0

منظور از سئوی وردپرس چیست؟

بهبود سئو وردپرس برای جلب بازدید بیشتر به وب سایت شما بسیار مهم است. متأسفانه بیشتر راهنماهای جستجوگرها برای وردپرس برای شروع کار کاربران جدید بسیار فنی هستند.

اگر در افزایش بازدید وب سایت خود جدی هستید ، پس باید به بهترین روشهای جستجوگرها در وردپرس توجه کنید.

در این راهنما ، ما نکات برتر وردپرس SEO را برای کمک به شما در بهبود SEO وردپرس و دریافت ترافیک ارگانیک به اشتراک خواهیم گذاشت.

شاید شنیده باشید که متخصصان می گویند وردپرس سئو دوستانه ای است. در واقع به همین دلیل است که بسیاری از افراد وردپرس را برای راه اندازی یک وبلاگ یا وب سایت انتخاب می کنند.

در حالی که وردپرس اطمینان حاصل می کند که کدی که تولید می کند از بهترین روشهای جستجوگرها پیروی می کند ، اگر می خواهید سئو خود را به حداکثر برسانید کارهای بیشتری انجام می شود.

ما یک سری اقدامات عملی داریم که شما باید برای بهینه سازی مناسب SEO وردپرس خود انجام دهید.

برای سهولت کار ، ما یک جدول از مطالب ایجاد کرده ایم تا به شما کمک کند به راحتی از طریق راهنمای نهایی SEO WordPress ما حرکت کنید.

ما می دانیم که ایده بهینه سازی برای سئو وردپرس می تواند برای مبتدیان ایجاد ترس کند ، خصوصاً اگر اهل فن نیستید.

اما نگران نباشید – لازم نیست پیچیده باشد. برای یادگیری اصول اینجا شروع کنید و سپس می توانید استفاده از آنها را در وب سایت خود شروع کنید.
سئو چیست؟

SEO مخفف اختصاری مخفف Search Engine Optimization است. این یک استراتژی است که صاحبان وب سایت از آن استفاده می کنند تا با رتبه بندی بالاتر در موتورهای جستجو ، بازدید بیشتری داشته باشند.

بهینه سازی موتور جستجو فریب Google یا بازی در سیستم نیست. این کار صرفاً ایجاد وب سایتی است که کد و قالب بندی بهینه شده ای داشته باشد که موتورهای جستجو را برای یافتن وب سایت شما آسان کند.

وقتی افراد در وب موضوعاتی را که می نویسید جستجو می کنند ، محتوای بهینه سازی شده برای موتور جستجو در نتایج جستجو بالاتر ظاهر می شود و افراد بیشتری را کلیک می کنید تا به وب سایت شما مراجعه کنند.
چرا سئو سایت مهم است
موتورهای جستجو اغلب بزرگترین منبع بازدید بیشتر وب سایتها هستند.

گوگل و سایر موتورهای جستجو از الگوریتم های پیشرفته برای درک و رتبه بندی مناسب صفحات در نتایج جستجو استفاده می کنند. با این حال ، این الگوریتم ها کامل نیستند – آنها هنوز هم برای کمک به درک محتوای شما به کمک شما احتیاج دارند.

اگر محتوای شما بهینه نشده باشد ، موتورهای جستجو نمی دانند که چگونه آن را رتبه بندی کنند. وقتی افراد موضوعاتی را که درباره آنها می نویسید جستجو می کنند ، وب سایت شما در نتایج جستجو ظاهر نمی شود و تمام این بازدیدها را از دست خواهید داد.

واقعاً برای همه صاحبان مشاغل بسیار مهم است که موتور جستجوی وب سایت خود را دوستانه جلوه دهند ، به طوری که آنها بتوانند میزان بازدید خود را به حداکثر برسانند.
مبانی سئو وردپرس
سئو می تواند فنی شود ، اما لازم نیست که باشد. فقط یادگیری چند نکته اساسی در زمینه جستجوگرها برای بهینه سازی سایت می تواند باعث افزایش چشمگیر بازدید وب سایت شما شود.

برای استفاده از تکنیک های زیر نیازی نیست که یک نبوغ فنی باشید. اگر قبلاً از وردپرس استفاده کرده اید ، آنچه را که لازم است به دست آورده اید!

بیایید بهینه سازی وب سایت شما را شروع کنیم.
تنظیمات قابلیت مشاهده سایت خود را بررسی کنید
وردپرس یک گزینه داخلی برای مخفی کردن وب سایت شما از موتورهای جستجو دارد. هدف از این گزینه این است که قبل از آماده شدن برای عمومی شدن به وب سایت خود فرصت دهید تا در وب سایت خود کار کنید.

با این حال ، گاهی اوقات این گزینه می تواند به طور تصادفی بررسی شود و وب سایت شما را در دسترس موتورهای جستجو قرار نمی دهد.

اگر وب سایت شما در نتایج جستجو ظاهر نمی شود ، اولین کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید این گزینه انتخاب نشده است.

به سادگی وارد قسمت مدیریت سایت وردپرس خود شوید و از تنظیمات » صفحه خواندن بازدید کنید .

شما باید به بخش “نمای موتور جستجو” بروید و مطمئن شوید که کادر کنار “موتورهای جستجو از نمایه سازی این سایت دلسرد نشوند” علامت گذاری نشده است.

فراموش نکنید که برای ذخیره تغییرات خود بر روی دکمه “ذخیره تغییرات” کلیک کنید.
استفاده از ساختارهای URL Friendly URL در وردپرس
URL های دوستانه SEO حاوی کلماتی هستند که به طور واضح محتوای صفحه را توضیح می دهند و به راحتی توسط انسان و موتور جستجو خوانده می شوند.

