بازدید: 153سئو سایتتگ meta description سئو سئو سایت
1

تگ meta description چیست؟

سحر و جادو Meta Description: کمتر در مورد SEO و بیشتر در مورد کلیک ها فکر کنید
صفحه اصلی »Blog » SEO » Meta Description Magic: Think Less about SEO & More About Click-Throughs

برچسب توضیحات متا در HTML قطعه 160 کاراکتر است که برای خلاصه کردن محتوای یک صفحه وب استفاده می شود. موتورهای جستجو گاهی اوقات از این قطعه ها در نتایج جستجو استفاده می کنند تا بازدیدکنندگان قبل از کلیک روی صفحه بدانند که در چه موردی قرار دارد. در این پست ، ما به نحوه استفاده موتورهای جستجو از توضیحات متا ، آنچه وبلاگ های برتر جستجوگرها درباره توضیحات متا و اینکه آیا هنوز هم از آنها استفاده می کنند ، و دلایل استفاده از آنها خواهیم پرداخت.
نحوه استفاده موتورهای جستجو از توضیحات متا
بهترین نمونه های توصیف متا و نحوه استفاده موتورهای جستجو از آنها از خود موتورهای جستجو ناشی می شود. بیایید توضیحات متا خود Google را برای مبتدیان بررسی کنیم.

<meta name = “description” content = ” جستجوی اطلاعات جهان ، از جمله صفحات وب ، تصاویر ، فیلم ها و موارد دیگر. Google دارای ویژگی های ویژه بسیاری برای کمک به شما در یافتن دقیقاً همان چیزی است که به دنبال آن هستید. “>

این دقیقاً 159 نویسه است که شامل فضاها نیز می شود. توضیحات متای Google به شرح زیر در سه موتور جستجوی برتر نمایش داده می شود.

در Google

در یاهو …

در بینگ …

از قضا ، Google هنگام جستجوی “موتور جستجو” خود را در نتایج لیست نمی کند ، بنابراین برای دیدن آن مجبورید که Google را جستجو کنید. و تنها آنها توصیف خود را قطع می کنند. اگرچه آنها اعتراف می کنند که همیشه از توصیف متا به عنوان بخشی از الگوریتم رتبه بندی خود استفاده نمی کنند ، اما هنوز هم از توصیف متا پشتیبانی می کنند و آنها را به عنوان قطعه هایی در نتایج جستجو قرار می دهند.
وبلاگ های برتر جستجوگرها درباره توضیحات متا چه می گویند
صرف نظر از اینکه آنها برای رتبه بندی حساب می شوند ، وبلاگ های برتر SEO استفاده از توضیحات متا را پیشنهاد می دهند. در سری SEO SEO بیاموزید ، SEOmoz می گوید …

“برچسب های توصیف متا ، گرچه برای رتبه بندی موتور جستجو مهم نیستند ، اما برای دستیابی به کلیک کاربر از صفحات نتیجه موتور جستجو (SERP) بسیار مهم هستند. این پاراگرافهای کوتاه فرصتی برای مدیران سایت برای تبلیغ محتوا برای جستجوگران است و به آنها اطلاع می دهد که صفحه ارائه شده با توجه به آنچه که آنها جستجو می کنند دقیقاً چیست. “

و در 21 نکته و تکنیک ضروری در مورد SEO ، Land Engine Search می گوید …

“برچسب توضیحات متا به شما در رتبه بندی کمک نمی کند ، اما اغلب به عنوان قطعه متنی در زیر لیست شما ظاهر می شود ، بنابراین باید شامل کلمات کلیدی مربوطه باشد و به گونه ای نوشته شود که جستجوگران را ترغیب به کلیک بر روی لیست شما کند.”

سوال بعدی که ممکن است بپرسید این است که آیا وبلاگ های برتر SEO از توصیف متا استفاده می کنند؟ جواب آره یا نه است.

  • SEOmoz از توضیحات متا در صفحه اصلی و صفحات محصول خود استفاده می کند ، اما از پست های وبلاگ خود استفاده نمی کند.
  • Search Engine Land از توضیحات متا طولانی در صفحه اصلی خود استفاده می کند و گاهی از آنها در پست های خود استفاده می کند.
  • Watch Engine Watch از توضیحات متا طولانی در صفحه اصلی خود استفاده می کند ، اما در پست های خود استفاده نمی کند.
  • SEOBook از توضیحات متا در صفحه اصلی یا پست های وبلاگ خود استفاده نمی کند ، اما از آن در صفحه داخلی گاه به گاه استفاده می کند.
  • موتور جستجوگر ژورنال از یک توضیح مختصر متا در صفحه اصلی خود استفاده می کند اما در پست های خود استفاده نمی کند.

