – می تواند یک صفحه وب ، تصویر ، فیلم ، PDF و غیره باشد – اما صرف نظر از قالب ، محتوا توسط پیوندها کشف می شود.

معنی این کلمه چیست؟
با هیچ یک از تعاریف این بخش مشکل دارید؟ واژه نامه SEO ما دارای تعاریف ویژه فصل است که به شما کمک می کند سرعت خود را حفظ کنید.
تعاریف فصل 2 را ببینید 

Googlebot با واکشی چند صفحه وب شروع به کار می کند و سپس پیوندهای موجود در آن صفحات وب را برای یافتن URL های جدید دنبال می کند. با جست و خیز در این مسیر از پیوندها ، خزنده قادر است محتوای جدیدی پیدا کند و آن را به فهرست خود به نام کافئین – یک پایگاه داده گسترده از URL های کشف شده – اضافه کند تا بعداً هنگامی که جستجوگر به دنبال یافتن اطلاعات محتوای موجود در آن URL است ، بازیابی شود. مسابقه خوب برای.
فهرست موتور جستجو چیست؟
موتورهای جستجو اطلاعاتی را که در ایندکس پیدا می کنند پردازش و ذخیره می کنند ، یک پایگاه داده عظیم از تمام محتوایی که آنها کشف کرده اند و آنها را به اندازه کافی خوب ارزیابی می کنند تا در اختیار جستجوگران قرار گیرد.
رتبه بندی موتور جستجو
هنگامی که کسی جستجو را انجام می دهد ، موتورهای جستجو فهرست آنها را برای محتوای بسیار مرتبط جستجو می کنند و سپس به امید حل پرسش جستجوگر ، آن محتوا را سفارش می دهند. این ترتیب نتایج جستجو براساس ارتباط به عنوان رتبه بندی شناخته می شود. به طور کلی ، می توانید فرض کنید که هرچه یک وب سایت بالاتر رتبه بندی شود ، موتور جستجوگر معتقد است که سایت با درخواست بیشتر مرتبط است.

این امکان وجود دارد که خزنده های موتور جستجو را از بخشی یا کل سایت خود مسدود کنید ، یا به موتورهای جستجو دستور دهید تا از ذخیره برخی صفحات در فهرست خود جلوگیری کنند. اگرچه انجام این کار می تواند دلایلی داشته باشد ، اما اگر می خواهید محتوای شما توسط جستجوگران پیدا شود ، ابتدا باید مطمئن شوید که برای خزنده ها قابل دسترسی است و قابل فهرست است. در غیر این صورت ، به همان اندازه نامرئی است.

در پایان این فصل ، شما زمینه کار برای کار با موتور جستجو را خواهید داشت ، نه مخالف آن.

در سئو ، همه موتورهای جستجو برابر نیستند
بسیاری از مبتدیان در مورد اهمیت نسبی موتورهای جستجوی خاص تعجب می کنند. اکثر مردم می دانند که گوگل بیشترین سهم بازار را دارد ، اما بهینه سازی برای بینگ ، یاهو و دیگران چقدر مهم است؟ حقیقت این است که علی رغم وجود بیش از 30 موتور جستجوی مهم وب ، جامعه جستجوگرها واقعاً فقط به گوگل توجه می کنند. چرا؟ پاسخ کوتاه این است که Google محلی است که اکثریت قریب به اتفاق افراد در وب جستجو می کنند. اگر از جمله تصاویر Google ، Google Maps و YouTube (یک دارایی Google) هستیم ، بیش از 90٪ جستجوی وب در Google اتفاق می افتد – این تقریباً 20 برابر Bing و Yahoo در مجموع است.

خزیدن: آیا موتورهای جستجو می توانند صفحات شما را پیدا کنند؟ منظور از موتور جستجو چیست؟
همانطور که اخیراً یاد گرفته اید ، اطمینان از اینکه سایت شما خزیده و نمایه می شود ، پیش شرط نمایش در SERP ها است. اگر از قبل وب سایتی دارید ، بهتر است با دیدن تعداد صفحات خود در ایندکس شروع به کار کنید. این به شما می دهد که آیا Google درحال خزیدن و پیدا کردن تمام صفحاتی است که شما می خواهید ، یا اینکه هیچ کدام از آنها را نمی فهمید.

یکی از راه های بررسی صفحات نمایه شده شما “site: yourdomain.com” است ، یک اپراتور جستجوی پیشرفته . به Google بروید و “site: yourdomain.com” را در نوار جستجو تایپ کنید. این نتایج Google را در فهرست خود برای سایت مشخص شده باز می گرداند:

تعداد نتایجی که Google نمایش می دهد (نگاه کنید به “درباره XX نتایج” در بالا) دقیق نیست ، اما به شما ایده خوبی می دهد که کدام صفحات در سایت شما نمایه می شوند و چگونه در حال حاضر در نتایج جستجو نشان داده می شوند.

برای دستیابی به نتایج دقیق تر ، گزارش پوشش شاخص را در کنسول جستجوی Google کنترل کرده و از آن استفاده کنید. اگر در حال حاضر یک حساب کنسول جستجوی Google ندارید می توانید ثبت نام کنید . با استفاده از این ابزار می توانید نقشه سایت را برای سایت خود ارسال کنید و تعداد صفحات ارسالی را از جمله موارد دیگر به فهرست Google اضافه کنید.

اگر در هیچ کجای نتایج جستجو نمایش داده نمی شوید ، چند دلیل ممکن است وجود داشته باشد:

  • سایت شما کاملاً جدید است و هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است.
  • سایت شما از هیچ وب سایت خارجی پیوند داده نشده است.
  • پیمایش سایت شما باعث می شود ربات بتواند به طور مrawثر آن را بخزد.
  • سایت شما حاوی برخی از کدهای اساسی به نام دستورالعمل های خزنده است که موتورهای جستجو را مسدود می کند.
  • سایت شما توسط Google به دلیل روشهای ناخواسته جریمه شده است.

به موتورهای جستجو بگویید که چگونه سایت خود را جستجو کنند
اگر از کنسول جستجوی گوگل یا اپراتور جستجوی پیشرفته “site: domain.com” استفاده کردید و متوجه شدید که برخی از صفحات مهم شما در فهرست موجود نیستند و یا برخی از صفحات غیر مهم شما به اشتباه نمایه شده اند ، بهینه سازی هایی وجود دارد برای هدایت بهتر Googlebot چگونگی خزیدن محتوای وب خود را پیاده سازی کنید. گفتن اینکه موتورهای جستجو چگونه می توانند سایت شما را جستجو کنند می توانند کنترل بهتری در فهرست داشته باشند.

اکثر افراد به این فکر می کنند که گوگل بتواند صفحات مهم آنها را پیدا کند ، اما فراموش کردن این نکته آسان است که احتمالاً صفحاتی وجود دارد که نمی خواهید Googlebot آنها را پیدا کند. این ممکن است شامل مواردی مانند URL های قدیمی باشد که دارای محتوای نازک ، URL های تکراری (مانند پارامترهای مرتب سازی و فیلتر برای تجارت الکترونیکی) ، صفحات ویژه کد تبلیغاتی ، صفحه های آزمایشی یا آزمایشی و غیره هستند.