چند نمونه از URL های دوستانه SEO عبارتند از:

https://www.wpbeginner.com/how-to-install-wordpress/
https://www.wpbeginner.com/common-wordpress-errors-and-how-to-fix-them/

توجه داشته باشید که این URL ها قابل خواندن هستند و کاربر فقط با مشاهده متن URL می تواند آنچه را در صفحه مشاهده خواهد کرد حدس بزند.

بنابراین یک URL دوستانه بدون SEO به چه صورت است؟

https://www.wpbeginner.com/?p=10467
http://example.com/archives/123

توجه داشته باشید که این URL ها از اعداد غیر مرتبط با محتوا استفاده می کنند و کاربر با مشاهده URL نمی تواند آنچه را در صفحه پیدا می کند حدس بزند.

استفاده از ساختار پیوند ثابت SEO مناسب ، شانس شما را برای دستیابی به موقعیت های بهتر در نتایج جستجو بهبود می بخشد.

در اینجا چگونگی بررسی و به روزرسانی ساختار لینک ثابت سایت وردپرس خود آورده شده است.

شما باید به صفحه تنظیمات »پیوندهای ثابت بروید . گزینه name post را انتخاب کرده و سپس بر روی دکمه “Save Changes” کلیک کنید تا تنظیمات شما ذخیره شود.

برای دستورالعمل های دقیق تر ، نگاهی به راهنمای ما در مورد ساختار URL مناسب SEO در وردپرس بیندازید .

توجه: اگر وب سایت شما بیش از 6 ماه است که فعال است ، لطفا ساختار پیوند ثابت خود را تغییر ندهید ، مگر اینکه از گزینه اعداد استفاده کنید. اگر از Day و Name یا Month and Name استفاده می کنید ، استفاده از آن را ادامه دهید.

با تغییر ساختار پیوند همیشگی خود در یک سایت مستقر ، تمام تعداد اشتراک رسانه های اجتماعی خود را از دست خواهید داد و خطر از دست دادن رتبه بندی موجود در سئو سایت خود را تهدید می کنید.

اگر باید ساختار پیوند ثابت خود را تغییر دهید ، یک متخصص حرفه ای استخدام کنید تا بتواند هدایت های مناسب را راه اندازی کند. همچنان تعداد اشتراکات اجتماعی خود را در صفحات از دست خواهید داد.
WWW در مقابل غیر WWW
اگر تازه شروع به کار با وب سایت خود کرده اید ، پس باید انتخاب کنید که آیا می خواهید از www (http://www.example.com) یا غیر www (http://example.com) در URL سایت خود استفاده کنید.

موتورهای جستجو این دو وب سایت متفاوت را در نظر می گیرند ، بنابراین این بدان معنی است که شما باید یکی را انتخاب کنید و به آن پایبند باشید.

می توانید با مراجعه به صفحه تنظیمات » صفحه عمومی ، موارد دلخواه خود را تنظیم کنید . URL دلخواه خود را در دو قسمت “آدرس وردپرس” و “آدرس سایت” اضافه کنید.

علی رغم آنچه ممکن است شخص دیگری بگوید ، از نقطه نظر SEO هیچ مزیتی برای استفاده از این یا آن مورد نیست.

برای اطلاعات دقیق تر در مورد این موضوع ، به راهنمای ما در مورد www vs non-www نگاه کنید – که برای سئو وردپرس بهتر است .

بازگشت به بالا ↑ ]
بهترین افزونه SEO WordPress
یکی از بهترین قسمت ها در مورد وردپرس وجود پلاگین برای همه موارد است و سئو نیز از این قاعده مستثنی نیست. هزاران افزونه SEO WordPress وجود دارد که انتخاب بهترین افزونه SEO WordPress را برای مبتدیان دشوارتر می کند.

به جای نصب افزونه های جداگانه برای کارهای اختصاصی SEO ، ما به شما کمک می کنیم بهترین افزونه SEO WordPress را که همه کارها را انجام می دهد انتخاب کنید و 100٪ رایگان است.
انتخاب بهترین افزونه SEO WordPress

وقتی نوبت به انتخاب بهترین افزونه SEO WordPress می رسد ، به احتمال زیاد گزینه های خود را به دو راه حل معروف Yoast SEO یا All in One SEO Pack محدود خواهید کرد .

هر دوی آنها راه حل های موثری هستند و ما مقایسه مثبت و منفی Yoast SEO و All in One SEO Pack را انجام داده ایم .

At WPBeginner, we use Yoast SEO, so in this tutorial we’ll be using Yoast SEO for screenshots and examples.

صرف نظر از این ، ما یک راهنمای گام به گام در مورد تنظیم صحیح هر یک از این افزونه ها داریم:

  • نحوه نصب و راه اندازی افزونه Yoast SEO در وردپرس
  • راهنمای کاربران All in One SEO Pack

نقشه های XML Sitemap را در وردپرس اضافه کنید

نقشه سایت XML یک فایل های فرمت شده ویژه که لیست هر صفحه در وب سایت خود است. این امر باعث می شود موتورهای جستجو به راحتی بتوانند تمام مطالب شما را پیدا کنند.

اگرچه افزودن نقشه سایت XML باعث افزایش رتبه بندی جستجو در سایت شما نمی شود ، اما به موتورهای جستجو کمک می کند تا صفحات را به سرعت پیدا کنند و رتبه بندی آنها را شروع کنند.

اگر از افزونه Yoast SEO استفاده می کنید ، به طور خودکار یک نقشه سایت XML برای شما ایجاد می کند. برای یافتن نقشه سایت خود ، فقط به این URL بروید (فراموش نکنید که example.com را با نام دامنه خود جایگزین کنید):

<span>http://example.com/sitemap_index.xml</span>

ما در مرحله بعدی نحوه ارسال نقشه سایت XML خود را به Google نشان خواهیم داد.

کنسول جستجوی گوگل (Google Search Console ) که با نام Webmaster Tools نیز شناخته می شود ، مجموعه ای از ابزارهای ارائه شده توسط گوگل است که به دارندگان وب سایت می تواند نگاهی به نحوه مشاهده محتوای آنها توسط موتور جستجو داشته باشد.