3 دلیل برای اینکه هنوز باید از توصیفات متا استفاده کنید
بیشتر سئوکاران ممکن است این س askingال را داشته باشند که “اگر توضیحات متا در الگوریتم رتبه بندی حساب نمی شوند ، چرا باید از آنها استفاده کنم؟” پاسخ به آن ساده است. دیگر از آنها به عنوان عامل رتبه بندی فکر نکنید و به عنوان عامل تبدیل به فکر بپردازید. در اینجا برخی از دلایل مهم وجود دارد که می توانید توضیحات متای خود را در وب سایت خود از جمله صفحه اصلی ، صفحات داخلی ، پست های وبلاگ و غیره در ذهن داشته باشید.

دلیل 1: کلمات کلیدی پررنگ در نتایج جستجو

حتی اگر کلمه کلیدی مورد استفاده شما در توضیحات متا به رتبه بندی جستجو کمک نکند ، باز هم ممکن است در جلب توجه جستجوگران کمک کند. وقتی کسی کلمه کلیدی یا عبارتی خاص را جستجو می کند ، در هرجایی که ظاهر شود ، در نتایج جستجو پررنگ می شود. بنابراین اگر آن کلمه کلیدی را هدف قرار داده اید ، می خواهید برجسته شود. در این مجموعه نتایج برای موتور جستجو ، کدام یک از نتایج به دست شما می رسد؟

این نشان می دهد که چرا باید عبارت برتر کلمه کلیدی شما در عنوان SEO و متا توضیحات شما باشد! شما نمی خواهید نتیجه ای در این لیست باشید که هیچ کلمه کلیدی پررنگ برای آن جستجو نداشته باشد. بنابراین مطمئن باشید که متا توضیحات شما از کلمات کلیدی مورد نظر شما استفاده می کند و به گونه ای نوشته شده است که جستجوگران را ترغیب می کند بر روی آن نتیجه کلیک کنند.

دلیل 2: شبکه های اجتماعی برتر از آن استفاده می کنند

هر زمان که صفحه ای را در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک ، Google+ یا LinkedIn به اشتراک می گذارید ، هر سایت یا توضیحات متا یا جمله اول یا دو پست را به عنوان توصیف برای نشان دادن در اشتراک به دست می آورد. توضیحات متا معمولاً به طور کامل نشان داده می شود ، در حالی که در پایان جمله یا دو جمله آخر پیام شما با بیضی قطع می شود […] در حالی که می توانید توضیحات را برای Facebook و LinkedIn ویرایش کنید ، همه کسانی که صفحه شما را به اشتراک می گذارند این کار را نمی کنند.

از طرف دیگر ، + Google فقط به شما امکان می دهد توصیف را حذف کنید.

این بدان معناست که اگر یکی دو جمله اول صفحه شما آن را به خوبی جمع بندی نکند ، افرادی که این اشتراک را می بینند ممکن است نکته را فراموش کنند. از این رو ، اگر می خواهید سهام صفحه شما بیشترین کلیک را در شبکه های اجتماعی داشته باشد ، ایجاد یک توصیف متا قوی را که باعث تشویق کلیک می شود ، در نظر بگیرید ، همانطور که برای نتایج جستجو کلیک می کنید.

دلیل 3: شبکه های نشانه گذاری اجتماعی از آن استفاده می کنند

بسیاری از شبکه های نشانه گذاری اجتماعی همچنین از توضیحات متا به عنوان توضیحات صفحه در شبکه خود استفاده می کنند.