برای هدایت Googlebot از برخی صفحات و بخشهای خاص سایت خود ، از robots.txt استفاده کنید.
Robots.txt
پرونده های Robots.txt در دایرکتوری ریشه وب سایت ها (به عنوان مثال yourdomain.com/robots.txt) قرار دارند و نشان می دهند که کدام قسمت از موتورهای جستجو در سایت شما نباید و نباید خزیده شوند ، همچنین سرعت خزیدن آنها بر روی سایت شما ، از طریق دستورالعمل های خاص robots.txt .
نحوه برخورد Googlebot با پرونده های robots.txt منظور از موتور جستجو چیست؟

  • اگر Googlebot نتواند یک فایل robots.txt را برای سایتی پیدا کند ، به جستجوی سایت ادامه می دهد.
  • اگر Googlebot یک فایل robots.txt را برای سایتی پیدا کند ، معمولاً به پیشنهادات عمل می کند و به جستجوی سایت می پردازد.
  • اگر Googlebot هنگام تلاش برای دسترسی به پرونده robots.txt یک سایت با خطایی روبرو شود و نتواند تشخیص دهد که یکی وجود دارد یا خیر ، سایت را نمی خزد.

برای بودجه خزیدن بهینه شوید!
بودجه خزیدن به طور متوسط ​​تعداد URL هایی است که Googlebot قبل از ترک بر روی سایت شما خزیده است ، بنابراین بهینه سازی خزیدن خزیدن اطمینان حاصل می کند که Googlebot وقت خود را برای خزیدن در صفحات غیر مهم شما تلف نمی کند و خطر نادیده گرفتن صفحات مهم شما را ندارد. بودجه خزیدن در سایتهای بسیار بزرگ با دهها هزار آدرس اینترنتی از اهمیت بیشتری برخوردار است ، اما هرگز فکر بدی نیست که از دسترسی خزنده ها به محتوایی که قطعاً برای شما مهم نیست جلوگیری کنید. فقط مطمئن شوید که دسترسی خزنده به صفحاتی که سایر دستورالعمل ها را اضافه کرده اید ، مانند برچسب های canonical یا noindex ، مسدود نشده است. اگر Googlebot از یک صفحه مسدود شده باشد ، نمی تواند دستورالعمل های آن صفحه را ببیند.

همه ربات های وب از robots.txt پیروی نمی کنند. افرادی که نیت بد دارند (مثلاً خراشنده های آدرس پست الکترونیکی) ربات هایی می سازند که از این پروتکل پیروی نمی کنند. در حقیقت ، برخی از بازیگران بد از فایل های robots.txt برای یافتن محتوای خصوصی خود در کجا استفاده می کنند. اگرچه ممکن است مسدود کردن خزنده ها از صفحات خصوصی مانند صفحات ورود به سیستم و مدیریت به گونه ای که منطقی به نظر نرسد ، اما قرار دادن مکان این URL ها در یک فایل robots.txt با دسترسی عمومی ، همچنین به معنای آن است که افراد با سوicious قصد راحت تر می تواند آنها را پیدا کند بهتر است این صفحات را NoIndex قرار داده و آنها را پشت فرم ورود قرار دهید تا اینکه آنها را در پرونده robots.txt قرار دهید.

می توانید جزئیات بیشتر در این باره را در بخش robots.txt مرکز آموزش ما بخوانید .
تعریف پارامترهای URL در GSC
برخی از سایت ها (که بیشتر در تجارت الکترونیکی رایج است) با افزودن پارامترهای خاص به URL ها ، محتوای یکسانی را در چندین URL مختلف در دسترس قرار می دهند. اگر تا به حال به صورت آنلاین خرید کرده اید ، احتمالاً جستجوی خود را از طریق فیلترها محدود کرده اید. به عنوان مثال ، شما می توانید “Amazon” را در Amazon جستجو کنید ، و سپس جستجو را بر اساس اندازه ، رنگ و سبک اصلاح کنید. هر بار که اصلاح می کنید ، URL کمی تغییر می کند:

<span>https://www.example.com/products/women/dresses/green.htmhttps://www.example.com/products/women؟category=dresses&color=greenhttps://example.com/shopindex.php؟product_id= 32 و برجسته = سبز + لباس و cat_id = 1 و جلسه = 123 $ اعتراض = 43</span>

چگونه Google می داند کدام نسخه از URL را برای جستجوگران ارائه دهد؟ Google کاملاً به خوبی می تواند URL نماینده را مشخص کند ، اما شما می توانید از ویژگی Parameters URL در Google Search Console استفاده کنید تا به Google بگویید دقیقاً چگونه می خواهید با صفحات شما رفتار کند. اگر از این ویژگی برای گفتن به Googlebot “هیچ URL با پارامتر ____ خزیدن” استفاده نمی کنید ، در اصل می خواهید این محتوا را از Googlebot پنهان کنید ، که می تواند منجر به حذف آن صفحات از نتایج جستجو شود. این چیزی است که شما می خواهید اگر این پارامترها صفحات تکراری ایجاد کنند ، اما اگر می خواهید این صفحات نمایه شوند ایده آل نیست.
آیا خزنده ها می توانند همه مطالب مهم شما را پیدا کنند؟
اکنون که از برخی روشهای اطمینان از دور نگه داشتن خزندههای موتور جستجو از محتوای بی اهمیت خود مطلع هستید ، بیایید در مورد بهینه سازیهایی که به Googlebot کمک می کند صفحات مهم شما را پیدا کند بیاموزیم. منظور از موتور جستجو چیست؟

گاهی اوقات یک موتور جستجو قادر است قسمتهایی از سایت شما را با خزیدن پیدا کند ، اما ممکن است به همین دلیل صفحات یا بخشهای دیگر پنهان باشند. اطمینان از اینکه موتورهای جستجو قادر به کشف تمام محتوایی هستند که می خواهید فهرست بندی شوند و نه فقط صفحه اصلی شما بسیار مهم است.

این را از خود بپرسید: آیا ربات می تواند از طریق وب سایت شما عبور کند ، و فقط به آن دسترسی ندارد؟

آیا محتوای شما در پشت فرمهای ورود به سیستم پنهان است؟
اگر قبل از دسترسی به محتوای خاص به کاربران نیاز دارید که وارد سیستم شوند ، فرم ها را پر کنند یا به نظرسنجی ها پاسخ دهند ، موتورهای جستجو آن صفحات محافظت شده را نمی بینند. یک خزنده قطعاً وارد سیستم نمی شود.
آیا به فرم های جستجو اعتماد می کنید؟
ربات ها نمی توانند از فرم های جستجو استفاده کنند. برخی از افراد بر این باورند که اگر جعبه جستجو را در سایت خود قرار دهند ، موتورهای جستجو قادر به یافتن هر آنچه بازدید کنندگان آنها جستجو می کنند می شوند.
آیا متن در محتوای غیر متنی پنهان است؟
از فرم های رسانه ای غیر متنی (تصاویر ، ویدئو ، GIF و غیره) برای نمایش متنی که می خواهید نمایه سازی شود استفاده نمی شود. در حالی که موتورهای جستجو در شناخت تصاویر بهتر می شوند ، هنوز تضمینی وجود ندارد که بتوانند آن را بخوانند و درک کنند. همیشه بهتر است متن را در مارک <HTML> صفحه وب خود اضافه کنید.
آیا موتورهای جستجو می توانند ناوبری سایت شما را دنبال کنند؟
همانطور که یک خزنده نیاز دارد سایت شما را از طریق پیوند به سایت های دیگر کشف کند ، به یک مسیر پیوند در سایت شخصی شما نیز نیاز دارد تا آن را از صفحه ای به صفحه دیگر هدایت کند. اگر صفحه ای دارید که می خواهید موتورهای جستجو آن را پیدا کنند اما از صفحه دیگری به آن پیوند داده نشده باشد ، به همان اندازه نامرئی است. بسیاری از سایتها با ایجاد ساختار ناوبری خود به روشهایی که برای موتورهای جستجو غیرقابل دسترسی است ، اشتباه می کنند و مانع توانایی آنها در ثبت در نتایج جستجو می شوند.