این گزارش ها و داده ها را برای کمک به شما در درک چگونگی نمایش صفحات شما در نتایج جستجو فراهم می کند. همچنین می توانید اصطلاحات جستجوی واقعی را که مردم برای یافتن وب سایت شما استفاده می کنند ، نحوه نمایش هر صفحه در نتایج جستجو و تعداد دفعات کلیک روی صفحات خود مشاهده کنید.

همه این اطلاعات به شما کمک می کند تا درک کنید چه چیزی در سایت شما کار می کند و چه چیزی مفید نیست. سپس می توانید استراتژی محتوای خود را بر این اساس برنامه ریزی کنید.

کنسول جستجوی Google همچنین هنگام بروز مشکلی در وب سایت شما به شما هشدار می دهد ، مانند زمانی که خزنده های جستجو قادر به دسترسی به آن نیستند ، محتوای تکراری پیدا نمی کنند یا منابع محدودی را پیدا می کنند.

ما راهنمای گام به گام در مورد چگونگی افزودن سایت وردپرس خود به Google Search Console داریم .

اگر از Yoast SEO استفاده می کنید ، مرحله 6 را در راهنمای تنظیم Yoast SEO ما دنبال کنید .

اگر از Yoast SEO استفاده نمی کنید ، می توانید ویدیوی ما را مشاهده کنید که یک روش جایگزین را نشان می دهد:

نگامی که وب سایت خود را به Google Search Console اضافه کردید ، از فهرست سمت چپ بر روی

Sitemap کلیک کنید و سپس قسمت آخر URL نقشه سایت را جایگذاری کنید.

برای ذخیره تغییرات روی دکمه ارسال کلیک کنید.

کنسول جستجوی Google اکنون نقشه سایت شما را بررسی کرده و از آن برای بهبود خزیدن وب سایت شما استفاده می کند.

هنگامی که نقشه سایت خود را با موفقیت اضافه کردید ، به صورت معلق نشان داده می شود. برای جستجوی وب سایت شما مدتی به Google نیاز دارد. بعد از چند ساعت ، می توانید برخی از آمارهای مربوط به نقشه سایت خود را مشاهده کنید. این تعداد پیوندهایی را که در نقشه سایت شما پیدا کرده است ، تعداد زیادی از آنها ایندکس شده ، نسبت تصاویر و صفحات وب و غیره را به شما نشان می دهد.

ما توصیه می کنیم برای جمع آوری بینش حداقل به صورت ماهانه Search Console خود را بررسی کنید و از پیشرفت سئو وب سایت خود دیدن کنید.
بهینه سازی پست های وبلاگ شما برای سئو
اغلب مبتدیان این اشتباه را دارند که فکر می کنند نصب و فعال سازی افزونه SEO WordPress تنها چیزی است که لازم است. سئو فرآیندی مداوم است که اگر می خواهید حداکثر نتیجه را ببینید باید با آن همراه باشید.

تمام افزونه های برتر جستجوگرها به شما امکان می دهند عنوان ، توضیحات و کلمات کلیدی متمرکز را به هر پست وبلاگ و صفحه اضافه کنید. همچنین به شما پیش نمایش آنچه کاربران هنگام وب سایت شما در گوگل مشاهده می کنند را نشان می دهد.

توصیه می کنیم عنوان و توضیحات خود را برای دریافت حداکثر کلیک بهینه کنید.

هنگام نوشتن پست وبلاگ خود ، به سادگی به قسمت SEO بروید و از آن نهایت استفاده را ببرید.

اگر از خود می پرسید که چگونه کلمه کلیدی تمرکز یا عبارت کلیدی تمرکز را انتخاب کنید ، عنوان خوب یا توصیف متای خوب چیست ، پس ما در راهنمای مبتدیان خود برای بهینه سازی پست های وبلاگ شما برای سئو ، آن را به طور کامل شرح داده ایم .

ما به شما توصیه می کنیم حتماً آن را بخوانید زیرا SEO در صفحه برای موفقیت شما بسیار مهم است.
انجام تحقیقات کلمات کلیدی برای وب سایت خود
بسیاری از مبتدیان بهترین حدس خود را می زنند تا بفهمند افراد به دنبال چه موضوعاتی هستند و چه چیزهایی را باید به وبلاگ و وب سایت خود اضافه کنند.

مثل این است که در تاریکی یک پیکان شلیک کنید. وقتی می توانید از داده های واقعی برای پیدا کردن آنچه افراد به دنبال آن هستند استفاده کنید نیازی به این کار ندارید.

تحقیق کلمات کلیدی یک روش تحقیقاتی است که توسط سازندگان محتوا و کارشناسان سئو استفاده می شود. این به شما کمک می کند کلماتی را که کاربران برای یافتن محتوا ، محصولات و خدمات در صنعت شما وارد می کنند ، در موتورهای جستجو کشف کنید.

سپس می توانید از این کلمات و عبارات در وب سایت خود استفاده کنید تا بازدید بیشتری از جستجو داشته باشید.

تعداد زیادی ابزار تحقیق برای کلمات کلیدی (رایگان و پولی) وجود دارد که می توانید استفاده کنید. ما توصیه می کنیم از SEMRush استفاده کنید ، این به شما کمک می کند کلمات کلیدی را کشف کنید و حتی کلمات کلیدی را که رقبای شما در آن رتبه بندی می کنند پیدا کنید.

برای جزئیات بیشتر ، به راهنمای مبتدیان در مورد چگونگی تحقیق درباره کلمات کلیدی برای وب سایت وردپرس خود مراجعه کنید.
بهترین روش های جستجوگر WordPress
اگر اصول SEO WordPress را دنبال کنید و از بهترین افزونه SEO WordPress استفاده کنید ، در حال حاضر از اکثر وب سایت ها پیشی خواهید گرفت.

