5

مفهوم و تعریف مدیریت بازرگانی را بیان نمایید .

سوال پاسخ داده شده
گذاشتن نظر
1

مدیریت بازرگانی که سرآغاز آن از کشور فرانسه می‌باشد به بحث در مورد پیرامون چگونگی کنترل سود، سرمایه، هزینه و استفاده بهینه از امکانات موجود می‌پردازد. هدف از این رشته آشنایی دقیق با وظایف اساسی سازمان‌های بازرگانی، افزایش مهارت و توانایی دانشجویان در شناخت مسائل مبتنی بر مدیریت، جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات مرتبط به هر یک از این مسائل، ارزیابی راه‌حل‌های مختلف در مورد هر مسئله، تصمیم‌گیری و اجرای تصمیمات می‌باشد. زمانی که شخصی کار اقتصادی را بر عهده می گیرد تا در گرفتن مشتری و ارایه کالا و محصولات در تلاش است تا به بازار عرضه نماید شغل مدیریت بازرگانی را بر عهده دارد و به طور کلی مدیر بازرگانی شخصی می باشد که نقش اصلی در سود و زیان شرکت ها دارد. تیلور پایه‌گذار این علم در مکتب کلاسیک بوده‌است. از استادان مدیریت در ایران می‌توان اشخاصی همچون: دکتر مهدی الوانی، دکتر علی رضاییان، دکتر علی اکبر فرهنگی و دکتر سید رضا جوادیان را نام برد. از دیگر بحث‌های مدیریت بازرگانی بازاریابی می‌باشد که در سال‌های اخیر به جایگاه با ارزشی دست یافته‌است و به عنوان یک علم شناخته می‌شود. شرکت‌های بزرگ همواره درسال‌های اخیر هزینه‌های سنگینی را برای این مقوله در نظر گرفته و بازخورد مناسبی از آن دریافت نموده‌اند. بازاریابی خود به شاخه‌های متعددی تقسیم گردیده و دانشگاه‌ها سعی در پرورش متخصصین در شاخه‌های مختلف این علم نموده‌اند. بازاریابی را می‌توان به شاخه‌های متعددی تقسیم کرد که مهم‌ترین آن‌ها بازاریابی داخلی و بازاریابی بین المللی است.

گرایش‌های این رشته در سطح کارشناسی ارشد:

  • بازاریابی
  • استراتژیک
  • بازاریابی بین الملل
  • تحول سازمانی
  • مالی
  • بیمه
  • بازرگانی بین الملل
سوال پاسخ داده شده
گذاشتن نظر
شما در حال مشاهده 1 از 1 پاسخ هستید ، برای دیدن همه پاسخها اینجا را کلیک کنید .
پاسخ خود را بنویسید .