اشتباهات معمول پیمایش که باعث می شود خزنده ها نتوانند همه سایت شما را ببینند:

  • داشتن یک پیمایش همراه که نتایج متفاوتی از پیمایش دسک تاپ شما نشان می دهد
  • هر نوع پیمایش که موارد منو در HTML وجود ندارد ، مانند پیمایشهای دارای JavaScript. گوگل در خزیدن و درک Javascript بسیار بهتر شده است ، اما هنوز روند کاملی نیست . روش مطمئن تر برای اطمینان از یافتن ، درک و نمایه سازی چیزی توسط Google قرار دادن آن در HTML است.
  • به نظر می رسد شخصی سازی یا نشان دادن پیمایش منحصر به فرد به یک نوع خاص از بازدید کننده در مقایسه با دیگران ، از نظر خزنده موتور جستجو گره خورده است
  • فراموش کردن پیوند دادن به یک صفحه اصلی در وب سایت خود از طریق پیمایش – به یاد داشته باشید ، پیوندها مسیری است که خزنده ها به صفحات جدید می روند!

به همین دلیل ضروری است که وب سایت شما دارای یک ناوبری روشن و ساختارهای مفید پوشه URL باشد.

آیا شما معماری اطلاعات تمیز دارید؟
معماری اطلاعات ، شیوه سازماندهی و برچسب گذاری محتوا در وب سایت برای بهبود کارایی و قابلیت جستجو برای کاربران است. بهترین معماری اطلاعات بصری است ، به این معنی که کاربران برای عبور از وب سایت شما یا یافتن چیزی نیازی به تفکر زیاد ندارند.
آیا از نقشه سایت استفاده می کنید؟
نقشه سایت دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد: لیستی از URL ها در سایت شما که خزنده ها می توانند با استفاده از آنها محتوای شما را کشف و فهرست کنند. یکی از ساده ترین راه ها برای اطمینان از Google یافتن صفحات با بالاترین اولویت شما ایجاد پرونده ای مطابق با استانداردهای Google و ارسال آن از طریق Google Search Console است. اگرچه ارسال نقشه سایت جایگزین نیاز به پیمایش سایت مناسب نیست ، اما مطمئناً می تواند به خزنده ها کمک کند تا راهی به صفحات مهم شما بروند.

اطمینان حاصل کنید که فقط URL هایی را که می خواهید توسط موتورهای جستجو فهرست بندی شوند ، قرار داده اید و مطمئن باشید که به خزنده ها دستورالعمل های ثابتی را ارائه می دهید. به عنوان مثال ، اگر این URL را از طریق robots.txt مسدود کرده اید ، یک URL در نقشه سایت خود قرار ندهید یا در نقشه سایت خود URL هایی را که به جای نسخه متعارف ترجیحی ، تکراری هستند ، قرار دهید (ما در فصل اطلاعات بیشتری در مورد متعارف سازی ارائه خواهیم داد 5 !)
درباره نقشه سایت XML بیشتر بیاموزید 

اگر سایت شما هیچ سایت دیگری به آن پیوند ندارد ، هنوز هم می توانید با ارسال نقشه سایت XML خود در Google Search Console ایندکس را انجام دهید. هیچ تضمینی وجود ندارد که آنها یک URL ارسال شده را در فهرست خود قرار دهند ، اما ارزش آن را دارد که امتحان کنید! منظور از موتور جستجو چیست؟

آیا خزنده ها وقتی می خواهند به URL های شما دسترسی پیدا کنند خطایی دارند؟
در روند خزیدن URL ها در سایت شما ، یک خزنده ممکن است با خطا روبرو شود. برای شناسایی URL هایی که ممکن است روی آنها رخ دهد – می توانید به گزارش “خطاهای خزنده” کنسول جستجوی Google مراجعه کنید – این گزارش خطاهای سرور را به شما نشان می دهد و خطاهایی پیدا نکرده است. پرونده های ورود به سیستم سرور همچنین می تواند این مورد را به شما نشان دهد و همچنین گنجینه ای از اطلاعات دیگر مانند فرکانس خزیدن ، اما از آنجا که دسترسی و کالبد شکافی پرونده های ورود به سیستم سرور یک روش پیشرفته تر است ، ما در راهنمای مبتدی به طور کامل در مورد آن بحث نخواهیم کرد اگرچه می توانید در اینجا درباره آن بیشتر بدانید .

قبل از این که بتوانید با گزارش خطای خزنده کار معناداری انجام دهید ، درک خطاهای سرور و خطاهای “یافت نشد” مهم است.
کدهای 4xx: وقتی خزنده های موتور جستجو به دلیل خطای مشتری نمی توانند به محتوای شما دسترسی پیدا کنند
خطاهای 4xx خطاهای کلاینت هستند ، به این معنی که URL درخواست شده حاوی نحو نامناسبی است یا برآورده نمی شود. یکی از رایج ترین خطاهای 4xx خطای “404 – یافت نشد” است. این موارد ممکن است به دلیل تایپی URL ، صفحه حذف شده یا هدایت خراب باشد ، فقط برای ذکر چند مثال. وقتی موتورهای جستجو 404 را بزنند ، نمی توانند به URL دسترسی پیدا کنند. هنگامی که کاربران به 404 برخورد می کنند ، می توانند ناامید شده و ترک کنند.
5xx Codes: هنگامی که خزنده های موتور جستجو به دلیل خطای سرور نمی توانند به محتوای شما دسترسی پیدا کنند
خطاهای 5xx خطاهای سرور هستند ، یعنی سروری که صفحه وب در آن قرار دارد نتوانسته درخواست جستجوگر یا موتور جستجو برای دسترسی به صفحه را برآورده کند. در گزارش “خطای خزش” کنسول جستجوی Google ، زبانه ای به این خطاها اختصاص داده شده است. این موارد معمولاً به این دلیل اتفاق می افتد که درخواست URL به پایان رسیده است ، بنابراین Googlebot درخواست را رد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رفع مشکلات اتصال سرور ، اسناد Google را مشاهده کنید .

خوشبختانه راهی وجود دارد که به جستجوگران و موتورهای جستجو بگویید صفحه شما منتقل شده است – هدایت 301 (دائمی).

404 صفحه سفارشی ایجاد کنید!
صفحه 404 خود را با افزودن پیوندهایی به صفحات مهم سایت خود ، ویژگی جستجوی سایت و حتی اطلاعات تماس ، سفارشی کنید. با این کار احتمال اینکه بازدیدکنندگان با 404 ضربه بزنند از سایت شما کم می شود.
درباره 404 صفحه سفارشی بیشتر بیاموزید 

بگویید شما یک صفحه را از example.com/young-dogs/ به example.com/puppies/ منتقل می کنید . موتورهای جستجو و کاربران برای عبور از URL قدیمی به جدید به یک پل احتیاج دارند. آن پل یک تغییر مسیر 301 است.

وقتی 301 را اجرا می کنید:
وقتی 301 را اجرا نمی کنید:

حقوق صاحبان سهام
ارزش سهام پیوند را از مکان قدیمی صفحه به URL جدید منتقل می کند.
بدون داشتن 301 ، مجوز از URL قبلی به نسخه جدید URL منتقل نمی شود.

نمایه سازی
به Google کمک می کند نسخه جدید صفحه را پیدا و فهرست کند.
وجود 404 خطا در سایت شما به تنهایی به عملکرد جستجو آسیب نمی رساند ، اما اجازه دادن به رتبه بندی / ترافیک صفحات 404 می تواند منجر به خارج شدن آنها از فهرست شود و رتبه بندی و ترافیک با آنها همراه باشد – البته!