با این حال اگر می خواهید حتی نتایج بهتری داشته باشید ، باید بهترین روش های جستجوگر WordPress را در زیر دنبال کنید.

این موارد خیلی فنی نیستند و بیشتر حتی نیازی به لمس هیچ کدی ندارند. اما اگر آنها را دنبال کنید تفاوت زیادی ایجاد می کنند.
استفاده صحیح از دسته ها و برچسب ها در وردپرس

وردپرس به شما امکان می دهد پست های وبلاگ خود را به دسته ها و برچسب ها مرتب کنید . این امر باعث می شود شما بتوانید محتوای خود را براساس موضوعات مدیریت کنید و کاربران بتوانند محتوای مورد نظر خود را پیدا کنند.

دسته ها و برچسب ها همچنین به موتورهای جستجو کمک می کنند تا ساختار وب سایت و محتوای شما را درک کنند.

اغلب مبتدیان در مورد چگونگی بهترین استفاده از دسته ها و برچسب ها گیج می شوند. پس از توضیح این موضوع برای هزاران خواننده ، در اینجا نحوه برخورد ما با دسته ها و برچسب ها آورده شده است.

دسته ها برای گروه بندی گسترده پست های شما در نظر گرفته شده اند. اگر وبلاگ شما یک کتاب بود ، دسته ها جدول مطالب خواهند بود.

به عنوان مثال ، در یک وبلاگ شخصی می توانید دسته هایی مانند موسیقی ، غذا ، مسافرت و … دسته ها سلسله مراتبی داشته باشند ، بنابراین می توانید دسته های کودک را به آنها اضافه کنید.

از طرف دیگر ، برچسب ها کلمات کلیدی خاص تری هستند که محتوای یک پست شخصی را توصیف می کنند. به عنوان مثال ، یک پست وبلاگ تحت عنوان مواد غذایی می تواند دارای برچسب هایی مانند سالاد ، صبحانه ، پنکیک و غیره باشد. این موارد را به عنوان بخش فهرست ها در یک کتاب درسی در نظر بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع ، به راهنمای ما در مورد دسته بندی ها در مقابل برچسب ها و بهترین روش های جستجوگرها برای مرتب سازی محتوای خود مراجعه کنید .

با استفاده صحیح از دسته ها و برچسب ها ، مرور وب سایت خود را برای کاربران خود آسان می کنید. از آنجا که این کار برای کاربران آسان است ، همچنین مرور وب سایت شما را برای موتورهای جستجو آسان می کند.
پیوند داخلی را به یک عادت تبدیل کنید

موتورهای جستجو به هر صفحه در وب سایت شما امتیاز می دهند (مرجع صفحه). دستورالعمل این نمره مخفی نگه داشته می شود تا افراد نتوانند نتایج را بازی کنند. با این حال ، رایج ترین سیگنال های اقتدار پیوندها هستند.

به همین دلیل مهم است که شما از سایر پست ها و صفحات وبلاگ خود به مطالب خود پیوند دهید.

شما باید این را عادت خود قرار دهید تا در صورت امکان پست های خود را بهم پیوند دهید. اگر چندین نویسنده دارید ، یک لیست چک پست قبل از انتشار وبلاگ ایجاد کنید که از آنها می خواهد حداقل 3 پست وبلاگ دیگر را به هم پیوند دهند.

این به شما کمک می کند بازدیدهای صفحه خود را افزایش دهید ، زمانی را که کاربران در سایت شما می گذرانند افزایش می دهد و در نهایت باعث بهبود نمره جستجوگرها در پست ها و صفحات وبلاگ شما می شود.
نظرات وردپرس را بهینه کنید

نظرات می تواند نشانه ای قوی از تعامل کاربر در وب سایت شما باشد. کاربران درگیر به معنای پیوند بیشتر به سایت شما ، بازدید بیشتر و بهبود سئو هستند.

با این حال ، شما باید مطمئن شوید که نظرات شما واقعی هستند و هرزنامه نیستند. هرزنامه نویسان نظرات خود را با پیوندهای نامناسب ارائه می دهند که می تواند بر روی رتبه بندی جستجوی شما تأثیر بگذارد و حتی از بین برود.

به همین دلیل است که ما به همه توصیه می کنیم از Akismet استفاده کنند . این یکی از دو افزونه ای است که با نصب هر سایت وردپرس از قبل نصب می شود و به شما کمک می کند تا با هرزنامه نظر مقابله کنید.

اگر Akismet به تنهایی قادر به مدیریت هرزنامه نظر نیست ، پس این نکات و ابزارها را برای مبارزه با هرزنامه نظر در وردپرس مشاهده کنید .

اگر پست های وبلاگ شما نظرات واقعی و بدون هرزنامه را به خود جلب می کند ، باید به خاطر ساخت چنین وب سایتی جذاب ، شانه خود را بزنید!

با این حال ، بسیاری از نظرات در مورد یک پست باعث کندتر بارگیری آن می شود که بر رتبه بندی موتور جستجوی شما نیز تأثیر می گذارد. (برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سرعت تأثیر بر SEO) به ادامه مطلب بروید.

برای تهیه وب سایت خود به گونه ای که بتواند از پس بار نظرات سرور و سرعت شما برآید ، می توانید نظرات را به چندین صفحه تقسیم کنید. به آموزش ما در مورد نحوه صفحه بندی نظرات در وردپرس مراجعه کنید .
NoFollow پیوندهای خارجی در وردپرس
همانطور که در بالا ذکر شد ، پیوندها به موتورهای جستجو کمک می کنند تا تصمیم بگیرند که کدام صفحات مهم هستند. وقتی به یک وب سایت لینک می دهید ، مقداری از امتیاز سئو سایت خود را به آن پیوند می دهید. این نمره SEO “آب میوه لینک” نامیده می شود.