چند نمونه از شبکه هایی که شامل توضیحات متا هستند عبارتند از: Digg ، BizSugar و My SEO Community . در مورد هر شبکه نشانه گذاری / رای گیری اجتماعی ساخته شده روی سیستم Pligg CMS نیز ابتدا از توضیحات متا استفاده می شود. در حالی که می توانید توضیحات را در این شبکه ها ویرایش کنید ، نمی توانید روی اینکه دیگران صفحه های شما را ارسال می کنند حساب کنید. بعلاوه ، اگر مجبور نیستید توضیحات را ویرایش کنید ، اگر صفحات خود را ارسال می کنید کمی کار برای خود پس انداز می کنید.
چگونه می توان توضیحات متا را در صفحات خود گنجانید
اگر از وردپرس در یک دامنه خود میزبان استفاده می کنید ، خوش شانس هستید. توضیحات متا را می توان با استفاده از پلاگین های ساده (و رایگان) مانند All in One SEO Pack به راحتی به محتوای شما اضافه کرد . فقط آن را نصب کنید و در هر صفحه / پست به دنبال جعبه جزئیات SEO باشید که از شما عنوان SEO اختصاصی ، توضیحات متا و سایر اطلاعات را از شما می خواهد. جزئیات SEO صفحه اصلی شما را می توان در بخش تنظیمات اصلی افزونه اضافه کرد. در سایر تم ها و سیستم عامل ها ممکن است گزینه های SEO در نظر گرفته شده باشد – در غیر این صورت ، به جستجوی پلاگین ، افزونه یا برنامه افزودنی وب سایت و سئو سایت خود بپردازید.
نکاتی برای بهبود کلیک نتایج موتور جستجو
یک مقدار غالباً غفلت شده از توصیفات متا این واقعیت است که شما می توانید توصیفات خود را فراخوانی کنید تا به اقدام فراخوانده شوند . در اینجا چند نکته وجود دارد که می توانید هنگام نوشتن توضیحات متا خود استفاده کنید:

  • قدرت در زبان است. چگونه عبارات خود را بیان می کنید می تواند نتیجه موتور جستجوی شما را ایجاد یا خراب کند. کلماتی را که ارزش را توصیف می کنند در توصیف خود اضافه کنید. به جستجوگران دلیل خوبی بدهید تا روی نتیجه خود کلیک کنند.
  • دعوت به عمل بنویسید! سعی کنید زبانی مانند “اینجا را کلیک کنید” ، “با کلیک کردن اینجا بیشتر بیاموزید” و “روی این نتیجه کلیک کنید” اضافه کنید. بدیهی است که متن صفحه وب تعیین می کند که شما کدام عبارت را انتخاب کنید: “بارگیری از اینجا” ، “مشاهده فیلم” و غیره
  • آنها را آزمایش کنید! – اگر صفحات فرود خاصی دارید که میزان مناسبی از ترافیک ارگانیک را در اختیار شما قرار می دهد ، آزمایش تغییرات مختلف توصیفات متا را بررسی کنید تا ببینید آیا می توانید از طریق کلیک ها یک بالابر بگیرید. طول توصیف ، عبارات و موقعیت های مختلف کلمات کلیدی خود را امتحان کنید.

سرانجام ، در صورت امکان ، می خواهید از توضیحات تکراری متا جلوگیری کنید. اگر از وجود مشکلی در وب سایت خود مطمئن نیستید ، این مراحل را انجام دهید:

مرحله شماره 1: از Ubersuggest بازدید کنید ، دامنه خود را وارد کنید و روی جستجو کلیک کنید

مرحله شماره 2: روی حسابرسی سایت در نوار کناری سمت چپ کلیک کنید

مرحله شماره 3: به پایین به بالای صفحه SEO بروید و روی مشاهده همه مشکلات در پایین کلیک کنید

مرحله شماره 4: جستجوی “توضیحات متا تکراری” (کنترل + F)

اگر موردی پیدا کردید ، روی خط کلیک کنید. برای مثال بالا ، روی کلمات “13 صفحه با توضیحات متا تکرار” کلیک می کنم.

سپس لیستی از تمام صفحات با توضیحات متای تکراری به شما داده می شود:

اگر برای رفع این مشکل به راهنمایی نیاز دارید ، راهنمای من را ببینید: نحوه نوشتن توصیف متای جذاب که باعث افزایش رتبه شما شود

آیا هنوز در وب سایت خود از توضیحات متا استفاده می کنید؟ در این صورت ، آیا شما نکات و ابزارهای اضافی دیگری دارید که افراد می توانند با افزودن توضیحات متا به سایت خود آسان تر و سودمندتر شوند؟ لطفا افکار خود را در نظرات به اشتراک بگذارید!

درباره نویسندگان: Kristi Hines یک نویسنده مستقل است ، وبلاگ نویس حرفه ای و علاقه مند به شبکه های اجتماعی است. وبلاگ وی Kikolani بر بازاریابی وبلاگ برای وبلاگ نویسان شخصی ، حرفه ای و تجاری تمرکز دارد.

منبع : neilpatel.com

سوال پاسخ داده شده
گذاشتن نظر
شما در حال مشاهده 1 از 1 پاسخ هستید ، برای دیدن همه پاسخها اینجا را کلیک کنید .
پاسخ خود را بنویسید .