تجربه ی کاربر
اطمینان حاصل می کند که کاربران صفحه مورد نظر خود را پیدا می کنند.
اجازه دادن به بازدیدکنندگان خود برای کلیک بر روی پیوندهای مرده ، آنها را به صفحات خطا به جای صفحه مورد نظر هدایت می کند ، که می تواند ناامید کننده باشد.

کد وضعیت 301 خود به این معنی است که صفحه به طور دائمی به مکان جدیدی منتقل شده است ، بنابراین از هدایت URL ها به صفحات بی ربط – URL هایی که محتوای URL قدیمی در آنها در آن زندگی نمی کند – خودداری کنید. اگر یک صفحه برای یک درخواست رتبه بندی می کند و شما آن را 301 آن را به یک URL با محتوای متفاوت تبدیل می کنید ، ممکن است در موقعیت رتبه قرار گیرد زیرا محتوایی که آن را به آن درخواست خاص مربوط می کند دیگر وجود ندارد. 301 ها قدرتمند هستند – با مسئولیت پذیری URL ها را منتقل کنید!

شما همچنین می توانید 302 یک صفحه را هدایت کنید ، اما این باید برای حرکات موقت و در مواردی باشد که عبور از ارزش سهام لینک به اندازه ای نگران کننده نباشد. 302 ها به نوعی مانند دور زدن جاده هستند. شما به طور موقت از طریق یک مسیر خاص ترافیک را سیفون می کنید ، اما برای همیشه اینطور نخواهد بود. منظور از موتور جستجو چیست؟

مراقب زنجیره های هدایت باشید!
اگر Googlebot مجبور به انجام چندین هدایت باشد ، دسترسی به صفحه شما دشوار است. Google این “زنجیره های تغییر مسیر” را خطاب می کند و توصیه می کند تا حد ممکن آنها را محدود کنید. اگر example.com/1 را به example.com/2 هدایت می کنید ، بعداً تصمیم می گیرید که آن را به example.com/3 هدایت کنید ، بهتر است واسطه را حذف کرده و به سادگی example.com/1 را به example.com/3 هدایت کنید.
درباره هدایت زنجیره ها بیشتر بیاموزید 

پس از اطمینان از بهینه بودن سایت برای قابلیت خزیدنی ، سفارش بعدی کسب و کار این است که مطمئن شوید می توانید ایندکس شود.

نمایه سازی: موتورهای جستجو چگونه صفحات شما را تفسیر و ذخیره می کنند؟
پس از اطمینان از خزیدن سایت ، اطمینان حاصل کنید که ایندکس می شود. درست است – فقط به این دلیل که سایت شما توسط یک موتور جستجو قابل کشف و خزیدن است لزوماً به معنای ذخیره شدن آن در فهرست آنها نیست. در بخش قبلی مربوط به خزیدن ، ما در مورد چگونگی کشف موتورهای جستجو در صفحات وب شما بحث کردیم. فهرست محلی است که صفحات کشف شده شما ذخیره می شود. پس از اینکه خزنده صفحه ای را پیدا کرد ، موتور جستجو آن را دقیقاً مانند یک مرورگر ارائه می دهد. در حین انجام این کار ، موتور جستجو محتویات آن صفحه را تجزیه و تحلیل می کند. همه این اطلاعات در فهرست آن ذخیره می شود.

برای کسب اطلاعات در مورد نحوه کارکرد فهرست بندی و اینکه چگونه می توانید سایت خود را به این پایگاه داده مهم تبدیل کند ، ادامه مطلب را بخوانید.
آیا می توانم ببینم که یک خزنده Googlebot چگونه صفحات من را می بیند؟
بله ، نسخه پنهان شده صفحه شما عکس آخرین باری که Googlebot آن را خزیده است منعکس می کند. منظور از موتور جستجو چیست؟

Google صفحات وب را با فرکانسهای مختلف خزنده و ذخیره می کند. سایت های معروف و شناخته شده ای که مرتباً مانند https://www.nytimes.com ارسال می کنند ، بیشتر از وب سایت بسیار کم معروف برای شلوغی سمت راجر موزبوت ، http://www.rogerlovescupcakes.com ، بیشتر خزیده می شوند ( اگر فقط واقعی بود …)

با کلیک روی پیکان کشویی کنار URL در SERP و انتخاب “Cached” می توانید شکل پنهان شده یک صفحه را ببینید.

همچنین می توانید نسخه فقط متنی سایت خود را مشاهده کنید تا تعیین کنید آیا محتوای مهم شما به طور موثری خزنده و ذخیره می شود.
آیا صفحات از فهرست حذف شده اند؟
بله ، صفحات را می توان از فهرست حذف کرد! برخی از دلایل اصلی حذف URL ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • URL خطای “پیدا نشد” (4XX) یا خطای سرور (5XX) را برمی گرداند – این می تواند تصادفی باشد (صفحه منتقل شد و تغییر مسیر 301 تنظیم نشده است) یا عمدی (برای حذف صفحه 404 ویرایش شد آن را از فهرست حذف کنید)
  • URL دارای برچسب متنی noindex بود – این برچسب توسط مالکان سایت می تواند به موتور جستجو اضافه شود تا صفحه را از فهرست خود حذف کند.
  • URL به دلیل نقض دستورالعمل های وب مستر موتور جستجو به صورت دستی جریمه شده و در نتیجه از فهرست حذف شد.
  • قبل از دسترسی بازدیدکنندگان به صفحه ، خزیدن URL با افزودن رمزعبور مسدود شده است.

اگر فکر می کنید صفحه ای در وب سایت شما که قبلا در فهرست Google بود دیگر نمایش داده نمی شود ، می توانید از ابزار بازرسی URL برای یادگیری وضعیت صفحه استفاده کنید یا از Fetch as Google که دارای ویژگی “درخواست نمایه سازی” است استفاده کنید ارسال URL های جداگانه به فهرست. (جایزه: ابزار “واکشی” GSC همچنین دارای گزینه “رندر” است که به شما اجازه می دهد در صورت تفسیر Google از صفحه شما مشکلی داشته باشید).

به موتورهای جستجو بگویید که چگونه سایت خود را فهرست بندی کنند
دستورالعملهای متا روباتها
دستورالعمل های متا (یا “برچسب های متا”) دستورالعمل هایی هستند که می توانید در مورد نحوه درمان صفحه وب خود به موتورهای جستجو ارائه دهید.

می توانید به خزنده های موتور جستجو مواردی مانند “این صفحه را در نتایج جستجو فهرست نکنید” یا “هیچ یک از ارزش پیوندها را به هیچ پیوند روی صفحه منتقل نکنید” بگویید. این دستورالعمل ها از طریق Robots Meta Tag ها در <head> صفحات HTML شما (که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند) یا از طریق X-Robots-Tag در هدر HTTP اجرا می شوند.
متا تگ روبات ها
متا تگ روبات ها می توانند در <head> HTML صفحه وب شما استفاده شوند. این می تواند موتورهای جستجوی خاص یا خاص را حذف کند. موارد زیر متداول ترین دستورالعمل های متا هستند ، همراه با اینکه در چه موقعیت هایی ممکن است آنها را اعمال کنید.

index / noindex به موتورها می گوید که آیا صفحه باید خزیده شود و برای بازیابی در فهرست موتورهای جستجو نگهداری شود. اگر استفاده از “noindex” را انتخاب کنید ، با خزنده هایی که می خواهید صفحه از نتایج جستجو حذف شود ارتباط برقرار می کنید. به طور پیش فرض ، موتورهای جستجو تصور می کنند که می توانند همه صفحات را فهرست بندی کنند ، بنابراین استفاده از مقدار “index” غیر ضروری است.