برای رتبه بندی خوب جستجو ، باید اطمینان حاصل کنید که بیش از آنچه که بخشیدید ، آب پیوند را از وب سایت های دیگر دریافت می کنید.

افزودن ویژگی “nofollow” به پیوندهای خارجی (پیوند به وب سایت هایی که متعلق به شما نیست) به موتورهای جستجو دستور می دهد که این پیوندها را دنبال نکنند. این به شما کمک می کند آب پیوند را ذخیره کنید.

یک لینک خارجی معمولی در HTML به این شکل است:

<span><a href="http://example.com "> نمونه وب سایت </a></span>

یک پیوند خارجی با ویژگی nofollow به این شکل است:

<span><a href="http://example.com </span><strong><span>"rel="nofollow"></span></strong><span> نمونه وب سایت </a></span>

به طور پیش فرض ، وردپرس گزینه ای برای ایجاد غیرفعال کردن پیوندها ندارد. با این حال ، با اصلاح دستی پیوندها ، هنوز هم می توانید این کار را به راحتی انجام دهید.

به سادگی بلوک حاوی پیوند خود را انتخاب کنید و سپس بر روی نماد 3 نقطه عمودی موجود در نوار بالا کلیک کنید.

با این کار منویی باز می شود که باید روی گزینه ‘Edit as HTML’ کلیک کنید.

اکنون کد HTML پیوند خود را مشاهده خواهید کرد. بروید و ویژگی rel = “nofollow” را به عنصر پیوند اضافه کنید.

اگر ویژگی rel = ”noopener noreferrer” را در کد HTML مشاهده کردید ، پس از noreferrer یک فاصله اضافه کنید و بعد از آن nofollow اضافه کنید.

برای جزئیات بیشتر و روشهای جایگزین ، به راهنمای ما در مورد نحوه افزودن پیوندهای nofollow در وردپرس مراجعه کنید .
ارسال کامل درمورد خلاصه یا گزیده ها

وردپرس از تعداد زیادی صفحه مانند صفحه اصلی ، بایگانی دسته ها ، بایگانی برچسب ها ، بایگانی تاریخ ، صفحات نویسندگان و غیره ، پست های شما را نمایش و پیوند می دهد.

به طور پیش فرض ، محتوای کامل مقاله را در تمام این صفحات نشان می دهد. این بر روی سئوی سایت شما تأثیر می گذارد ، زیرا موتورهای جستجو ممکن است محتوای تکراری را در آن ببینند. مقالات کامل همچنین بارگیری صفحات بایگانی شما را کندتر می کند.

نمایش مقالات کامل در همه جا بر بازدید صفحه شما نیز تأثیر می گذارد. به عنوان مثال ، کاربرانی که در RSS feed شما مشترک می شوند می توانند بدون مراجعه به وب سایت شما ، مقاله کامل را در فید خوان خود بخوانند.

ساده ترین راه برای حل این مسئله نشان دادن خلاصه ها یا گزیده هایی به جای مقاله های کامل است.

می توانید این کار را با رفتن به تنظیمات »خواندن و انتخاب خلاصه انجام دهید.

برای دستورالعمل های دقیق ، به راهنمای ما در مورد چگونگی سفارشی کردن بخش های وردپرس بدون کدگذاری مراجعه کنید .
سرعت و امنیت برای سئو وردپرس
حتی اگر همه نکات SEO و بهترین روش های بالا در وردپرس را دنبال کنید ، اگر سایت شما کند است و یا توسط یک هکر از بین می رود ، رتبه بندی موتور جستجوی شما بسیار مورد توجه قرار می گیرد.

در اینجا چگونگی جلوگیری از از دست رفتن بازدید سایت توسط موتور جستجو به دلیل عملکرد پایین یا امنیت کم وجود دارد.
سرعت و عملکرد سایت خود را بهینه کنید

تحقیقات نشان می دهد در عصر اینترنت ، متوسط ​​طول توجه انسان نسبت به ماهی قرمز کمتر است.

کارشناسان قابلیت استفاده از وب معتقدند که کاربران در طی چند ثانیه از بازدید از یک وب سایت تصمیم می گیرند که آیا می خواهند بمانند یا آنجا را ترک کنند.

این بدان معناست که شما به عنوان یک مالک وب سایت ، فقط چند ثانیه فرصت دارید تا محتوای خود را ارائه دهید و کاربران را درگیر خود کنید. شما نمی خواهید این وقت گرانبها را تلف کنید و بازدید کننده خود را منتظر بارگذاری وب سایت خود کنید. موتورهای جستجوگر مانند گوگل در حال حاضر رتبه وب سایت های بالاتر از وب سایت های کم بارگذاری بالاتر است.

اگر می خواهید سرعت سایت خود را بهبود ببخشید ، این توصیه تخصصی را در مورد 18 ترفند مفید برای سرعت بخشیدن به وردپرس و افزایش عملکرد بررسی کنید .
بهینه سازی تصاویر در وردپرس برای سئو
تصاویر جذاب تر از متن هستند اما بارگیری آنها نیز زمان بیشتری می برد. اگر در اندازه و کیفیت تصویر دقت نکنید ، آنها می توانند سرعت وب سایت شما را کم کنند.

شما باید اطمینان حاصل کنید که از تصاویر بهینه شده برای بارگیری سریعتر استفاده می کنید. راهنمای ما را در مورد چگونگی سرعت بخشیدن به وردپرس با بهینه سازی تصاویر برای وب مشاهده کنید .

ترفند دیگری که می توانید برای بهینه سازی تصاویر خود برای موتورهای جستجو استفاده کنید ، استفاده از عنوان توصیفی و برچسب های alt است. این برچسب ها به موتورهای جستجو کمک می کند تا درک کنند تصویر شما چیست. آنها همچنین به کاربران دارای نقص بینایی کمک می کنند زیرا خوانندگان صفحه نمایش می توانند متن alt را برای آنها بخوانند.

