7

تعریف فروش را بنویسید !

سلام در خصوص فروش محصول اطلاعاتی را در اختیار جامعه ایرانی قرار دهید تا بتوانیم قدمی مثبت در روند بهبود مشکلات کشور داشته باشیم .

ایرانیان عزیز در راستای کمک به جامعه ایرانی در راستای جهش تولید و اقتصاد مقاومتی میبایست ما هم فعالیت های مثبت انجام دهیم .

فعالیت ما با طرح روزانه 10 سوال شروع میشود . امتیازات بدست آمده از طرح سوال و پاسخ به سوال آینده ما را تضمین خواهد کرد .

برای رسیدن به امتیازات بهشت کلیک کنید

برای تماشایی ویدئو های آموزشی رایگان کلیک کنید 

سوال پاسخ داده شده
گذاشتن نظر
0

فروش (sales) عبارت است از فعالیتی که در طی آن مالکیت محصول از تولید‌کننده به توزیع‌کننده، از توزیع‌کننده به عمده‌فروش، از عمده‌فروش به خرده‌فروش و از خرده‌فروش به مصرف‌کننده‌ی نهایی منتقل می‌شود و در ازای آن پول یا هر چیز باارزش دیگری پرداخت می‌شود و هدف آن افزایش درآمد است. این فرایند آغاز قرارداد میان خرده‌فروش و مشتری است.

درواقع فروش مجموعه فعالیت هایی است که یک نفر – فروشنده – انجام می دهد تا به خریدار در انتخاب کالای موردنظر خود کمک کند. فروش را می توان نقطه پایانی بازاریابی دانست.

تعریف فروش از نظر هاپکینز فروشندگی، حرفه ای است پیچیده و قابل تامل. موفقیت در این حرفه در گروی برخورداری از مهارت فنی و تخصصی و مهارت برقراری ارتباط و تعامل با دیگران می باشد. برخلاف تفکرات رایج، فروشندگی، مجبور کردن مشتری به خرید نیست. فروشنده حلقه ارتباطی زنجیره سازمان با مشتری است. فروشنده کسی است که نیاز مشتری را درک نموده، به منظور انتخاب صحیح، مشتری را صادقانه راهنمایی نماید و سرانجام قادر باشد توافق و اعتماد مشتری را برای خرید، جلب نماید. در این جا به یکی از اصولی ترین و موفق ترین روش بازاریابان بزرگ می پردازیم که میتواند فانوس روشنی بر دست فروشندگان باهوش باشد و از آن به خوبی بهره ببرند. (منبع : کتاب تکنیک های قدرتمند فروش)

معمولا برای افزایش فروش قیمت‌های ویژه یا تخفیف‌هایی به مشتری داده می‌شود تا آنها به سوی محصولات جذب شوند. فعالیت‌های زیادی برای افزایش فروش می‌توان انجام داد، ازجمله

  • نمایش محصول
  • توافق با شرکت‌های دیگر
  • برآورده کردن نیازهای مشتری‌ها
  • بستن قرارداد
  • استفاده از استراتژی تجارت الکترونیک.

در اخر پنج نکته طلایی در مورد فروش و فروشنده رو متذکر میشویم

۱ـ قبل از اینکه به دنبال فروش محصولات خود باشیم؛ باید برای محصول خود یک برنامه جامع بازاریابی(Marketing plan) تدوین کنیم.

۲ـ باید به نیروهای فروش خود بیشتر آموزش بدهیم و تا بدانند که قرار است در جواب سوالات مشتری چه بگویند.

۳ـ هر واحد فروشی نیاز به یک فروشنده حرفه ای دارد؛ یک فروشنده حرفه ای، همان مهندس فروش است.

۴ـ اصل طلایی در فروش آن است که محصول خود را به آن گونه که هست معرفی کنیم.

۵ـ فروش یک جریان ثابت و تکراری نیست.

سوال پاسخ داده شده
گذاشتن نظر
شما در حال مشاهده 1 از 1 پاسخ هستید ، برای دیدن همه پاسخها اینجا را کلیک کنید .
پاسخ خود را بنویسید .