  • زمان استفاده: اگر می خواهید صفحات نازکی را از فهرست گوگل سایت خود برش دهید (مثلاً: صفحات نمایه تولید شده توسط کاربر) ، ممکن است یک صفحه را به عنوان “noindex” علامت گذاری کنید اما همچنان می خواهید آنها برای بازدیدکنندگان قابل دسترسی باشند.

follow / nofollow به موتورهای جستجو می گوید که آیا پیوندهای صفحه باید دنبال شوند یا دنبال نشوند. “دنبال کردن” منجر به ربات ها می شود که پیوندهای صفحه خود را دنبال می کنند و ارزش پیوند را از طریق آن URL ها منتقل می کنند. یا ، اگر “nofollow” را انتخاب کنید ، موتورهای جستجو هیچ یک از ارزش پیوندها را به پیوندهای صفحه دنبال نمی کنند یا منتقل نمی کنند. به طور پیش فرض ، فرض می شود که همه صفحات دارای ویژگی “follow” هستند.

  • هنگامی که ممکن است استفاده کنید: nofollow معمولاً همراه با noindex هنگامی که می خواهید صفحه ای از ایندکس نشود و همچنین خزنده از پیوندهای موجود در صفحه جلوگیری می کند استفاده می شود.

noarchive برای محدود کردن موتورهای جستجو در ذخیره یک نسخه ذخیره شده از صفحه استفاده می شود. به طور پیش فرض ، موتورها نسخه های قابل مشاهده از تمام صفحاتی را که نمایه سازی کرده اند ، برای جستجوگران از طریق پیوند cached در نتایج جستجو حفظ می کنند.

  • چه موقع ممکن است استفاده کنید: اگر سایتی برای تجارت الکترونیکی اجرا می کنید و قیمت های شما مرتباً تغییر می کند ، می توانید برچسب noarchive را در نظر بگیرید تا از مشاهده قیمت های منسوخ شده توسط جستجوگران جلوگیری کند.

در اینجا نمونه ای از برچسب های متفرقه noindex ، nofollow وجود دارد:

<span><! DOCTYPE html> <html> <head> <meta name = "robots" content = "noindex، nofollow" /> </head> <body> ... </body> </html></span>

این مثال کلیه موتورهای جستجو را از نمایه سازی صفحه و پیروی از پیوندهای داخل صفحه مستثنی می کند. اگر می خواهید چندین خزنده ، مانند googlebot و bing را حذف کنید ، استفاده از چندین برچسب حذف ربات مشکلی ندارد.

دستورالعمل های متا بر روی نمایه سازی و نه خزیدن تأثیر می گذارند
Googlebot برای دیدن دستورالعمل های متا خود باید صفحه شما را خزنده کند ، بنابراین اگر می خواهید خزنده ها از دسترسی به صفحات خاص جلوگیری کنند ، دستورالعمل های متا راهی برای انجام آن نیست. برای احترام گذاشتن به برچسب های ربات باید خزید. منظور از موتور جستجو چیست؟

X-Robots-Tag
برچسب x-robots در عنوان HTTP در URL شما مورد استفاده قرار می گیرد ، اگر می خواهید موتورهای جستجو را در مقیاس مسدود کنید ، از انعطاف پذیری و عملکرد بیشتری نسبت به برچسب های متا برخوردار هستید زیرا می توانید از عبارات منظم استفاده کنید ، پرونده های غیر HTML را مسدود کنید و برچسب های noindex را در سایت نصب کنید .

به عنوان مثال ، می توانید به راحتی کل پوشه ها یا انواع پرونده ها را حذف کنید (مانند moz.com/no-bake/old-recipes-to-noindex):

<span><Files ~ "\ /؟ no \ -bake \ /.*"> مجموعه سربرگ X-Robots-Tag "noindex، nofollow" </Files></span>

مشتقات استفاده شده در یک متا تگ روبات می توانند در X-Robots-Tag نیز استفاده شوند.

یا انواع پرونده های خاص (مانند PDF):

<span><Files ~ "\ .pdf $"> مجموعه سربرگ X-Robots-Tag "noindex، nofollow" </Files></span>

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برچسب های Meta Robot ، مشخصات Meta Tag Robots Google را جستجو کنید .

نکته وردپرس:
در داشبورد> تنظیمات> خواندن ، مطمئن شوید که کادر “نمای موتور جستجو” علامت گذاری نشده است . این باعث می شود موتورهای جستجو از طریق فایل robots.txt به سایت شما نیایند!

درک راه های مختلفی که می توانید روی خزیدن و نمایه سازی تأثیر بگذارید ، به شما کمک می کند تا از دامهای متداولی که می تواند از یافتن صفحات مهم شما جلوگیری کند ، جلوگیری کنید.

رتبه بندی: موتورهای جستجو چگونه URL ها را رتبه بندی می کنند؟
چگونه موتورهای جستجو اطمینان می یابند که وقتی شخصی سوالی را در نوار جستجو تایپ می کند ، در ازای آن نتایج مربوطه را بدست می آورند؟ این فرآیند به عنوان رتبه بندی یا ترتیب نتایج جستجو توسط بیشترین مربوط به حداقل مربوط به یک پرسش خاص شناخته می شود.

برای تعیین ارتباط ، موتورهای جستجو از الگوریتم ها ، فرایند یا فرمولی استفاده می کنند که اطلاعات ذخیره شده را به روش های معنی دار بازیابی و مرتب می کند. این الگوریتم ها برای بهبود کیفیت نتایج جستجو در طول سال ها تغییرات زیادی را تجربه کرده اند. به عنوان مثال Google ، هر روز تنظیمات الگوریتم را انجام می دهد – برخی از این به روزرسانی ها اصلاحات با کیفیت جزئی هستند ، در حالی که برخی دیگر به روزرسانی های اصلی / گسترده الگوریتم هستند که برای حل یک مسئله خاص استفاده شده اند ، مانند Penguin برای مقابله با هرزنامه لینک. برای مشاهده لیستی از به روزرسانی های تأیید شده و تأیید نشده Google که به سال 2000 برمی گردند ، تاریخچه تغییر الگوریتم Google ما را بررسی کنید .

چرا الگوریتم اغلب تغییر می کند؟ آیا گوگل فقط سعی دارد ما را روی انگشتان پا نگه دارد؟ در حالی که Google همیشه نکاتی را درمورد دلیل انجام کارهایی که انجام می دهند فاش نمی کند ، اما می دانیم که هدف گوگل هنگام انجام تنظیمات الگوریتم بهبود کیفیت کلی جستجو است. به همین دلیل است که ، در پاسخ به س updateالات به روزرسانی الگوریتم ، Google در مورد این موارد پاسخ خواهد داد: “ما دائماً در حال به روزرسانی با کیفیت هستیم.” این نشان می دهد ، اگر سایت شما پس از تنظیم الگوریتم آسیب دید ، آن را با دستورالعمل های کیفیت Google یا Search Quality Rater Guidelines مقایسه کنید ، هر دو از نظر موتورهای جستجو بسیار گویا هستند.
موتورهای جستجو چه می خواهند؟
موتورهای جستجو همیشه یک چیز را می خواستند: ارائه پاسخ مفید به سوالات جستجوگر در مفیدترین قالب ها. اگر این درست است ، پس چرا به نظر می رسد که SEO اکنون با سالهای گذشته متفاوت است؟ منظور از موتور جستجو چیست؟

به این فکر کنید که کسی زبان جدیدی یاد می گیرد.