وردپرس به شما امکان می دهد هنگام بارگذاری تصویر به راحتی برچسب عنوان و alt را اضافه کنید.

اگر عکاس هستید یا تصاویر زیادی به سایت وردپرس خود اضافه می کنید ، پس باید از یک افزونه گالری استفاده کنید.

توصیه می کنیم از گالری Envira استفاده کنید . در تست های سرعت ، سریعترین افزونه گالری وردپرس را پیدا کردیم . همچنین کاملاً پاسخگو و سازگار با SEO است.

برای راهنمایی های بیشتر ، به راهنمای کامل مبتدیان در زمینه سئو تصویر مراجعه کنید .
امنیت و ایمنی سایت وردپرس شما

هر هفته ، Google حدود 20،000 وب سایت را برای بدافزار و حدود 50،000 وب سایت را برای فیشینگ در لیست سیاه قرار می دهد. وقتی سایتی در لیست سیاه قرار می گیرد ، به هیچ وجه در هیچ نتیجه جستجو نمایش داده نمی شود.

این بدان معنی است که امنیت سایت وردپرسی شما برای رتبه بندی بسیار مهم است. اگر سایت شما توسط یک هکر به خطر بیفتد ، نمی خواهید تمام تلاش شما در زمینه سئو به هدر برود.

خبر خوب این است که ایمن نگه داشتن سایت وردپرس شما چندان دشوار نیست – دستورالعمل های گام به گام را در راهنمای امنیتی نهایی وردپرس ما ببینید .

در WPBeginner ، ما از Sucuri برای محافظت از وب سایت خود در برابر حملات استفاده می کنیم. برای دیدن اینکه چرا ما این سرویس را توصیه می کنیم ، مطالعه موردی ما را در مورد چگونگی کمک Sucuri به ما در جلوگیری از 450000 حمله وردپرس در 3 ماه بررسی کنید .
شروع به استفاده از SSL / HTTPS کنید

SSL (Secure Sockets Layer) یک فناوری است که ارتباط بین مرورگر کاربر و سروری را که به آن متصل می شوند رمزگذاری می کند. این یک لایه امنیتی اضافی به سایت وردپرس شما اضافه می کند.

وب سایت های امن شده با SSL با علامت قفل در نوار آدرس مرورگر نشان داده می شوند. این باعث می شود وب سایت شما قابل اعتمادتر باشد و اگر فروشگاه اینترنتی با وردپرس را اداره می کنید و اطلاعات حساس پرداخت را پردازش می کنید ، لازم است .

همه شرکت های برتر میزبانی وردپرس گواهینامه SSL رایگان با Let’s Encrypt ارائه می دهند. برای جزئیات بیشتر به راهنمای ما در مورد نحوه دریافت گواهینامه SSL رایگان برای وب سایت خود مراجعه کنید.

اگر یک گواهی SSL حق بیمه wildcard یا فقط یک گواهینامه معمولی با ضمانت امنیتی می خواهید ، توصیه می کنیم از Domain.com استفاده کنید .

گواهینامه های SSL آنها با حداقل 10 هزار دلار ضمانت امنیتی و حداکثر 1.75 میلیون دلار ضمانت امنیتی ارائه می شود. شما همچنین می توانید مهر و موم سایت TrustLogo را برای نمایش در سایت خود برای اعتبار بیشتر دریافت کنید.
منابع و منابع SEO بیشتر
هنگامی که بهترین روش های جستجوگر وردپرس را لمس کردید ، می خواهید مهارت های خود را حتی برای پیشرفت در رقابت بیشتر کنید.

ما لیستی از بهترین افزونه ها و ابزارهای جستجوگر WordPress برای شما آماده کرده ایم که می توانید از آنها برای تقویت SEO خود استفاده کنید. اگر شما آماده برای سعی کنید برخی از تکنیک های پیشرفته تر، شما همچنین می توانید از آرشیو ما از مقالات وردپرس جستجوگرها .

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند یاد بگیرید چگونه سایت وردپرس خود را به درستی برای سئو بهینه سازی کنید. پیش بروید و چند مورد از این نکات SEO در مورد وردپرس را پیاده سازی کنید و در طی چند ماه که موتورهای جستجو تغییرات شما را انجام می دهند ، باید شاهد افزایش بازدید خود باشید.

ما در اینجا در WordPress.com س questionsالات زیادی در مورد SEO داریم ، و جای تعجب نیست – شما در سایت خود سخت کار می کنید و می خواهید این حرف را بزنید! SEO مخفف Search Engine Optimization است. توصیه های SEO برای کمک به سایت شما در رتبه بندی بالاتر و دقیق تر در موتورهای جستجو مانند Google وجود دارد. بگویید شما در مورد قایق های بادبانی وبلاگ می نویسید. وقتی کسی “قایق های بادبانی” را گوگل می کند ، چند صفحه از نتایج را باید قبل از دیدن پیوند به وبلاگ شما مرور کند؟ هدف از داشتن SEO خوب افزایش رتبه SERP (صفحه نتایج موتور جستجو) وب سایت شما است.در اینترنت شلوغ ، متمایز کردن “قایق بادبانی” شما از همه موارد دیگر بسیار دشوار است.

در حالت ایده آل ، شما می خواهید پیوند شما در صفحه اول نتایج باشد. بهترین روش ها برای رسیدن به این هدف:

  • به طور مداوم پست های مفید و اصلی در مورد قایق های بادبانی منتشر کنید. و
  • وبلاگ خود را با روش های هوشمندانه برای افرادی که به دنبال اطلاعات در مورد موضوع شما هستند تبلیغ کنید.

