2


با توجه به شیوع ویروس کرونا تقویت ریه‌ها و دستگاه تنفسی اهمیت ویژه‌ای برای حفظ سلامت بدن دارد.
دستگاه تنفسی که از مجاری هوایی، ریه‌ها و عضلات و رگ‌های خونی متصل به آنها تشکیل شده است، اکسیژن را در سراسر بدن ما حمل می‌کند که این کار انجام تمام فعالیت‌ها و عملکر‌های دیگر بدن را ممکن می‌سازد؛ بنابراین وقتی مشکلی در سیستم تنفسی فرد رخ می‌دهد، تمام بدن او با مشکل و اختلال مواجه می‌شود.
راهکار‌های زیادی برای تقویت سیستم تنفسی بدن و حفظ سلامت آن وجود دارد که در ادامه به شش مورد از آنها اشاره می‌کنیم:
۱. دست‌های خود را بشویید
شاید دور از ذهن به نظر برسد، اما شست‌وشوی “صحیح و مناسب” دست‌ها و به طور کلی رعایت اصول اولیه به ویژه در فصل آنفلوآنزا و هم‌اکنون با شیوع کروناویروس اهمیت ویژه‌ای برای حفظ سلامت ریه‌ها دارد.
شست‌وشوی صحیح و مرتب دست‌ها باعث می‌شود تا میکروب‌ها، ویروس‌ها و باکتری‌هایی که می‌توانند به شدت به ریه‌های شما آسیب برسانند، از جمله آن‌هایی که باعث سرماخوردگی، آنفلوآنزا و ذات‌الریه می‌شوند، از بدن شما دور بمانند.
همچنین فراموش نکنید که برای دور نگه داشتن آن دسته از میکروب‌های مضر از سیستم تنفسی بدنتان، حتماً تلفن‌های همراه و هندزفری و هدفون‌های خود را به طور مرتب ضدعفونی کنید.
۲. تناسب اندام و فعالیت کافی داشته باشید
ورزش کردن برای ریه‌ها بسیار مفید است. ورزش باعث بهبود گردش خون و تقویت عضلات ما می‌شود؛ دو امر مهم که ریه‌های سالم برای انجام کار خود به آن نیاز دارند. به همین دلیل ورزش کردن به کارآمدتر شدن ریه‌ها کمک می‌کند.
۳. از رژیم غذایی سالم پیروی کنید
رژیم غذایی سالم و متناسب همانگونه که برای اعضا و ارگان‌های مختلف بدن مفید است، برای سلامت ریه‌ها نیز اهمیت بسیاری دارد.
در واقع طبق تحقیقات مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، مقادیر پایین و کمبود برخی از مواد مغذی خاص با بروز تعدادی از بیماری‌های ریوی مرتبط است. خوردن غذا‌های سرشار از ویتامین‌های A، C و E و مواد معدنی شامل روی، پتاسیم، سلنیوم و منیزیم همگی به حفظ سلامتی سیستم تنفسی شما کمک می‌کند.
۴. نوشیدن مداوم آب را فراموش نکنید
همه می‌دانند که نوشیدن مقادیر زیاد و کافی آب برای حفظ سلامتی از اهمیت بالایی برخوردار است.
تامین آب بدن نقش مهمی در حفظ سلامت ریه‌ها دارد. هم‌چنین نوشیدن آب به رقیق شدن ترشحات مخاطی که به طور طبیعی هر روز در ریه‌های شما تجمع می‌یابند، کمک می‌کند که این امر به تسهیل تنفس منجر می‌شود.
5. از استعمال دخانیات جدا خودداری کنید
این نکته را مطمئناً بار‌ها شنیده‌اید که استعمال دخانیات اعم از کشیدن سیگار، قلیان و محصولات مشابه مانند استفاده از آدامس‌های تنباکو برای سلامت ریه‌ها و سلامت کلی بدن مضر است.
دلایل علمی بسیاری وجود دارد که براساس آن‌ها تمامی پزشکان و متخصصانِ سازمان بهداشت و درمان بار‌ها و بار‌ها تأکید داشته‌اند که ترک استعمال دخانیات، موثرترین روش برای حفظ سلامت و تقویت سیستم تنفسی است.
6. فضای منرل خود را با استفاده از گیاهان سبز کنید
استفاده از گل و گیاهان آپارتمانی در فصای منزل به دلیل خاصیت هایی بسیار زیاد و درمانی که هرکدام از این گیاهان دارند بسیار توصیه می شود :
برخی از این خاصیت ها :
سم زدایی محیط و دور کردن آلاینده ها در فضای منزل
اکسیژن سازی
ضد اسم و آلرژی بودن
ایجاد فضای مطبوع از طریق فرایند فوتوسنتز

سوال پاسخ داده شده

سپاس فراوان جناب احمدی
از اینکه همراه مردم هستید
پیشاپیش از حسن فعالیت های بشر دوستانه شما سپاسگذارم

گذاشتن نظر
0

دورود خداقوت جناب آقای احمدی بسیار سپاسگذارم از مطلالب مفیدتان

سبز کردن محیط خانه توسط گیاهان مزایای بسیار دارد مانند از بین بردن انرژی های منفی محیط واز همه مهمتر بحا دادن به طبیعت نحوه نگهداری از آن به رشد درک انسان کمک بسزایی میکند

برای آگاهی عام جامعه توانسته ایم بستر های با کمک دوستان و همراهان ایجاد نماییم تا بتوانند به صورت مستقیم با نازل ترین قیمت محصولات بهداشتی را خریداری کنند .

هدف این شرکت بستن دست دلالان از چرخه اقتصاد کشور و نیز کمک به بهبود سلامت جامعه میباشد .

برای خرید محصولات بهداشتی میتوانید وارد بستر اصلی عرضه مستقیم شوید و پس از مطالعه کامل محصولات کالای مورد نظر خود را خریداری نمایید .

برای خرید هریک از این محصولات به صورت مستقیم از تولید کنندگان داخلی میتوانید روی لینک زیر کلیک کنید .

فروشگاه عرضه ماسک کرونا با بالاترین کیفیت

هدف ما بستن دست دلالان از چرخه اقتصاد و نیز کمک به سلامت جامعه میباشد .

مرکز آموزش های جلوگیری از ویروس کرونا کلیک کنید

سوال پاسخ داده شده
گذاشتن نظر
شما در حال مشاهده 1 از 1 پاسخ هستید ، برای دیدن همه پاسخها اینجا را کلیک کنید .
پاسخ خود را بنویسید .