در ابتدا ، درک آنها از زبان بسیار ابتدایی است – “مشاهده Spot Run”. با گذشت زمان ، درک آنها شروع به تعمیق می کند و آنها معناشناسی را می آموزند – معنای پشت زبان و رابطه بین کلمات و عبارات. سرانجام ، با تمرین کافی ، دانش آموز زبان را به اندازه کافی می داند تا حتی تفاوت های جزئی را درک کند ، و قادر به پاسخگویی به سوالات حتی مبهم یا ناقص است.

هنگامی که موتورهای جستجو تازه شروع به یادگیری زبان ما می کردند ، بازی در سیستم با استفاده از ترفندها و تاکتیک هایی که در واقع مغایر با دستورالعمل های کیفیت هستند ، بسیار آسان تر بود. برای مثال پر کردن کلمات کلیدی را در نظر بگیرید. اگر می خواهید برای یک کلمه کلیدی خاص مانند “جوک های خنده دار” رتبه بندی کنید ، ممکن است چندین بار کلمات “جوک های خنده دار” را به صفحه خود اضافه کنید و آن را پررنگ کنید ، به امید اینکه رتبه خود را برای این مدت افزایش دهید:

به جوک های خنده دار خوش آمدید ! ما خنده دارترین جوک های دنیا را می گوییم . جوک های خنده دار هستند سرگرم کننده و دیوانه. شوخی خنده دار شما در انتظار است. بنشینید و جوک های خنده دار بخوانید زیرا جوک های خنده دار باعث خوشحالی و سرگرمی شما می شود . چند جوک خنده دار مورد علاقه خنده دار .

این تاکتیک باعث ایجاد تجربه های وحشتناک در کاربران می شود و مردم به جای خندیدن به شوخی های خنده دار ، با متن آزار دهنده و خواندنی بمباران می شوند. ممکن است در گذشته نیز کارساز بوده باشد ، اما موتور موتورهای جستجو هرگز این چیزی نیستند.

نقشی که پیوندها در سئو بازی می کنند
وقتی ما در مورد پیوندها صحبت می کنیم ، می توانیم دو معنی داشته باشیم. بک لینک یا “پیوندهای ورودی” پیوندهایی از وب سایت های دیگر هستند که به وب سایت شما اشاره می کنند ، در حالی که پیوندهای داخلی پیوندهایی در سایت خود شما هستند که به صفحات دیگر شما نشان می دهند (در همان سایت).

پیوندها از نظر تاریخی نقش زیادی در سئو داشته اند. خیلی زود ، موتورهای جستجو برای تعیین اینکه کدام URL ها بیشتر از سایرین قابل اعتماد هستند برای کمک به آنها در تعیین چگونگی رتبه بندی نتایج جستجو ، به کمک نیاز داشتند. محاسبه تعداد پیوندهایی که به هر سایت مشخص شده به آنها کمک می کند تا این کار را انجام دهند.

بک لینک ها کاملاً مشابه ارجاعات WoM (کلام دهان) در زندگی واقعی هستند. بیایید یک کافی شاپ فرضی ، قهوه جنی را به عنوان مثال در نظر بگیریم:

  • مراجعه به دیگران = نشانه خوب اقتدار
    • مثال: افراد مختلف همه به شما گفته اند که قهوه جنی بهترین در شهر است
  • مراجعه از طرف خودتان = مغرضانه ، بنابراین نشانه خوبی از اقتدار نیست
    • مثال: جنی ادعا می کند که قهوه جنی بهترین در شهر است
  • مراجعه از منابع بی ربط یا بی کیفیت = نشانه خوبی از اقتدار نیست و حتی می تواند شما را برای هرزنامه پرچم گذاری کند
    • مثال: جنی پول داد تا افرادی که هرگز به کافی شاپ وی مراجعه نکرده اند به دیگران بگویند که چقدر خوب است.
  • عدم مراجعه = مرجع نامشخص
    • مثال: قهوه جنی ممکن است خوب باشد ، اما شما نتوانسته اید کسی را که نظر دارد پیدا کنید بنابراین نمی توانید مطمئن باشید.

به همین دلیل PageRank ایجاد شد. PageRank (بخشی از الگوریتم اصلی گوگل) یک الگوریتم تجزیه و تحلیل پیوند است که به نام یکی از بنیانگذاران گوگل ، لری پیج نامگذاری شده است. PageRank اهمیت صفحه وب را با اندازه گیری کیفیت و کمیت پیوندهای اشاره به آن تخمین می زند. فرض این است که هرچقدر یک صفحه وب مرتبط ، مهم و قابل اعتماد باشد ، پیوندهای بیشتری کسب می کند.

هرچه بک لینک طبیعی بیشتری از وب سایت های دارای اقتدار بالا (قابل اعتماد) داشته باشید ، شانس شما برای کسب رتبه بالاتر در نتایج جستجو بهتر است.

نقشی که محتوا در سئو دارد
اگر آنها جستجوگران را به سمت چیزی هدایت نکنند ، دیگر هیچ معنایی برای پیوندها نخواهد بود. اینکه چیزی محتواست! مطالب فراتر از کلمات است. این هر چیزی است که توسط جستجوگران مصرف می شود – محتوای ویدیویی ، محتوای تصویر ، و البته متن وجود دارد. اگر موتورهای جستجوگر ماشین پاسخگویی هستند ، محتوا وسیله ای است که موتورها آن پاسخ ها را می دهند.

هر زمان کسی یک جستجو را انجام می دهد ، هزاران نتیجه ممکن وجود دارد ، بنابراین چگونه موتورهای جستجو تصمیم می گیرند که صفحه هایی را که جستجوگر می خواهد ارزشمند بداند؟ بخش عمده ای از تعیین رتبه بندی صفحه شما برای یک درخواست مشخص این است که محتوای صفحه شما با هدف پرسش مطابقت دارد. به عبارت دیگر ، آیا این صفحه با کلماتی که جستجو شده مطابقت دارد و به تحقق وظیفه جستجوگر در تلاش برای انجام آن کمک می کند؟

به دلیل تمرکز بر رضایت کاربر و انجام وظیفه ، هیچ معیار دقیق در مورد طول محتوای شما ، چند بار حاوی کلمه کلیدی یا آنچه در برچسب های هدر خود قرار می دهید ، وجود ندارد. همه افراد می توانند در عملکرد صفحه در جستجو نقش داشته باشند ، اما تمرکز باید بر روی کاربرانی باشد که مطالب را می خوانند.

امروزه ، با صدها یا حتی هزاران سیگنال رتبه بندی ، سه نفر برتر کاملاً ثابت مانده اند: پیوندها به وب سایت شما (که به عنوان سیگنال های اعتبار شخص ثالث عمل می کنند) ، محتوای درون صفحه (محتوای با کیفیتی که هدف جستجوگر را برآورده می کند) و RankBrain.

RankBrain چیست؟
RankBrain م learningلفه یادگیری ماشینی الگوریتم اصلی Google است. یادگیری ماشین یک برنامه رایانه ای است که با مرور زمان و از طریق مشاهدات جدید و داده های آموزشی ، همچنان به پیش بینی های خود ادامه می دهد. به عبارت دیگر ، این همیشه در حال یادگیری است ، و از آنجا که همیشه در حال یادگیری است ، نتایج جستجو باید دائماً در حال بهبود باشد.