هرچه وبلاگ شما برای جستجوهای مربوط به قایق بادبانی بیشتر بازدید کند ، در نتایج Google بالاتر می رود. هیچ رمز و رازی برای آن وجود ندارد ، درست است؟ اما اگر به اینترنت نگاه کنید ، در مورد چگونگی افزایش رتبه SERP وبلاگ خود ، مشاوره ای مشکوک خواهید یافت. برخی از پیشنهادهایی که پیدا خواهید کرد فقط مشغله اضافی است ، اما برخی از آنها در واقع می توانند با Google شما را آزار دهند.
افسانه های رایج در مورد سئو
باور نادرست: من برای سئو به پلاگین احتیاج دارم.

واقعیت: WordPress.com کاملاً خارج از جعبه جستجوگرها است – شما نیازی به انجام کارهای اضافی ندارید. در واقع ، به گفته مت کاتس ، رئیس تیم وب اسپم گوگل ، وردپرس 80-90 درصد مکانیک سئو را برای شما مراقبت می کند . تمام مضامین ما برای موتورهای جستجو بهینه شده اند ، این بدان معنی است که آنها طراحی شده اند تا Googlebot (و سایر موتورهای جستجو) بتوانند به راحتی در آنها جستجو کنند و همه مطالب را کشف کنند.

باور نادرست:  من باید نقشه سایتها را مرتباً به Google ارسال کنم تا بداند من مرتباً وبلاگ می نویسم.

واقعیت: هر وبلاگ WordPress.com دارای یک نقشه سایت XML است . برای مشاهده نقشه سایت خود ، yourblogname.wordpress.com/sitemap.xml را در نوار آدرس مرورگر خود تایپ کنید. آنچه در آنجا می بینید کدی است ، بنابراین قرار نیست که به راحتی توسط ما قابل خواندن باشد. با این حال ، برای Googlebot ، این یک راهنمای “داغ چیست” برای جدیدترین و بهترین سایت شماست. WordPress.com همچنین هر زمان که پست یا صفحه ای را منتشر یا به روز می کنید ، به طور خودکار اعلان ها را به Google ارسال می کند. این شبیه نحوه دریافت مشترکان شما از به روزرسانی های ایمیل است. هر بار که پست می کنید ، به Google می گویید ، “سلام! اینو ببین.”

در اینجا نحوه نمایش نقشه سایت XML این وبلاگ در Chrome نشان داده شده است.

باور نادرست: هرچه از برچسب ها و دسته های بیشتری برای یک پست استفاده کنم ، برای گوگل بهتر است.

واقعیت: استفاده از دسته برچسب ها و دسته هایی که ارتباط چندانی با پست های شما ندارند ، باعث افزایش دید سایت شما نمی شود. در واقع ، Google به برچسب ها یا دسته ها اعتماد نمی کند – همانطور که مت کاتس در اینجا توضیح می دهد ، می تواند از طریق محتوای خود متوجه پست شما شود (یا باید بتواند)  . بعلاوه ، هر پست در WordPress.com با دسته ها و برچسب های بیش از حد ، از صفحات عنوان های خواننده خارج می شود . برای هر پست بهتر است فقط از چند دسته و برچسب با دقت انتخاب شده استفاده کنید – مواردی که بیشترین ارتباط را با موضوع پست دارند. به همین ترتیب ، از برچسب های بیش از حد گسترده پرهیز کنید : “catamaran” برچسب بهتری نسبت به “boat” است.

باور نادرست: ایجاد چندین سایت یکسان در مورد قایق های بادبانی و استفاده مکرر از اصطلاحات مربوط به قایق بادبانی در پست های من به من کمک می کند تا ترافیک مربوط به قایق های بادبانی را بدست آورم.

واقعیت: Google در مورد محتوای تکراری اخم می کند و اگر چندین سایت یکسان داشته باشید ، رتبه بندی جستجوی شما برای آن آسیب می بیند. همچنین ، اگر ایده خوبی است که از کلمات کلیدی دقیق در پست ها و عنوان پست خود استفاده کنید ، زیاده روی در استفاده از اصطلاح “پر کردن کلمات کلیدی” به SERP شما آسیب می رساند. برای نوشتن واضح و با صدای طبیعی تلاش کنید تا مانند گوش های انسان باشد نه خزنده های موتور جستجو.

باور نادرست: یکی از راه های موثر برای بهبود رتبه SERP وبلاگ من خرید یا تبادل لینک است (که بعضاً به عنوان “بک لینک” شناخته می شود) با بیشترین تعداد ممکن از وبلاگ نویسان ، به طوری که بازدیدکنندگان زیادی به وبلاگ من مراجعه می کنند.

واقعیت: اگر در مورد قایق های بادبانی وبلاگ می نویسید ، هرچه سایت ها و مقالات متصل به قایق های بادبانی بیشتر باشد ، به عنوان منبع خارق العاده ای از اطلاعات قایق های بادبانی به وبلاگ شما پیوند دارند ، بهتر است. از طرف دیگر ، اگر Google تعداد زیادی پیوند به وبلاگ قایق بادبانی شما را از وبلاگهایی درباره ، مثلاً بازاریابی ، خرید سبد خرید ، رژ لب ، الکترونیک یا تاکتیک های SEO ببیند ، تحت تأثیر قرار نمی گیرد.

به این روش فکر کنید: گوگل می خواهد افراد به همان اندازه که شما می خواهید از وب سایت شما بازدید کنند ، از موتور جستجوی آن استفاده کنند ، بنابراین هدف آن بازگرداندن مفیدترین نتایج برای هرگونه پرسش داده شده است. هرچه تاکتیکهای بیشتری برای وبلاگ نویسان برای فریب Google در رتبه بندی سایتهایشان بالاتر از آنچه شایسته آنها است ، بیایند ، بیشتر Google الگوریتم های جستجوی خود را اصلاح می کند تا چنین رفتارهای بدی را بررسی کند.