به عنوان مثال ، اگر RankBrain متوجه یک URL با رتبه پایین تر می شود که نتیجه بهتری نسبت به URL با رتبه بالاتر به کاربران ارائه می دهد ، می توانید شرط بندی کنید که RankBrain این نتایج را تنظیم می کند ، نتیجه مرتبط تر را بالاتر می برد و صفحات کمتر مرتبط را به عنوان یک محصول فرعی پایین می آورد. منظور از موتور جستجو چیست؟

مانند اکثر مواردی که دارای موتور جستجو هستند ، ما دقیقاً نمی دانیم که RankBrain چه چیزی را تشکیل می دهد ، اما ظاهراً ، افراد Google نیز نمی دانند .
این برای سئوکاران به چه معناست؟
از آنجا که گوگل استفاده از RankBrain را برای ارتقا the مرتبط ترین و مفیدترین مطالب ادامه خواهد داد ، ما باید بیش از گذشته بر تحقق هدف جستجوگر تمرکز کنیم. بهترین اطلاعات و تجربه ممکن را برای جستجوگرانی که ممکن است در صفحه شما قرار بگیرند فراهم کنید و شما اولین قدم بزرگ را برای عملکرد خوب در دنیای RankBrain برداشته اید.

معیارهای نامزدی: همبستگی ، علیت یا هر دو؟
با رتبه بندی Google ، معیارهای تعامل به احتمال زیاد بخشی از همبستگی و بخشی از علیت است.

وقتی می گوییم معیارهای تعامل ، منظور ما داده هایی است که نحوه تعامل جستجوگران با سایت شما را از نتایج جستجو نشان می دهد. این موارد شامل موارد زیر است:

  • کلیک (بازدید از جستجو)
  • زمان در صفحه (مدت زمانی که بازدید کننده قبل از ترک یک صفحه در آن صفحه صرف کرده است)
  • نرخ گزاف گویی (درصد کل جلسات وب سایت که کاربران فقط یک صفحه را مشاهده می کنند)
  • چسبیدن به پوگو (با کلیک بر روی یک نتیجه آلی و سپس سریعاً برای انتخاب نتیجه دیگر به SERP)

بسیاری از آزمایشات ، از جمله نظرسنجی عامل رتبه بندی خود Moz ، نشان داده اند که معیارهای درگیری با رتبه بالاتر ارتباط دارند ، اما بحث در مورد علل به شدت بحث شده است. آیا معیارهای خوب تعامل فقط نشانگر سایت های دارای رتبه بالا است؟ یا اینکه سایت ها به دلیل دارا بودن معیارهای تعامل خوب رتبه بالایی دارند؟
آنچه گوگل گفته است
در حالی که آنها هرگز از اصطلاح “سیگنال رتبه بندی مستقیم” استفاده نکرده اند ، اما گوگل به روشنی گفته است که آنها کاملاً از داده های کلیک برای اصلاح SERP برای س particularالات خاص استفاده می کنند.

طبق گفته مدیر سابق کیفیت جستجوگر گوگل ، ادی مانبر:

“خود رتبه بندی تحت تأثیر داده های کلیک قرار می گیرد. اگر متوجه شویم که برای یک س particularال خاص ، 80٪ از افراد بر روی شماره 2 و فقط 10٪ از آنها روی شماره 1 کلیک می کنند ، پس از مدتی فهمیدیم که احتمالاً شماره 2 همان چیزی است که مردم می خواهند ، بنابراین ما آن را تغییر می دهیم. “

نظر دیگر مهندس سابق گوگل ، ادموند لاو ، این را تأیید می کند:

“کاملاً واضح است که هر موتور جستجوی معقولی از داده های کلیک بر روی نتایج خود استفاده می کند تا برای بهبود کیفیت نتایج جستجو ، رتبه بندی شود. مکانیک واقعی نحوه استفاده از داده های کلیک اغلب اختصاصی است ، اما گوگل این نکته را آشکار می کند که از داده های کلیک با حق امتیاز خود در سیستم هایی مانند موارد محتوای تنظیم شده برای رتبه بندی استفاده می کند. “

از آنجا که Google نیاز به حفظ و بهبود کیفیت جستجو دارد ، اجتناب ناپذیر به نظر می رسد که معیارهای تعامل بیش از همبستگی است ، اما به نظر می رسد که Google نتواند معیارهای تعامل را “سیگنال رتبه بندی” بخواند زیرا این معیارها برای بهبود کیفیت جستجو استفاده می شود ، و رتبه بندی نشانی های اینترنتی مجزا فقط یک محصول جانبی از آن است.
چه آزمایشاتی تایید شده است
آزمایشات مختلف تأیید کرده اند که Google ترتیب SERP را در پاسخ به تعامل جستجوگر تنظیم می کند:

  • آزمون Rand Fishkin در سال 2014 منجر به نتیجه 7 به بعد از حدود 200 نفر برای کلیک بر روی URL از SERP به نقطه شماره 1 رسید. جالب اینجاست که به نظر می رسد بهبود رتبه بندی در مکان افرادی که از این پیوند بازدید کرده اند جدا شده است. موقعیت رتبه بندی در ایالات متحده ، جایی که بسیاری از شرکت کنندگان در آن قرار داشتند ، افزایش یافت ، در حالی که در صفحه Google Google ، Google Australia و غیره پایین تر بود.
  • به نظر می رسد مقایسه لاری کیم از صفحات بالا و میانگین زمان سکونت آنها قبل و بعد از RankBrain نشان می دهد که م componentلفه یادگیری ماشین الگوریتم گوگل باعث پایین آمدن از رتبه صفحات می شود که افراد آنقدر زمان صرف نمی کنند.
  • آزمایش دارن شاو تأثیر رفتار کاربر بر جستجوی محلی و نتایج بسته نقشه را نیز نشان داده است.

از آنجا که معیارهای تعامل کاربر به وضوح برای تنظیم SERP ها برای کیفیت و تغییر رتبه موقعیت به عنوان یک محصول جانبی مورد استفاده قرار می گیرد ، به راحتی می توان گفت که سئوکاران باید برای تعامل بهینه شوند . تعامل کیفیت عینی صفحه وب شما را تغییر نمی دهد ، بلکه ارزش شما را برای جستجوگران نسبت به نتایج دیگر آن س quال تغییر می دهد. به همین دلیل ، اگر رفتار جستجوگران نشان دهد که صفحات دیگر را بیشتر دوست دارند ، پس از هیچ تغییری در صفحه یا بک لینک های آن ، می تواند در رتبه بندی کاهش یابد.

از نظر رتبه بندی صفحات وب ، معیارهای تعامل مانند یک حقیقت سنج عمل می کنند. فاکتورهای عینی مانند پیوندها و محتوا ابتدا صفحه را رتبه بندی می کنند ، سپس معیارهای تعامل به Google کمک می کنند تا درصورت عدم انجام درست آن تنظیم شود.

سیر تحول نتایج جستجو
وقتی موتورهای جستجو امروزه از پیچیدگی های بسیاری برخوردار نبودند ، اصطلاح “10 پیوند آبی” برای توصیف ساختار مسطح SERP ابداع شد. هر زمان جستجو انجام می شود ، Google صفحه ای با 10 نتیجه ارگانیک ، هر کدام با همان قالب ، باز می گرداند.

در این چشم انداز جستجو ، نگه داشتن نقطه # 1 مهمترین SEO بود. اما بعد اتفاقی افتاد. گوگل شروع به افزودن نتایج در قالب های جدید در صفحات نتایج جستجو خود ، به نام ویژگی های SERP کرد . برخی از این ویژگی های SERP عبارتند از:

  • تبلیغات پولی
  • قطعه های ویژه
  • مردم جعبه ها را نیز می پرسند
  • بسته محلی (نقشه)
  • پنل دانش
  • لینک های سایت

و گوگل در حال اضافه کردن موارد جدید است. آنها حتی “SERP های با نتیجه صفر” را تجربه کردند ، پدیده ای که در آن فقط یک نتیجه از نمودار دانش در SERP نمایش داده شد و هیچ نتیجه ای در زیر آن مشاهده نشد ، مگر گزینه “مشاهده نتایج بیشتر”.

اضافه شدن این ویژگی ها باعث ایجاد وحشت اولیه به دو دلیل عمده می شود. برای اولین بار ، بسیاری از این ویژگی ها باعث شد نتایج آلی بیشتر بر روی SERP پایین بیایند. محصول جانبی دیگر این است که تعداد کمتری جستجوگر بر روی نتایج ارگانیک کلیک می کنند ، زیرا پرسش های بیشتری در مورد SERP پاسخ داده می شود.

پس چرا گوگل این کار را انجام می دهد؟ همه چیز به تجربه جستجو برمی گردد. رفتار کاربر نشان می دهد که برخی از سeriesالات با قالب های مختلف محتوایی بهتر برآورده می شوند. توجه کنید که چگونه انواع مختلف ویژگیهای SERP با انواع مختلف اهداف پرسش مطابقت دارد.

هدف پرس و جو
ویژگی SERP احتمالی فعال شده است

اطلاعاتی
قطعه ویژه

اطلاعاتی با یک پاسخ
نمودار دانش / پاسخ فوری

محلی
بسته نقشه

معاملاتی
خرید کردن

ما در فصل 3 بیشتر در مورد قصد صحبت خواهیم کرد ، اما در حال حاضر ، مهم است که بدانیم پاسخها می توانند در قالب گسترده ای به جستجوگران تحویل داده شوند و اینکه چگونه محتوای خود را ساختار می دهید ، می تواند بر قالبی که در جستجو ظاهر می شود ، تأثیر بگذارد.

جستجوی محلی
یک موتور جستجوی مانند Google دارای فهرست اختصاصی لیست های مشاغل محلی است که از آن نتایج جستجوی محلی ایجاد می کند.

اگر شما در حال انجام کار در جستجوگرها محلی برای یک کسب و کار است که یک مشتریان مکان فیزیکی می توانید مراجعه کنید (مثال: دندانپزشک) و یا برای یک کسب و کار است که سفر به بازدید از مشتریان خود (مثال: لوله کش)، مطمئن شوید که شما ادعا، تأیید و بهینه سازی رایگان Google My Business List .

وقتی صحبت از نتایج جستجوی محلی می شود ، Google از سه فاکتور اصلی برای تعیین رتبه استفاده می کند:

  1. ارتباط
  2. مسافت
  3. برجستگی

ارتباط
مرتبط بودن این است که یک کسب و کار محلی با آنچه جستجوگر جستجو می کند مطابقت دارد. برای اطمینان از اینکه کسب و کار در ارتباط با جستجوگران هر کاری که ممکن است انجام می دهد ، مطمئن شوید که اطلاعات کسب و کار به طور کامل و دقیق پر شده است.
مسافت
Google برای ارائه بهتر نتایج محلی شما از موقعیت جغرافیایی شما استفاده می کند. نتایج جستجوی محلی نسبت به مجاورت بسیار حساس هستند ، که به مکان جستجوگر و / یا مکانی که در پرس و جو مشخص شده است اشاره دارد (اگر جستجوگر یکی از آنها را شامل شود).

نتایج جستجوی ارگانیک به مکان جستجوگر حساس هستند ، هرچند به ندرت مانند نتایج بسته محلی تلفظ می شوند.
برجستگی
گوگل به عنوان یک عامل برجسته ، به دنبال پاداش دادن به مشاغل مشهور در دنیای واقعی است. علاوه بر برجسته بودن آفلاین یک کسب و کار ، Google همچنین به دنبال برخی عوامل آنلاین برای تعیین رتبه محلی است ، مانند:
بررسی ها
تعداد بازبینی های Google که یک کسب و کار محلی دریافت می کند و احساسات آن بازبینی ها تأثیر قابل توجهی در توانایی آنها برای رتبه بندی در نتایج محلی دارد.

استناد
“استناد به مشاغل” یا “لیست مشاغل” مرجع مبتنی بر وب به “NAP” یک کسب و کار محلی (نام ، آدرس ، شماره تلفن) در یک بستر محلی (Yelp ، Acxiom ، YP ، Infogroup ، Localeze و غیره) است. .

رتبه بندی محلی تحت تأثیر تعداد و ثبات استنادات مشاغل محلی است. گوگل برای ساخت مداوم شاخص مشاغل محلی خود ، داده ها را از منابع مختلف می گیرد. وقتی Google چندین مراجعه ثابت به نام ، موقعیت مکانی و شماره تلفن کسب و کار پیدا می کند ، این “اعتماد” گوگل به اعتبار آن داده ها را تقویت می کند. سپس این امر منجر به این می شود که گوگل بتواند با اعتماد به نفس بالاتری کسب و کار را نشان دهد. Google همچنین از اطلاعات منابع دیگر در وب مانند پیوندها و مقالات استفاده می کند.
رتبه بندی ارگانیک
از آنجا که گوگل هنگام تعیین رتبه محلی ، موقعیت وب سایت را در نتایج جستجوی ارگانیک نیز در نظر می گیرد ، بهترین روشهای جستجوگرها در مورد SEO محلی نیز اعمال می شود.

در فصل بعدی ، بهترین روشهای صفحه را یاد خواهید گرفت که به Google و کاربران کمک می کند محتوای شما را بهتر درک کنند.
[پاداش!] تعامل محلی
اگرچه توسط گوگل به عنوان یک عامل رتبه بندی محلی ذکر نشده است ، اما با گذشت زمان نقش تعامل فقط افزایش می یابد. Google با درج داده های دنیای واقعی مانند زمان های پرطرفدار برای بازدید و میانگین طول بازدیدها ، به غنی سازی نتایج محلی ادامه می دهد …

آیا در مورد صحت استناد به یک مشاغل محلی خاص کنجکاو هستید؟ Moz دارای یک ابزار رایگان است که می تواند به شما کمک کند ، به درستی Check Listing نامگذاری شده است.
دقت لیست را بررسی کنید 

… و حتی توانایی س questionsال از تجارت را برای جستجوگران فراهم می کند!

بدون شک اکنون بیش از هر زمان دیگری ، نتایج محلی تحت تأثیر داده های دنیای واقعی قرار گرفته اند. این تعامل نحوه تعامل جستجوگران با مشاغل محلی و پاسخگویی آنها به جای اطلاعات کاملاً ساکن (و قابلیت بازی) مانند پیوندها و استنادها است.

از آنجا که گوگل می خواهد بهترین ، مرتبط ترین مشاغل محلی را به جستجوگران ارائه دهد ، استفاده از معیارهای تعامل در زمان واقعی برای تعیین کیفیت و ارتباط کاملاً منطقی است.

نیازی نیست که از زیر و بم الگوریتم گوگل مطلع شوید (این یک معما باقی مانده است!) ، اما اکنون باید دانش پایه خوبی در مورد نحوه پیدا کردن ، تفسیر ، ذخیره و رتبه بندی موتور جستجو داشته باشید. با داشتن این دانش ، بیایید درباره انتخاب کلمات کلیدی محتوای شما در فصل 3 (تحقیق کلید واژه) بیاموزیم !

منبع : moz.com

سوال پاسخ داده شده
گذاشتن نظر
شما در حال مشاهده 1 از 1 پاسخ هستید ، برای دیدن همه پاسخها اینجا را کلیک کنید .
پاسخ خود را بنویسید .