پرداخت هزینه برای بک لینک ها نمونه ای از این موارد است: در آوریل 2012 ، گوگل الگوریتم بحث برانگیز Penguin خود را ارائه داد  که غربالگری این روش بد را بهبود می بخشد ، و بسیاری از وبلاگ نویسان با بک لینک های بیش از حد دریافتند که SERP آنها پایین می آید. اخلاقیات این داستان این است که اگرچه SEO mod ها ممکن است برای مدتی به طور مصنوعی سایت شما را از بین ببرند ، اما در طولانی مدت ، آنها کارایی ندارند.

باور نادرست: سئو به یک استراتژی و احتمالاً یک متخصص نیاز دارد.

واقعیت: سئو بیشتر عقل سلیم است. در حالی که ممکن است سازمان های بزرگ نیاز به استخدام یک متخصص داشته باشند تا به آنها کمک کند تا به اهداف بسیار ویژه SEO دست یابند ، وبلاگ نویسان و صاحبان مشاغل کوچک می توانند به تنهایی هر آنچه را که برای سئو خوب لازم است انجام دهند. Google در مورد روند کار خود بسیار شفاف است – در اینجا راهنمایی برای بهترین روشهای جستجوگرها دارد و هر گونه تغییر جدید در روشهای خود را در وبلاگ خود به اشتراک می گذارد .

بنابراین ، برای افزایش رتبه SERP خود چه کاری می توانید انجام دهید؟ چند گام ساده وجود دارد که می توانید برای اطمینان از نمایه سازی صحیح مطالب خود انجام دهید.
روش های هوشمندانه برای افزایش رتبه SERP شما

  • اطمینان حاصل کنید که از اسلایگ های پست کوتاه و آسان خوانده شده استفاده کنید که مطالب مربوط به پست شما را به طور دقیق توصیف می کند. در WordPress.com ، پست ارسالی آخرین قسمت عنوان پست شما است ، که می توانید آن را ویرایش کنید تا هر چیزی که دوست دارید باشد. به عنوان مثال ، حلزون حرکت “/ خرید-قایق های بادبانی” بهتر از “/ / چگونه-خرید-قایق بادبانی زیبا-ارزان-در-Craigslist” یا “/ 354” است.

    حلزون حرکت پست برای یک پست اخیر en.blog .

  • برای وبلاگ خود یک برچسب توصیفی ایجاد کنید که توضیح دهد سایت شما چیست. به عنوان مثال ، یک عنوان مهم برای سایت قایق بادبانی ما ممکن است “در قایق های بادبانی ، قایقرانی و ملوانان باشد. آهو! “
  • از کلمات کلیدی محدود و مشخص استفاده کنید که به خوانندگان علاقه مند کمک می کند سایت شما را پیدا کنند. اگر خودتان به دنبال اطلاعاتی در این زمینه بودید ، چه عباراتی را می توانید امتحان کنید؟ با فرض مرتبط بودن اصطلاحات ، حتماً یکی دو بار در پست خود استفاده کنید. اما پنجاه بار از آنها استفاده نکنید.
  • حتماً پستهای جدید منتشر کنید یا مطالب خود را به طور مرتب به روز کنید ، حتی اگر وب سایت دارید. در WordPress.com ، اکثر سایت ها به صورت استاندارد و به سبک وبلاگ با یک لیست زمانی معکوس از ارسال ها در صفحه اول راه اندازی می شوند. با این حال ، بسیاری از شما از WordPress.com برای وب سایت های متشکل از صفحات ثابت استفاده می کنید. این نوع سایت به اندازه یک وبلاگ معمولی به روز نمی شود ، بنابراین اگر وب سایت دارید ، داشتن یک جز blog وبلاگ که بیشتر اوقات آن را به روز می کنید مفید است. چه با استفاده از برگه منو و چه با استفاده از ابزارک Recent Posts از صفحه اول سایت خود به آن “صفحه پست ها” پیوند دهید. در نوار کناری صفحه اول خود قرار دهید. از آنجا که بیشتر بازدیدکنندگان جدید ابتدا در صفحه اول شما قرار می گیرند ، ارائه پیوند واضحی به جدیدترین پست های شما به Google کمک می کند تا سایت شما را فعلی و فعال بداند.

    نمونه ای از طرح بندی به سبک وب سایت ، با یک عنصر وبلاگ و ویجت ارسال های اخیر.

  • تمرکز بر روی ساخت و ساز ترافیک خود را در راه هوشمند . وبلاگ های دیگر را در مورد موضوع خود جستجو کنید (یا نظر خود را به اشتراک بگذارید) و نظرات اساسی بدهید. استفاده از حکایت برای ترویج وبلاگ خود را به محافل رسانه های اجتماعی خود را. اگر بیشتر از وبلاگ نویسان عمومی هستید ، با شرکت در چالش های The Daily Post ، خود را در جامعه WordPress.com مشارکت دهید .

اگر آماده کمی پیشرفته تر هستید ، می توانید از ابزارهای مدیر وب (تهیه شده توسط Google و Bing) برای جمع آوری اطلاعات بیشتر در مورد نحوه یافتن بازدیدکنندگان از سایت خود استفاده کنید. این می تواند به شما کمک کند در مورد موضوعات مورد نظر در آینده تصمیم بگیرید.

در پایان ، به یاد داشته باشید که اگرچه مسلماً تقلب در جستجوگرها و جستجوگرها بسیار راحت تر و کمتر ترسناک است تا اینکه خودتان را بنشینید و بنویسید ، اما برای ساخت یک سایت محبوب میانبری وجود ندارد. مطمئن ترین راه برای بهبود رتبه سایت شما انتشار منظم محتوای جالب و خلاقانه ای است که افراد می خواهند آن را بخوانند.

منبع : www.wpbeginner.com ، wordpress.com

سوال پاسخ داده شده
گذاشتن نظر
شما در حال مشاهده 1 از 1 پاسخ هستید ، برای دیدن همه پاسخها اینجا را کلیک کنید .
پاسخ خود را بنویسید .